Forum > Licht

Twijfels over laser output

(87 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2008 21:49

Paulus0013 schreef:

Er zijn wel dealers of retailers in Nederland.
Er zijn mensen die een graantje mee willen pikken.
Deze kwam toch ruim onder de prijzen die Laserworld zelf hanteert. Vreemd dat ze incl. eigen marge nog goedkoper uitvallen. Ergens moet dat Laserworld dan toch geld aan overhouden zou je denken...
Op zich niet vreemd dat je bij een dealer goedkoper uit bent. (Laserworld houd de marge hoog). Dan is kopen bij een dealer interessant, en de dealer ontvangt alle klachten.
Sociale opstelling van (web)shops zijn ver te zoeken.
Onzin, je kan weldegelijk goede contacten hebben met je leverancier.
99 van de 100 hanteren regels in strijd met de NL wet. Spreek ze er vooral niet op aan, dan zijn ze nog beledigd ook.
Die zitten uitsluitend op domme niet wetende klanten te wachten, en die zijn er in overvloed. Als de vragen wat moeilijker worden, veranderen de gesprekken meestal van toon. Vaak zit men ook niet te wachten op personen die moeilijke vragen stellen.
Kennelijk wil men ook geen geld verdienen ofzo, ik heb het toch niet over een paar tientjes die ik wil gaan uitgeven.
Vergis je daar niet in, een stuk service kan je veel geld kosten. Als je een "enorm" bedrag te besteden hebt, wil dat nog niet zeggen dat er ook "enorm" verdiend word.
Laserverkopers die niet eens een meter hebben om het vermogen te meten en te garanderen...
Is ook niet interessant. Diegene die het wel hebben verkopen lasers van een totaal andere klasse. En daar is de service ook totaal anders.

Martin.
kvm entertainment
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
14-11-2008 22:33
Er zijn mensen die een graantje mee willen pikken.
Dat vind ik dan weer wat kort door de bocht. Datzelfde kan je van een hele hoop andere winkels natuurlijk ook zeggen.
Je bent juist ondernemer om een graantje mee te pikken.
Onzin, je kan weldegelijk goede contacten hebben met je leverancier.
Wellicht kán het. Ik moet de eerste nog tegenkomen. Vaak begint het al met de AV die niet voldoen.
Helaas moet ik daar wel mee akkoord gaan, omdat ik anders in het geheel nergens meer terecht kan.
Die zitten uitsluitend op domme niet wetende klanten te wachten, en die zijn er in overvloed.
Ahum! Zoals ik al zei 99 van de 100 shops voldoen niet. Dat heeft vrij weinig met die domme klanten te maken.
Zie bv hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1187855
De resultaten verbaasden mij in het geheel niet.
Vaak zit men ook niet te wachten op personen die moeilijke vragen stellen.
Precies. Dat is ook mijn punt. Dozen schuiven en de boot afhouden. Iemand die werkelijk achter zijn product staat zal er weinig moeite mee hebben het tot in detail te beschrijven.
Vergis je daar niet in, een stuk service kan je veel geld kosten. Als je een "enorm" bedrag te besteden hebt, wil dat nog niet zeggen dat er ook "enorm" verdiend word.
Joh echt? Ik leg net mijn achtergrond uit...
Maar goed dan moet ie zijn marges maar verhogen als ie meer winst wil maken naast het verlenen van service, daar heb ik allemaal geen medelijden mee.
Ik neem aan dat als je bv 10k besteed dat een leverancier daar toch wat aan overhoud en dat ie daar blij mee zal zijn.
Is ook niet interessant. Diegene die het wel hebben verkopen lasers van een totaal andere klasse. En daar is de service ook totaal anders.
Ow dus het maakt niet uit dat men iets anders verkoopt dan wordt aangeboden? Aparte stelling. Welke klasse dan ook een product moet conform zijn.
Als ik een pc koop kan ik bv aan de hand van diverse benchmarks zien dat mijn cpu is wat het moet zijn. Dat is enigzins controleerbaar. Een laserunit die ik koop verwacht ik eigenlijk niets anders van. Kennelijk vergis ik me hierin en moet ik genoegen nemen met een zak lucht.
pom pom
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2008 23:10
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 14-11-2008 23:19

Paulus0013 schreef:

