Forum > Geluid

Final scratch?

(100 reacties. Pagina 7 van 11)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-9-2004 00:12
Hier meer info over het systeem van Rane. Serato -> www.rane.com/scratch.html en hier -> www.serato.com/products/scratchlive/
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
6-9-2004 10:14

jaltena schreef:

Heb sinds kort zelf een Finals Scratch en de nummers laden heel snel, zo snel dat je niet eens merkt dat ze worden geladen.
Het werkt prima, maar in een club of zo zou ik er nooit mee draaien. Heb momenteel dus het probleem dat hij bij een bepaalde stand van de pitch-control niet goed werkt, de nummers haperen dan, hoe het komt? Geen idee, maar dat soort problemen wil je niet als je live moet draaien voor 500 man. (niet eens voor 10 denk ik...)
Let goed op aardlussen. Als de NORMALE weergave al niet vrij is van brom dan zal de timecode informatie ook NIET goed doorkomen. Vooral laptops zijn een crime (probeer maar eens met en zonder voeding). Let ook op netwerkkabels e.d. (allemaal bronnen van storing).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
6-9-2004 19:48
1 x bewerkt. Laatst door Jaltena op 6-9-2004 20:07

Reind schreef:

Wat voor pc systeem gebruik je? En wat voor naald/element heb je op je draaitafels?
Compaq EVO, 1.2gig met 512mb geheugen, 2 X SL1200 met concorde DJ S
Windows XP met alle updates, voor de rest geen software, is alleen voor gebruik met final scratch.

De normale weergave (een gewone plaat draaien dus)is nu echt compleet vrij van brom. Als ik het systeem "calibreer" op meteen een pitch van -4 werkt ie goed maar dan weer niet soms bij andere snelheden.
Maar ik zeg alleen wat mijn bevindingen zijn. Het "metertje" wat het signaal laat zien zakt bij mij dus afhankelijk van de snelheid van de plaat. Dit bij ALLETWEE de spelers. Heb helaas niet genoeg apparatuur om bijvoorbeeld draaitafels, computers, elementen of mengpanelen te wisselen. Maar goed, mijn reactie ging over het snel laden van nummers, en dat gaat razendsnel met niet eens een supersnelle PC

WACHT IK BEN ER UIT!! Ik heb m'n oude naald een stanton 681 teruggezet, en die werkt prima!!! In beidde draaitafels werkt de stanton dus prima. Het zit dus in de elementen.....Daar baal ik van.......
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
6-9-2004 20:05
Het kan zijn dat je elementen een vrij lage output hebben. Want ook daar is Final Scratch nukkig.

Dus: Final Scratch heeft snel last van aardlussen omdat de ontwerper een isolator in de USB Bus niet nodig vond EN Final Scratch is gevoelig voor de output van het element omdat Final Scratch niet voozien is van een AGC op de timecode input.

Laat ik met enige voorzichtigheid zeggen dat ik geen hoge pet op heb van de hardwarekant van FS (maar dat heb ik reeds vaker geventileerd...).

MAAR... Als het dan eenmaal draait (dus high output elementen en zo'n 100.000 groundloop isolator eroverheen) dan draait het ook als een trein.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
7-9-2004 10:18
Tja, dan moet er dus eigenlijk een overzicht komen met elementen die dan wel werken en welke niet. In ieder geval dus niet genoemde concordes!!!!!! Maar welke dan wel?
Zoals ik al vertelde werkt die stanton prima, maar daar kan je verder niks mee, de ophanging van de naald is daar veel te slap voor.

De concorde is met een output van 6mv best wel hoog in vergelijking met andere elementen, dus of het daar in zit.....

Misschien kunnen hier final scratch gebruikers vertellen welk element ze gebruiken en of die wel of niet goed werkt. En dan vooral of op verschillende pitch instellingen het "kwaliteits-balkje" vol blijft.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-9-2004 11:16
Als iemand (een FS gebruiker) een keer tijd heeft om met z'n FS setup langs te komen zodat we alle elementen die ik heb liggen kunnen testen dan hou ik me bij deze zeer aanbevolen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
7-9-2004 11:43
Ga vanavond nog deze oplossing van native instruments proberen

8. loosing timecode signal:

- "Position Smoothness" set to Low - switch on "Allow offset Skips"

- "Position Smoothness" set to High- switch of "Allow offset Skips"

Anders kom ik inderdaad naar harlingen met de set om de grote elementen-test te doen.
Neem ik een dag vrij, lijkt me wel leuk ook om nu eindelijk eens de grote dré zelf te ontmoeten happy :)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
7-9-2004 11:54
Ben maar 175 cm hoog hoor laugh :D

Het vreemde is dat de 500AL wel prima werkt (spec: 5mV nom. bij 1kHz) terwijl de DJ-S gespec'ed is op 6mV nom. bij 1kHz.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JaltenaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2004
Laatste: 8-8-2012
Berichten: 19
7-9-2004 13:05
Ja, daarom juist, volgens de gegevens zou het allemaal prima moeten werken, maar in de praktijk is het weer eens heel anders. Zal wel de fluctuatie in de binomiale cumulatieve flufimentiele cedimentatie van de de stochast X zijn. laugh :D
Kan voor de rest ook niks bedenken, op normaal gebruik geen brom, spelers gaan meteen de Final Scratch hardware in, daar zit verder niks tussen, beidde spelers hebben er last van, dus wat zou het nog meer kunnen zijn.

Maar goed, op naar de GROTE Final Scratch Elementen test?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
7-9-2004 13:16
Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit van de draaitafel ook een rol speelt. Op een SL-1200 of super OEM geeft het element toch wel een mooier signaal af dan op een goedkopere draaitafel met meer rumble, zwaardere arm, hoge wow/flutter, een motor die bijgeluiden maakt etc...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)