Forum > Algemeen Forum

FTP Server voor New-Line

(84 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
23-4-2003 15:41
Ja zit wat in, eerst php file maken en die dan weer uploaden...
RoyStandaard Lid
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
24-4-2003 15:22
Hmm... Bij mij werkt ie perfect. (de ftp van stefan via de cijferlink) bedankt het lijkt mij heel makkelijk en nu kan iedereen zijn plaatjes laten zien.
Maar dat is MIJN mening...
Party 2000Standaard Lid
Sinds: 9-10-2002
Laatste: 15-11-2005
24-4-2003 20:05
binnekort krijg ik een nieuwe pc, welke een server wordt. o.a. voor New Line happy :)
Let niet op mij, ik ben dronken...
StefanStandaard Lid
24-4-2003 23:11
Het lijkt me niet handig om meerdere 'diensten' naast elkaar te hebben draaien, denk dat we dit mischien in overleg met dre even moeten regelen?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-11-2024
25-4-2003 02:30
Wat belangrijk is is dat de server (service) over een tijdje ook nog werkt. Als je dus iets begint is het belangrijk je te realiseren dat je er gedurende een bepaalde tijd aan vast zal zitten. Anders kun je het beter niet doen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StefanStandaard Lid
25-4-2003 14:39
Jup dat wil ik ook ten zeerste benadrukken, als party 2000 ergens een dedicated server heeft staan die alleen voor dergelijke services gebruikt wordt en daarnaast ook een mooie bandbreedte heeft, is hij absoluut degene die het klusje moet klaren wink ;)

Het draait hier gewoon op de pc waar ik dit stukje ook op typ, deze staat ook wel 24/7 aan, maar mijn upload is 'slechts' 256kbit.
AquiltaStandaard Lid
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 7-9-2011
26-4-2003 20:25
srry hoor. Maar die kl*te server heeft nog geen één keer gewerkt bij mij en volgens mij bij de rest ook niet. Leuk idee, maar afgewezen

Aquilta
StefanStandaard Lid
26-4-2003 21:20
ding staat nog niet eens aan, geen wonder dat 'ie het niet doet happy :)
WebbieStandaard Lid
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 13-10-2024
6-5-2003 01:59
Hehe, ben ik weer ff, druk gehad....

Ik heb deze "topic" een beetje door zitten te lezen.

Paar opmerkingen:

- ik zag een hele "enge" opmerking, een ftp-server opzetten zonder firewall, das vragen om moeilijkheden.

- inderdaad zoals Dré al zei, als je een ftp-server wil opzetten, doe het dan goed.
Maak gewoon dat je een behoorlijke provider krijgt met voldoende bandbreedte bijvoorbeeld: SDSL 1536/1536 Kbps (50Mb per 6 minuten up en down). ADSL (de A staat voor asynchrone, 1536/256 Kbps, dus je upstream is minder dan je downstream) is eigenlijk niet te doen, vooral als je belasting (gebruikers) op de server groter wordt.

Als iemand iets upload, moet iemand die het plaatje of bestand wil zien/of hebben, ook weer downloaden. Dus als je veel verkeer hebt, gaat de downstream ten koste van je upstream (dus de upload naar je ftp gebruiker).

Als je toch met geweld een ftp server wil op zetten en gebruikers op je server wilt laten inloggen, kun je misschien het volgende doen:

1 - eerst een stabiele pc met voldoende processor-snelheid en geheugen zoeken(liever een echte server, want een pc is niet gemaakt om 7x24 uur te draaien, denk aan slijtage en koeling, vooral oppassen bij zelfbouw 1U behuizingen, staat erg stoer in je patchkast, maar koeling is erg "tricky")

Veel gemaakte fout is het gebruiken van een oude pc als server (want je zet niet graag je nieuwe zuperznelleuh Klap&Bell neer als server, want je wil er mee gameuh!!!). De server moet in principe de snelste pc zijn die je hebt, vooral als je server meerdere "services" laat draaien (zoals AD, file-sharing, applicaties, Wins, Dns, Dhcp, mail, Terminal Services, router-software en IIS). Windows 2000 server is een "pracht" voorbeeld van "hoe belast ik zo veel mogelijk de machine", niet helemaal eerlijk van mij, hij doet inderdaad dan ook heel erg veel).

2 - Het beste is een "dedicated" server te maken die alleen het web-gebeuren "serveert", bijvoorbeeld Linux RedHat 9.0.
Veel mensen schrikken bij het woord Linux (ellende om te installeren en te beheren), maar dat hoeft niet (meer).
De installatie van RedHat 9.0 is erg simpel, je krijgt ongeveer de zelfde vragen als bij een MS Windows installatie. Let wel op: een normale installatie gebruikt al gauw 1.5 GIG, dus niet je kleinste schijf in je pc zetten.

Ik zou wel een aparte "partitie" maken voor je web/ftp, bijvoorbeeld: /shared, en als je ook een mailserver draait (bijvoorbeeld Kerio Mailserver, is trouwens veel beter als de standaard meegeleverde en geinstalleerde Qmail en vanaf een windows machine te beheren).
Wel er aan denken dat je de ftp en web server installeert (Apache, de stabielste webserver die er is). Mooie van deze software is dat het allemaal gratis is, behalve de Kerio Mailserver (is trouwens ook voor Windows te krijgen met en zonder virus-scanner en in het Nederlands). Trailversie te downloaden op:
www.kerio.com en www.kerio.nl
(voorkeur gaat uit naar de Amerikaanse site, die is beter up-to-date dan de Hollandse)

3 - Zet bij voorkeur de web/ftp/mail server in de DMZ, kun je bij elke "behoorlijke" router ingeven. Soms hebben die routers (meestal weer de wat goedkopere) ook nog een optie om DDNS te gebruiken. Handig als je een dynamisch IP-adres hebt, DDNS registreert je huidige IP-adres op het Internet gelinkt naar een naam (bijvoorbeeld: ftp-new-line.dnsalias.com).

-------------------------- Deel 2 volgt ----------------------------
These go to Eleven ...
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
8-5-2003 23:53
bandbreedte word het grootste probleem, heb geen zin om hier een half uur op een plaatje te moeten wachten...
om file's te serveren voor een druk forum zoals new-line, is 100mbit geen overbodig luxe...

ook een user en pass op de ftp is wel handig, en eventueel een quotum... (anders is je ftp binnen no-time omgebouwd naar een warez-ftp)
Music is what feelings sound like...

Terug naar forum Afgesloten topic