Forum > Geluid

Shure sm 58 beta (real - fake)

(154 reacties. Pagina 7 van 16)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
3-8-2008 22:25

davy gabriels schreef:

Ook wordt er geen microklem of etui bij geleverd, wat wel standaard bij een originele shure zit.
Dat zegt weinig, als verhuurder gooi je de klemmen bij de rest en de etui's geef je aan klanten (of gooi je weg). Verhuurders gebruiken veelal cases of koffers voor microfoons.

Volgens mij komt de getoonde foto overigens van een nederlands bedrijf, die de microfoons vorig jaar te koop had.

Martin.
kvm entertainment
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
3-8-2008 22:33
ik gebruik ook cases voor de micro's, maar als ik er tweedehands verkoop zit er toch zeker een microklem bij die er bij aankoop ook bij zat.

En vorige week stonden er 4 beta58 te koop op deze site, en nu weer ineens 8 stuks...
KVMVIP Lid (†)
3-8-2008 23:43

davy gabriels schreef:

ik gebruik ook cases voor de micro's, maar als ik er tweedehands verkoop zit er toch zeker een microklem bij die er bij aankoop ook bij zat.
Microklemmen raken kwijt of zijn stuk. Bij een 2e hands micro gaf ik meestal een nieuwe klem. (zo'n knijper die stuk kan)
En vorige week stonden er 4 beta58 te koop op deze site, en nu weer ineens 8 stuks...
Voor alle duidelijkheid meld ik nergens dat ik geloof dat het real of fake Shures zijn. Een klem en hoesje, er wel of niet bijgeleverd zegt namelijk niets over de echtheid.

Als je de microfoons niet op echtheid kan controleren zou ik ze NIET kopen.
kvm entertainment
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
4-8-2008 07:56
Bij de foto van de 4 welke vorige week op deze site stonden lagen ook de op zicht nieuwe dozen.Als je de doos hebt, heb je volgens mij de rest ook.Aan de klem en het zakje is het nu eenmaal gemakkelijker te zien dat het fake is.
Ook meld verkoper dat er acht te koop zijn en er tien op de foto staan.
Ik ken de Nederlandse wet niet maar in Belgie is ook de koper van namaak strafbaar.
Conclusie is afblijven van die handel.
KVMVIP Lid (†)
4-8-2008 09:35
Toch is onderstaand geen hard bewijs voor fake or real.

eddy wally schreef:

Als je de doos hebt, heb je volgens mij de rest ook
Bij iedere foto kan een verkoper een doos leggen van het orginele product.
Die doos hoeft niets te maken te hebben met het te verkopen product.
Aan de klem en het zakje is het nu eenmaal gemakkelijker te zien dat het fake is.
Men neme een orginele klem en zakje en verkoopt die met een fake microfoon.
Ook meld verkoper dat er acht te koop zijn en er tien op de foto staan.
Je ziet ook wel foto's van verkopers die 1 eindtrap te koop hebben terwijl er 3 op de foto staan. (kortom aantal zegt niets)

Martin.
kvm entertainment
Eddy wallyStandaard Lid
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
4-8-2008 11:25
Dat klopt allemaal maar je ziet ook duidelijk op de foto dat deze micro's splinternieuw zijn.Neem dan alle andere angehaalde argumenten samen en vooral de prijs en ik ben voor 200% zeker dat het ofwel fake ofwel gestolen is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
4-8-2008 11:27
Feit blijft dat de verkoper alles op de foto origineel kan hebben,
maar je iets anders kan opsturen.

Hier komt om de hoek eht woordje vertrouwen.

als een verkoper van zulke dingen ook maar even vaag doet,
dan laat je het liggen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-10-2024
6-9-2009 13:22
Even een kickje,
denk dat ik ook slachtoffer ben geworden van een fake. . . ashamed :$
Heb er via MP een sm58 gekocht, wegens geen tijd meer voor hobby, zo goed als nieuw, onlangs besteld in Amerika voor 80 euro.
Verkoper heeft inderdaad verder nog wat muziekinstrumenten staan, maar geen grote hoeveelheden, lijkt dus niet op een handelaar.
Die 80 euro kan kloppen als je de 99 doller omrekent. Verzenden is ander verhaal.
Nu voldoet deze fake niet echt aan alle omschrijvingen in dit topic.
Wellicht dat sommigen van jullie ooit een SM58 uit Amerika hebben meegenomen? Ben benieuwd of er 2 typen zijn, een europees en een amerikaans.
Grootste verschillen tov origineel:
- "sm 58" staat iets cursief
- stickertje op het kop:"Caution, do not attempt top open or turn - warranty wil be voided - assebled by shure in mexico"
- zeer gevoelig voor contactgeluiden (dus een slechte kopie of slechte uitvoering)
- klankkleur scherper
- grille glimt meer en is iets grover.
Bij zowel de kopie als de echte zitten overigens geen gouden contacten, ken ook geen SM58's met gouden contacten overigens.

Ben ik genept of voert Amerika een andere kwaliteit?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
KVMVIP Lid (†)
6-9-2009 14:57

Frank76 schreef:

Die 80 euro kan kloppen als je de 99 doller omrekent. Verzenden is ander verhaal.
Als verkoper kan je dat natuurlijk uitrekenen.
Wellicht dat sommigen van jullie ooit een SM58 uit Amerika hebben meegenomen?
Nee, heeft natuurlijk weinig zin als je ze bij de groothandel koopt.
Maar ik heb bij Sam Ash er natuurlijk wel naar gekeken, op het oog zien ze er niet anders uit.
- stickertje op het kop:"Caution, do not attempt top open or turn - warranty wil be voided - assebled by shure in mexico"
Bij een nieuwe Shure heb ik deze tekst nog nooit gezien. Maar goed, best mogelijk dat men deze tekst heeft toegevoegd.
- zeer gevoelig voor contactgeluiden (dus een slechte kopie of slechte uitvoering)
- klankkleur scherper
- grille glimt meer en is iets grover.
Duidelijk een "Fake"
Bij zowel de kopie als de echte zitten overigens geen gouden contacten, ken ook geen SM58's met gouden contacten overigens.
Voor zover ik weet heeft de SM58 geen goudcontacten.
Ben ik genept of voert Amerika een andere kwaliteit?
Je bent genept.

Martin.
kvm entertainment
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
6-9-2009 15:02
Lijkt er inderdaad op dat je genaaid bent.

Vergelijk de mic eens met foto's die ik eerder al eens had gepost: link.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)