Forum > Algemeen Forum

63A krachtstroom verdeler ook als 32A te gebruiken?

(80 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
4-8-2006 13:11
1 x bewerkt. Laatst door René Eppink op 4-8-2006 15:52
Volgens mij moet je een aardig budget voor je klussen hebben, als je aparte stroommeesters kunt betalen. Tenminste, ik heb nou niet gelijk het idee dat je klussen doet van de schaal waar zoiets wel nodig zou zijn. Escuses als ik daar verkeerd zit.

Als je een klus doet zorg je toch gewoon bij het opbouwen van licht en geluid dat er niet overal verdeeldozen in de rondte gestrooid liggen waar met lekker op kan inprikken? Tenzij dat natuurlijk je bedoeling is, bij 230V voorziening voor een backline bijvoorbeeld. razz :p In dat geval zorg je er echter natuurlijk voor dat die op een aparte groep zitten zodat inprikkers geen kans hebben om jouw spullen te laten uitvallen. Makkelijk zat, geen stroommeester voor nodig.

(bovenstaande is trouwens ook gelijk een tip tegen 'lastige' inprikkers, voorzie ze gewoon in hun behoefte naar een verdeeldoosje maar doe dat op jóuw manier zodat je het zelf onder controle hebt)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
4-8-2006 15:50
Een ladertje of een videoding of zo iets mag er bij mij altijd in.

Het word wat anders als er een hele gaarkeuken op moet inpluggen.
Zelf heb ik een kast die van af 32 ampere 9 groepen kan afgeven,
Wij gebruiken er meestal 3, is er dan voor derden meer nodig, dan is het wat mij betreft geen probleem,
maar wel met de afspraak, dat als er één keer een stop springt,
men voor de desbetreffende groep even een andere stopkontakt moet gaan zoeken.

Wie aardig doet, ontmoet ook aardige mensen... happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Stijn VanstiphoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2003
Laatste: 14-11-2008
Berichten: 57
4-8-2006 17:05

Tom schreef:

Wie aardig doet, ontmoet ook aardige mensen... happy :)
En dat laatste is zeer correct..!

mvg,
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-8-2006 18:21

Geit schreef:

dat is dan ook de reden dat wij een stroommeester aanwijzen op een gig.

iedereen betseld zn stroom, en de stroommeester zorgt ervoor dat er geen stopcontacten meer over zijn voor de bekende jan met de beamer/telefoonoplader ed.
ik heb even jullie site bekeken maar de termen waarmee jullie al gooien!! Nu snap ik jullie "stroommeester" ook, dat is bij jullie iemand die de 16A of 32A kabels draagt en uitrolt??

Misschien heb ik het helemaal verkeerd maar jullie kunnen jullie show draaien op een standaard 32A aansluiting, hiervoor is echt geen stroommeester nodig en heb het idee dat jullie je voordoen als zijnde veel groter dat de werkelijkheid is. wanneer jullie 2 maal de show hebben gedraaid moet je wel weten welke apparaten bij elkaar worden geprikt en wat apart gaat, daar is geen stroomplan voor nodig, enkel wanneer er steeds wisselend personeel meegaat.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
4-8-2006 18:31
"stroommeester" gaat over de wat grotere eventjes.

Bijvoorbeeld een multi-stage rockfeest(ja dat hebben ze hierrazz :p) hierbij is er iemand nodig die inderdaad stroom uitdeeld of verdeelt.

een set kleiner als large zal dan ook niet komen met stroomreken-geval.

een 3x32A aansluiting is inderdaad het meest voorkomende. wat minder vaak voorkomt zijn de wensen van de klant, elke keer wee andere special effects mee. Dit kan een totaal ander stroomplan tot gevolg hebben. Een atomic erbij zal iets meer stroom trekken als een lasertje denk ik zo..

Site is outdated, de ftp waarop onze site word bijgehouden is buiten onze macht om onberijkbaar. Er is inmiddels meer personeel bij.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
4-8-2006 23:06
jouw xl set durf ik rustig op een 3x16 ampere te draaien.
Misschien een enkel groepje erbij voor de zekerheid,
maar dan is het echt genoeg hoor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
5-8-2006 00:11

Geit schreef:

Bijvoorbeeld een multi-stage rockfeest(ja dat hebben ze hierrazz :p) hierbij is er iemand nodig die inderdaad stroom uitdeeld of verdeelt.
Heeft die persoon dan ook maar ENIGE kennis van stroomverdeling en planning, aggregaten, de normen voor veilig aanleggen van tijdelijke installaties, de diploma's op elektra-gebied EN de ervaring op die "multi-stage rockfeesten"????

Hartstikke leuk wat jullie doen met een stel jongens van tussen de 16 en de 18 (gokje ??) jaar (volgens de website, en ZO oud is hij niet als er een feest van mei 2006 in de agenda staat... ashamed :$), maar in plaats van professioneel komt het lichtelijk kansloos over als er constant met termen als "stroommeester", "manager", etcetera gesmeten wordt.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
5-8-2006 13:28

Geit schreef:

"stroommeester" gaat over de wat grotere eventjes.
Geit: Voetjes op de grond. Voor je het weet val je in de kuil die je al een tijdje voor jezelf aan het graven bent...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 24-7-2024
Berichten: 1139
5-8-2006 15:18
Bij de meeste festivals/concerten die ik tegen kom is er maar 1 persoon die je moet hebben voor je spanning. Dat is de beste (altijd te vriend houden) man/vrouw van de aggeregaten. Deze weet wie wat nodig heeft en wat er nog spare is. Ga nooit op eigen houtje ergens iets inprikken want je weet niet hoe betrouwbaar de spanning is. Voor hetzelfde geld is het een agregaat voor een amerikaans bandje wat 110V nodig heeft.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
5-8-2006 15:30

Douwe schreef:

Bij de meeste festivals/concerten die ik tegen kom is er maar 1 persoon die je moet hebben voor je spanning. Dat is de beste (altijd te vriend houden) man/vrouw van de aggeregaten. Deze weet wie wat nodig heeft en wat er nog spare is. Ga nooit op eigen houtje ergens iets inprikken want je weet niet hoe betrouwbaar de spanning is. Voor hetzelfde geld is het een agregaat voor een amerikaans bandje wat 110V nodig heeft.
dan heb je toch andere connectors?

[EDIT schreef:

deze[/EDIT]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)