Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 7 van 41)
Moderator(s): Dré
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
27-2-2006 11:10
Dit worden voor mij dus 2 stuks cdj800 MK2, zodra ze er zijn! happy :)
Denk ik wink ;)
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
27-2-2006 11:16
Pioneer "moet" niks. Pioneer bouwt mp3-functionaliteit in als ze denken dat hun klanten dat willen en de spelers daardoor beter verkopen. Als de Pioneerklanten morgen een warmhoudplaatje voor hun kopje koffie willen bouwt Pioneer dat ook in.

En ook voor mp3 geldt: jij vindt het een kansloze functie, anderen vinden het soms best handig. Het doet verder ook geen kwaad als je het niet wil gebruiken.

Stel je eens open voor nieuwe ontwikkelingen, dat kan zo af en toe echt geen kwaad.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DJ InspirationStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2003
Laatste: 26-11-2006
Berichten: 48
27-2-2006 12:00
Ik ben volledig akkoord met Victor.

Pioneer probeert nu ook de mensen die MP3 graag willen gebruiken naar zich toe te trekken.
Denon heeft dit al jaren en ook Numark steekt nu met kop en schouders boven Pioneer uit.
Sinds de release van de DN-S3500 denk ik ook dat hij steeds meer gezien begint te worden, iedereen vind het een mooie speler (dit keer met een direct-drive aandrijving), enkele effecten en hotstarts en je kan bovendien nog kiezen hoe je het aanpakt met de pitchbend (+ en - knoppen, de platter lichtjes tegenhouden of bijduwen of zelfs het jogwheel stilzetten en zo bijsturen).

Bij Pioneer is dit niet het geval, daar kan je alleen kiezen tussen Vinyl en CDJ-mode. In mijn opzicht is dat ook genoeg maar er zijn altijd mensen die het anders willen doen dan dit (en dan heb ik het over pitchbend toetsen). Deze hebben naar mijn ervaring en als ik dit zo bij veel mensen hoor toch de voorkeur hoor. Ik draai persoonlijk heel graag met een Pioneer (vooral met de 1000) en ik moet zeggen dat deze veranderingen toch wel welkom zijn voor sommigen. Niet iedereen heeft behoefte aan MP3, maar er zijn er wel die de mogelijkheid willen hebben. Als je denkt dat dit niet nodig is, dan gebruik je het toch gewoon niet.
Ook mensen die denken dat een Denon onoverzichtelijk is hebben het mis en zeker bij de DN-S3500. Een druk op de knop voor de gewenste functie en het wordt van je gevraagd. Nu hoef je nog gewoon aan de parameters knop te draaien om je effect te sturen. (Toevallig zeg, is dit nu ook niet zo bij een DJM?)

Sorry voor het off-topic, laten we nu verdergaan over de CDJ-800MKII en CDJ-1000MKIII.

Zoals ik hierboven al zei, vind ik de nieuwe features welkom op beide spelers. De display is mooi verbetert (niet dat ik al problemen had met het vorige). MP3 is iets waarvan ik dacht het nooit te gebruiken maar het wordt toch wel eens gebruikt bij mij, voor oudere nummers op op te slaan zodat je bijvoorbeeld de oudere CD's uit je koffer kan halen. Denk je dat je het niet gaat onthouden welk nummertje? Dan schrijf je gewoon de volgorde op en dan weet je het toch dadelijk te vinden.
DENON DN-S3000 * Reloop RMX-40BPM * DENON DN-S3000
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
27-2-2006 12:43
Een waar argument van sommigen dat het slechts een verbetering van een bestaand product is. Neem echter het voorbeeld van Numark. De HDX kun je een "verbetering" van de cdx noemen. Echter wel met een hd erin en de mogelijkheid om cd's af te spelen. Pioneer had zich ook best wel mogen verdiepen in de nieuwe technieken in plaats van alleen maar cd's met mp3 ondersteuning. Dat geintje kennen we al 4 jaar.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
27-2-2006 14:04
Wie wil me oude cdj 800's kopen, helemaal nieuw en voor maar eehm 50 euro minder als de nieuwprijs laugh :D ...

(dan ga ik lekker de mk2 halen laugh :D )

[gaat om een grapje voor degene die het te serieus opnemen razz :p ]

Kan iemand vinden wat de grote verchillen zijn van de loops want ik las hier dat er verschillen tussen de loopjes zaten maar ik kan het niet echt vinden in de tekst (met name dat ik amper engels kan)
Wat?
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
27-2-2006 16:04
loops zijn het zelfde, maar als je de loop cutter buttons indrukt icm. de loop in button dan verdubbelt het aantal keren wat je kan cutten zegmaar...
.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
27-2-2006 18:03

Victor schreef:

Stel je eens open voor nieuwe ontwikkelingen, dat kan zo af en toe echt geen kwaad.
Ik sta best open voor nieuwe ontwikkelingen hoor. Draai zelf met tijdcode platen, dan kun je ook loopen, achteruit spelen en (vst)effecten gebruiken. Niet vanwege het "vinyl gevoel" maar omdat je een mooi wave display hebt en geen gehannis met cd's (branden/browsen). Sinds ik met FS draai zie ik de draaitafel alleen nog maar als een controller om software aan te sturen. Dat zou ook prima met een CDJ kunnen en wel een een stuk goedkoper. Het enige interessante aan de Pioneer cdj's vind ik de logwheels. Als je die in een behuizing zou plaatsen met een pitch en wat assignable knoppen, heb je een prachtige midi/usb controller en eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ik denk dat dat de toekomst is, zo'n soort controller icm een software pakket. Pioneer heeft nu ook al DJ software en wss laten zulke controllers niet lang op zich wachten.

Nu koop je in feite 2 dikke pc's met een cd-rom loopwerkje en wat knoppen alleen maar om een mp3 te manipuleren.
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
27-2-2006 18:48
Lol wie heeft die nou weer gemaakt laugh :D .

Ik vind de cdj800mk2 wel wat lelijker (dat zwarte om het display is niet netjes afgewerkt vergeleken met de mk1 en IK vind dat hele zilvere maar niets)
Wat?
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
27-2-2006 19:07
oordelend op een foto of op het echt zien?
Heb de spelers gezien en geporbeert: zien er stukken beter uit!
.
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
27-2-2006 19:35
Oordelent op de foto. Ik heb nog niet het echte model gezien. Maar over dat display ben ik al zeker, maar het gaat erom wat ie kan he. Ik ga denk ik me cdj 800 lekker modden razz :p leuke zilvere knopjes erop happy :)
Wat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)