Forum > Algemeen Forum

Flightcase bouwen

(142 reacties. Pagina 7 van 15)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 00:31
tja, zeg, hout of alu, hout kan je lekker van buiten af met schroeven door en door pakken, dus das makkelijker.
En goedkoper.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-7-2003 10:45
Ik heb toch maar besloten om alle kabels in 1 kisje bij elkaar te gooien. Simpelweg omdat dat een hoop materiaalkosten bespaart. Ik zal zodra ik aan het bouwen ben wel wat fototjes ervan posten.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 10:53

Peter schreef:

Ik heb toch maar besloten om alle kabels in 1 kisje bij elkaar te gooien. Simpelweg omdat dat een hoop materiaalkosten bespaart. Ik zal zodra ik aan het bouwen ben wel wat fototjes ervan posten.
Wij hebben een systeem met meerdere kratten in één case.
Krat voor speacon kabels,
Krat voor multi licht kabels,
krat voor verlengsnoeren,
Krat voor XLR kabels,
Krat voor bevestigings materialen,
enz.

Krat kost ongeveer € 4,50
In jouw kast 2 latjes, kosten € 1,-
Wat nou duur?
Het is wel zo overzichtelijk, en netjes bij het uit/inpakken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-7-2003 12:03
Ah, kijk. Ik dacht dat je bedoelde met kratje zelf een kratje maken ofzo. Ik dat geval is het inderdaad duur, maar wat voor soort kratjes gebruik jij dan?
Nou hebben jullie waarschijnlijk ook wel meer kabel dan dat wij nu hebben. Het gaat nu allemaal precies in zo'n inklapbaar kratje. Echter ziet dit er niet uit, dus ga ik er een kist voor timmeren. Om nou een grote kist te maken is wel beetje overkill, want zoveel kabels zullen er ook wel niet bij gaan komen in de loop van de tijd.
Ik heb al klittebandjes gehaald om de kabels bij elkaar te houden, dus ik hoef niet bang te zijn dat het een spaghetti gaat worden in die kist.
Maar toch bedankt voor de tip.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 12:08
Groenten kratjes zijn lekker degelijk.
Die klapkratjes zijn zo stuk en kan je met kabels er in slecht stapelen, het zak onder het gewicht zo in elkaar.
Zal wel even een foto maken, en dan plaats ik wel een link.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-7-2003 12:13
Hmm, dat is wel een ideetje. Ik pluk nu toch aarbeien, misschien kanik wat van die kratjes van hem kopen. Wel even stevig poetsen, ze worden namelijk vooral gebruikt voor de rotte/slechte aarbeien laugh :D
Trouwens, is het dan niet handiger om alle kabels in die kisjes te doen en de kisjes dan opgestapeld in een case?
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 12:26
Tadaaaa:
www.ovmsales.nl/imagine/ladenkast/
laden is makkleijker, omdat je dan meteen de juiste krat kan pakken.
Als je ze in een case stapeld, moet je altijd de onderste hebben laugh :D
Bij één krat is het niet zo erg, bij 2 of drie wel.
Voordeel van deze kastjes is ook dat je er nog iets op kan zetten. Wij zetten er de cd koffertjes op tijdens het draaien.

Kistjes kun je prima reinigen met een hoge drukspuit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-7-2003 12:58

Tom schreef:

Als je ze in een case stapeld, moet je altijd de onderste hebben laugh :D
Bij één krat is het niet zo erg, bij 2 of drie wel.
Jahoor Tom, de onderste van 1 kratje. laugh :D

Maar typische kisjes, naja, kastjes meer. Had ik eigenlijk nooit aan gedacht om een kast op wieltjes ervan te maken. Het probleem is echter dat ik nooit genoeg kabels heb om zo'n hoge kast te maken. Gevolg is dat je altijd op je knieen loopt te kloten. Daarom zat ik dus te denken aan een kist met deksel, zodat je van bovenaf in de kist kan.

Maar het is wel degelijk een idee moet ik zeggen. Het is ook wel te combineren met wat 19" spullen. Zou het een idee zijn om een 19" kast te maken, waarbij ik de kratjes met kabels onderop zet en 19" apparatuur in een rackprofiel bovenin? Waar kan ik trouwens van zulke kratjes halen? Moet ik daarvoor naar een speciaalzaak of kan ik die ook van de bouwmarkt meenemen?

En nog 1 dingetje, wat zou zo'n kast ongeveer kosten, afgaande van jou kast? En het hout, is dat formica of geverfd multiplex?

[edit schreef:

Ben ondertussen bezig met de tekeningen, maar is 19" de binnenmaat van de kist of de afstand van de rackpofielen en is dat dat het midden van de profielen? Ben beetje flightcase-newbie dus vandaar.
[/edit]
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
23-7-2003 14:22
Deze kastjes waren niet zo duur, omdat er niet zo zwaar me flightcase materiaal gewerkt is.
Totaal bedrag ongeveer € 150,- per kastje
De wielen moet je namelijk niet goedkoop nemen, anders rijdt het niet!

Kratjes kan je bij een groenteboer kopen voor weinig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-7-2003 15:11
Dit gaat het worden:
Kast met onderin 3 kratjes: lichtkabels, geluidkabels, vanallesennogwat
Bovenin ongeveer 6HE aan rackprofielen, zodat ik daar later mijn schakelpaneel (showtec switch 10 of iets in die richting) in kan hangen met connectorpaneel met powercons.

Misschien dat Tom nog een tekening heeft van de kist, dat ik iets vanuit heb te gaan bij mijn ontwerp en de hoeveelheid hout die ik nodig heb.
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Afgesloten topic