Dat vind ik dan weer wat kort door de bocht. Datzelfde kan je van een hele hoop andere winkels natuurlijk ook zeggen.
Nee, we hadden het over lasershops. (ooit eens "booming businesses") vandaar ook de inkoopacties.
En dat zijn natuurlijk DE personen die een graantje mee willen pikken. (niet alles over 1 kam scheren a.u.b.)
Ahum! Zoals ik al zei 99 van de 100 shops voldoen niet. Dat heeft vrij weinig met die domme klanten te maken.
Dat heeft wel degelijk met een "domme" klant te maken. Die stellen namelijk geen moeilijke vragen. (en zijn dus makkelijk slachtoffer zonder dat ze het weten)
Maar goed dan moet ie zijn marges maar verhogen als ie meer winst wil maken naast het verlenen van service, daar heb ik allemaal geen medelijden mee.
Nee, maar dan prijst hij zich uit de markt.
Ik neem aan dat als je bv 10k besteed dat een leverancier daar toch wat aan overhoud en dat ie daar blij mee zal zijn.
Liever x kleintjes dan 1 grote. Die grote zal immers ook nog extra korting vragen sneaky :V
Ow dus het maakt niet uit dat men iets anders verkoopt dan wordt aangeboden? Aparte stelling.
Nee, dat zeg ik niet. Maar jij begeeft je in een klasse die iedere granenpikker heeft. Je denkt dat je iets fatsoenlijks koopt, maar dat is het niet.
"goedkoop" is duurkoop.
Een laserunit die ik koop verwacht ik eigenlijk niets anders van. Kennelijk vergis ik me hierin en moet ik genoegen nemen met een zak lucht.
Ik denk dat je in andere klasses moet gaan kijken (of zelfbouw) als je duidelijk beter wil.

Martin.
kvm entertainment
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
14-11-2008 23:18
Fairlight is zelfs in de troep en onzin van Laserworld getrapt (..) en noemt zichzelf dealer/distributeur.. Raar dat die niet verder kijken dan hun neus lang is en een merk gaan distribueren dat tegen gigantische dumpprijzen zelf lasers aan massa's Hollanders via eBay danwel eigen webshop verkoopt.. shut up :X

Overigens is dit power-output-verhaal, omheen-gedraai van Laserworld en rare fratsen totaal geen nieuws (en iets wat met een beetje onderzoeken best te vinden was voor aanschaf).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2008 23:28

JeroenVDV schreef:

Fairlight is zelfs in de troep en onzin van Laserworld getrapt (..) en noemt zichzelf dealer/distributeur..
Jammer, ik zou mij als bedrijf niet verlagen in dergelijke onzin.
Maargoed, van Actor Mate is de keuze ook niet reuze laugh :D

Daarnaast begin je niet met een dergelijk product als je de absolute top in huis hebt. (Martin laser)
Die absolute top kost natuurlijk een "auto" en is minder interessant.
Raar dat die niet verder kijken dan hun neus lang is en een merk gaan distribueren dat tegen gigantische dumpprijzen zelf lasers aan massa's Hollanders via eBay danwel eigen webshop verkoopt.. shut up :X
Die massa's Hollanders denken dat ze voor dumpprijzen kopen laugh :D
Iedere andere shop die dit merk heeft is goedkoper. (zie ook verhaal Paulus)
Op Ebay zou je via laserworld eventueel goedkoper kunnen scoren.
Daarnaast had laserworld een tweede persoon die "restanten" aanbied.

Martin.
kvm entertainment
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
23-11-2008 10:32
Sinds de overname van Haffkamp heb ik ook contacten lopen bij Laserworld. Hoewel ik op internet al e.e.a. gelezen had over de verhalen zoals deze zich ook hier in het forum de ronde doen, ben ik tot nu toe tevreden over de service die ze naar mij toe leveren.

Ik weet zeker dat wanneer iemand bij mij een laser koopt, waarbij er binnen de garantietermijn van de fabrikant een probleem ontstaat waar de klant geen schuld aan heeft, ik mij zal inspannen om deze problemen op te lossen. Of ik dat oplos i.s.m. Laserworld of op eigen kracht, dat maakt niks uit. In ieder geval zal ik de klant niet zomaar de rug toekeren. Kan ik de oorzaak niet een twee drie herstellen, of zitten hier hoge kosten aan, dan zal ik zeer zeker een goed aanbod maken om de persoon in kwestie op een andere manier tegemoet te komen. Wat dat betreft sta ik dus achter mijn merk. (einde van deze laserworl promo laugh :D )

Voor wat betreft prijzen: ik laat mensen de adviesprijs weten, laat ze ook zien wat de laser in diverse webshops kost, en stel daarna een prijs vast. Daarbij test ik van te voren de laser voordat hij bij mij de deur uitgaat: zo kan ik eventuele misstanden direct zelf vaststellen. Denk aan losgetrilde connector op print e.d..

