Forum > Geluid

us-blaster/4-acoustic waar voor je geld?

(78 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-4-2008 16:30

RobinVP schreef:

Een goed voelbare en hoorbare bas. De subs zijn 600 w RMS. Ik heb ze gister niet boven de 300 w belast.
Hoe weet je dat? Gemeten?
Toen ik naar buiten liep en een meter of 10 van de zaal af ging staan voelde je de bas nog gewoon heel goed. Echt super.
Vind je het gek als ik hierdoor niet echt overtuigd raak?
Als ik ze vergelijk met de dap AX-15b en de behringer b1800x moet ik zeggen dat deze kastjes er met kop en schouders bovenuit steken. Door de 18inch speaker geven ze meer laag als de ax15 b's maar ze doen zeker niet onder voor de 'kick' die zou ik gelijk willen noemen aan de ax15b. De druk die kasten afgeven is vele malen groter dan de b1800x.
Mensen die op zoek zijn naar goedkope subjes kan ik deze echt aanraden. wat een geluideje zeg.. shut up :X
Beetje kromme vergelijking lijkt me? sneaky :V
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
7-4-2008 16:34

SebasVD schreef:

Vind je het gek als ik hierdoor niet echt overtuigd raak?
ja echt waar hoor shut up :X wink ;)
RobinVPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2006
Laatste: 9-9-2021
Berichten: 23
7-4-2008 17:49
oke beetje kromme vergelijking met ax 15b. geef ik toe.
Je hoeft niet overtuigd te raken. ben immers geen verkoper.
Wel vind ik het knap dat de kasten voor zo weinig geld toch veel druk produceren. Voor de duidelijkheid die 10 meter is niet gemeten ofzo. meer een schatting. de subjes stonden binnen in een zaaltje van 6 bij 10 ongeveer. buiten (ongeveer 10m van de feestzaal af) was de bas nog goed voelbaar. hier zit dus nog een muur tussen.
die 300 w rms is niet gemeten. dat is ook weer een schatting. als mijn crossover op 0 db voor de bassen staat en de gain van de versterker staat op de helft met een versterker die een kracht van 500 w rms per kant heeft. Ik kom niet boven de 0db met mijn mixer. dan zal het niet ver van de 300 w rms zijn toch?
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
7-4-2008 17:58

RobinVP schreef:

die 300 w rms is niet gemeten. dat is ook weer een schatting. als mijn crossover op 0 db voor de bassen staat en de gain van de versterker staat op de helft met een versterker die een kracht van 500 w rms per kant heeft. Ik kom niet boven de 0db met mijn mixer. dan zal het niet ver van de 300 w rms zijn toch?
Als je een versterker vcan 500 watt RMS hebt en je draait de gain van je versterker op - 3dB (uitgaande van een goeie gain structure), dan heb je al een output van zo'n 250 watt.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
14-4-2008 19:40
Op de site van 4-acoustic zie je dat de woofer uit de BCS-118B (heeft degene hierboven) dezelfde is als de woofer uit de FCS-118B (gebruiken wij hier) en de FCS-118RB (heeft patrick, djp op dit forum).

Prijzen: €249,50 €284,50 en €385,00 per stuk, compleet afgewerkt (exc verzendkosten)
Verschil tussen de eerste 2 is dat de duurdere van multiplex gemaakt is en de laatste heeft foam op het gaas en wieltjes er achterop.

Uit ervaring weet ik dat deze subwoofers prima presteren en het geld absoluut waard zijn. Vergelijk met ax15B of b1800X(PRO) is dat deze subs echt een stuk harder doordrukken. Voor een optimale prestatie zou ik een versterker van nabij de 1kw per kast aanraden, uiteraard goed geprocessed en geen geclip.

Site van 4-acoustic vindt ik een beetje rommelig en onverzorgd overkomen af en toe, ook wordt er bij de goedkopere BCS een SPL/SPL(max) opgegeven die natuurlijk uit de duim gezogen is.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-4-2008 21:24

RobinVP schreef:

(ongeveer 10m van de feestzaal af) was de bas nog goed voelbaar. hier zit dus nog een muur tussen.
Voelbaar? Gaat die bas dwars door de muur heen dan?
...Of spelen we misschien met de juiste resonantie. In iedergeval verteld het meer over de slechte isolatie van het pand.

Martin.
kvm entertainment
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
14-4-2008 21:34
Wil eigenlijk nog wel even wat toevoegen aan het hoofdstuk 4-acoustic;

Zelf denk ik dat de producten van dit merk erg aantrekkelijk zijn voor mensen die (bijvoorbeeld) geen 6000-8000 euro over hebben voor een sub-top systeem. Een dergelijk (redelijk duur) systeem kan misschien bij een A-B vergelijk net wat beter klinken of wat meer volume hebben maar uiteindelijk vraag ik me af of je met zo'n prijsverschil daar niet mee kan leren leven.

HIFI freaks betalen duizend euro voor een setje speakerkabels omdat het dan "net" wat beter klinkt..

Een knetterduur PA systeem terwijl de DJ het signaal toch weer loopt te vern*#ken door dik in het rooie te spelen...

Achjah ieder z'n ding he laugh :D
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-4-2008 21:46

Hugoov schreef:

Zelf denk ik dat de producten van dit merk erg aantrekkelijk zijn voor mensen die (bijvoorbeeld) geen 6000-8000 euro over hebben voor een sub-top systeem. Een dergelijk (redelijk duur) systeem kan misschien bij een A-B vergelijk net wat beter klinken of wat meer volume hebben maar uiteindelijk vraag ik me af of je met zo'n prijsverschil daar niet mee kan leren leven.
En DAP dan? "Nederlands" product en service.
Van Dap gebruikt men ook eindversterkers, is dat bij 4 accoustic gebruikers ook zo?
HIFI freaks betalen duizend euro voor een setje speakerkabels omdat het dan "net" wat beter klinkt..

En dit slaat op ......?
Een knetterduur PA systeem terwijl de DJ het signaal toch weer loopt te vern*#ken door dik in het rooie te spelen...
Dat kan ook met een goedkoop setje. Misschien eens een keertje kijken wie het het langste uithoud. sneaky :V

Ik moet zeggen dat de laatste 2 opmerkingen niets toevoegen.

Martin.
kvm entertainment
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
14-4-2008 21:55
uithoudingsvermogen.

kan ik wel op inhaken denk ik.

Heb jaren met nadruk jaren, met een dap RW set gedraaid .. na een jaar beide subkasten één voor één speaker defect. heb die 4 acoustic set nu dik 2 jaar bijna en nog steeds geen problemen mee gehad. dat zegt toch ook wel wat over het merk. en die 4-acoustic set, word lomp gebruikt neem dat van mij aan..

hier ook een gebruiker van de eindversterkers van 4-acoustic.. leuke gebakjes die leuk presteren alleen het gewicht ervan is natuurlijk het nadeel.. ook bijna 1,5 jaar in bezit en elk weekend gebruikt geen rare verschijnselen die ik wel regelmatig met een dap palladium had,, zomaar uitschakelen of alle leds laten branden..

het is net wat hugo zegt, voor iemand die een leuk en betaalbaar! setje zoekt 4-acoustic is dan het merkje.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-4-2008 22:05

djp schreef:

hier ook een gebruiker van de eindversterkers van 4-acoustic.. leuke gebakjes die leuk presteren alleen het gewicht ervan is natuurlijk het nadeel..
welke types heb je dan. Dacht aan de foto's te zien dat je uitsluitend Dap's had.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)