Forum > Geluid

Subs Bridgen of niet ?

(75 reacties. Pagina 7 van 8)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
6-9-2007 07:39
Wat is het verschil tussen jou verhaal en ons/mijn verhaal?

En ik dacht dat het forum voor zulke vragen was...
dus ga dan niet zeggen dat de OP gaat aankloten...
ik heb hem nu meerdere malen gesproken,
en ik kan je vertellen, hij gaat niet aankloten...
beetje onzinnige reactie...

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
6-9-2007 07:46

DJ Delay schreef:

Zit iedereen er hier nu naast of ben ik gek?

Vanuit je cross komt er één XLR kabel je 4001+ in. Je stelt de 4001+ op "Bridge" in, en pakt een speakon kabel. Daar haal je aan één kant de speokon plug af, en je maakt de 2 kabels (neem aan dat de kabel 2-polig is?) aan de 2 bridge-uitgangen vast (de 2 middelste, er staat ook een streepje tussen en het staat er links boven nog beschreven ook). Dan ga je met die kabel je 1e sub in, en van je 1e sub naar je 2e sub.
Is dat niet gewoon de andere mogelijkheid? Je kan de bovenste speakon nemen en dan +1 en +2 nemen (wel een 4 polige connector) OF hetgene wat jij beschrijft...
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
6-9-2007 22:55

Daniel-sound schreef:

Wat is het verschil tussen jou verhaal en ons/mijn verhaal?

En ik dacht dat het forum voor zulke vragen was...
dus ga dan niet zeggen dat de OP gaat aankloten...
ik heb hem nu meerdere malen gesproken,
en ik kan je vertellen, hij gaat niet aankloten...
beetje onzinnige reactie...

Daniel
Er zit nogal verschil in het verhaal, op mijn manier hoef je geen enkel verloopje oid te maken, bij jou wel. En met aankloten bedoel ik zomaar aansluiten en niet zeker weten of het goed zit. Lijkt mij gewoon niet verstandig met zoveel vermogen, en aangezien het forum hier INDERDAAD voor is (waar zeg ik dat dat niet zo is?) geef ik aan hoe het het makkelijkst gaat volgens mij. Heb hem ook meerdere malen gesproken, en heb zelf de versterker ook in bridge draaien, dus ik weet net zo goed waar het over gaat. En zo'n simpele manier van aansluiten vind jij een onzinnige reactie? Nee dat is dan een zinnige reactie...

Nu even ontopic, ik zou eerder mijn manier pakken, omdat je je daar niet snel in kan vergissen. Als je contacten anders aansluit, loop je altijd het risico dat je die kabel ergens anders voor gebruikt of fout aansluit. Ik hou het risico altijd het liefst zo klein mogelijk.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
7-9-2007 07:30
hmm als ik een kabel heb met een 4 polige aan de ene kant en een 2 polig (aangesloten) aan de andere kant... dan ga ik vergissingen maken sneaky :V .
(ik gebruik (bijna) alleen 4polige stekkers...)

Daniel
If it ain't Dutch it ain't much...
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
7-9-2007 10:04
Beste allemaal.. bedankt voor de info!! Het werkt dus gewoon allebei.. (en daarom was t verwarrend) happy :)

De methode van Delay is makkelijker.. alleen de manier van Daniel is 'als het eenmaal goed zit' sneller, je hoeft alleen een speakon in te pluggen (4 polige plug). Thanks allebei en iedereen
!
MarkRomboutsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2005
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 62
7-9-2007 22:04
Ik zou gewoon een aansluitpaneeltje maken in de case.

Met daarin twee speakon outputs voor links en rechts en een extra speakon die je aansluit voor gebrugd gebruik.
Duidelijk labelen en het kan niet meer fout volgens mij. De 1+ en 2+ van de versterker sluit je dan gewoon aan op het chassideel, als normale speakon, dus 1+ en 1-.

Gebruik je de versterker een keer gewoon stereo kan je de twee andere aansluitingen gewoon gebruiken. makkelijker en flexibeler kan niet volgens mij.
DJ DelayStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-6-2005
Laatste: 5-6-2022
Berichten: 892
8-9-2007 00:22
Hij zit in mijn case ook gewoon links rechts op de speakon en met een flinke draad een extra brugaansluiting, zo ben ik altijd flezibel met aansluiten.

En bij mij past 2 polige speakon ook op de 4 polige chassis delen. Moet alles ook nog vervangen door 4-polig, en dan gelijk nieuwe kabels.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
14-12-2007 12:15
Gisteraaf een feestje gehad, subs gebrugd met de versterker van AA v4001+. Wat een verschil ten opzichte van stereo! Is ook wel logisch, 2x 600W of 2x 1500W.. maar toch wink ;)
De bardames kwamen zelfs een aantal keer naar ons toe of de bass wat zachter kon omdat er wat glazen uit de vitrine waren getrilt laugh :D Dus mijn avond was wel weer geslaagd!
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
16-12-2007 23:16
Ik heb zo'n vermoeden dat de bardames daar iets anders over dachten na herhaaldelijk alles terug in de vitrine te moeten leggen,
Ook zullen de gasten waarschijnlijk iets hebben van goh volgende keer daar niet heen je wordt er vreselijk doof wink ;)
SjampiejoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-6-2007
Laatste: 26-6-2009
Berichten: 119
19-12-2007 12:47

dexter schreef:

Ook zullen de gasten waarschijnlijk iets hebben van goh volgende keer daar niet heen je wordt er vreselijk doof wink ;)
Dat was juist het mooie, je kon nog (relatief) makkelijk met elkaar praten. Je word eerder doof van schelle hoge tonen dan van een stevige bass en goed afgestelde mid/hoog tonen! happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)