Laserworld is een aparte firma die op aparte wijze hun verkoop regelt. Ik denk dat wanneer je echter bij een goede tussenpersoon/dealer/subdealer inkoopt, jij als eindgebruiker zijnde hier niets van te merken krijgt. Ik denk dat New-Line bijvoorbeeld ook niemand van het kastje naar de muur stuurt wanneer men weet dat er het 100e apparaat met dezelfde klacht terugkomt. New-Line regelt het snel met jou, en regelt het vervolgens zelf met hun leverancier. (of niet?) wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-11-2008 12:15

MG schreef:

Sinds de overname van Haffkamp heb ik ook contacten lopen bij Laserworld. Hoewel ik op internet al e.e.a. gelezen had over de verhalen zoals deze zich ook hier in het forum de ronde doen, ben ik tot nu toe tevreden over de service die ze naar mij toe leveren.

Ik weet zeker dat wanneer iemand bij mij een laser koopt, waarbij er binnen de garantietermijn van de fabrikant een probleem ontstaat waar de klant geen schuld aan heeft, ik mij zal inspannen om deze problemen op te lossen. Of ik dat oplos i.s.m. Laserworld of op eigen kracht, dat maakt niks uit. In ieder geval zal ik de klant niet zomaar de rug toekeren. Kan ik de oorzaak niet een twee drie herstellen, of zitten hier hoge kosten aan, dan zal ik zeer zeker een goed aanbod maken om de persoon in kwestie op een andere manier tegemoet te komen. Wat dat betreft sta ik dus achter mijn merk. (einde van deze laserworl promo laugh :D )
Dus jij gaat Laserworld verkopen, eigen laser-TD verzorgen, alle!!! belangrijke spare-parts op voorraad houden en volledige garantie geven? Jij gaat alle lasers nameten voor ze de deur uit gaan, een duurtest geven, ALLE lasers terugsturen die niet voldoen aan de opgegeven specificaties (neem maar vast een goed UPS account), jij gaat alle foute handleidingen (we zitten inmiddels al op 15 en still counting) herschrijven?

Weet niet hoe lang jij zonder te ademen onder water kunt blijven....
Ik denk dat New-Line bijvoorbeeld ook niemand van het kastje naar de muur stuurt wanneer men weet dat er het 100e apparaat met dezelfde klacht terugkomt. New-Line regelt het snel met jou, en regelt het vervolgens zelf met hun leverancier. (of niet?) wink ;)
Maar New-Line kiest BEWUST en zeer overwogen welke merken ze voeren en welke niet... shut up :X
Light Image
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
24-11-2008 00:03
Wat ik bedoel is dat als LW niet over de brug komt of lange levertijd heeft op spare parts, ik de klant wel tevreden kan houden door hem een andere laser als vervanging aan te bieden. Ik ben Jesus niet, kan niet alles. Maar als ik er niet in geloofde had ik het niet gedaan lijkt me.... ;) Iedereen z'n ding.... Als ik iemand voor een laag bedrag een laser kan verkopen waarmee een mooie show neergezet kan worden, is dat voor mij harstikke leuk. Dat ik bij een merk als Laserworld meer eigen service zal moeten verlenen is iets wat ik van te voren wist. Maar gezien de prijs, en mijn huidge aantal eigen laser, denk ik dat het geen onbegonnen werk is.....

Maar ik ben het met je eens: wil je de kans op problemen klein houden, of een laser kopen die over 5 jaar nog even goed is als op je aankoopdatum, dan zit je bij mijn firma verkeerd ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-11-2008 10:20
Maar ik ben het met je eens: wil je de kans op problemen klein houden, of een laser kopen die over 5 jaar nog even goed is als op je aankoopdatum, dan zit je bij mijn firma verkeerd ;)
Zowel eerlijk als onbegrijpelijk.. Dat je zo'n naam wil hebben..

Heel apart dat je weet dat 't spul niet in orde is, de service beroerd is en je hoe dan ook in flinke problemen met je klanten gaat komen. Maar, succes.
Light Image
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-11-2008 10:49
Dat hoeft toch niet persé?

Ik kan kiezen tussen een Volkswagen Golf of een even grote Kia. Ik weet dat de Kia niet zo duurzaam is als de Golf, maar hij is dan ook een stuk goedkoper. Mijn verwachting is ook niet dat ik dezelfde kwaliteit krijg. Daarom ben ik als klant toch niet persé ontevreden over mijn Kia, al kan die na 6 jaar naar de sloop.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)