Forum > Algemeen Forum

Dilemma i.v.m. meubel

(86 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
14-6-2005 18:45
Hier ook zeer veel interesse van fototje van de achterkant, dit ziet er namelijk heel strak maar ook zeer compact uit.
Nu ook via de .eu te bereiken.
LucStandaard Lid
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
14-6-2005 18:46
Dat DACHT ik al wel... laugh :D Het meubel is inderdaad een volledig inklapbaar ding (eigen ontwerp uiteraard), de "vacht" heeft 3 schanierpunten. In het midden van de voorkant en de 2 zijkanten klappen naar binnen. Je houdt dus een pakketje ter grote van een halve voorplaat over welke zo'n 5 cm. dik is. Foto van de achterkant/construcitie zal ik zo even opsnorren.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
LucStandaard Lid
14-6-2005 18:57
Nou, das sneller dan verwacht. Ik heb een plaatje waar alles redelijk duidelijk op staat.

De foto is gemaakt toen het meubel net af was, we hebben hem toen meegenomen met een testje van de toen gebouwde sm-115's (al weer een tijdje geleden dus). Als we echt op pad gaan voor een klus is de boel aan de achterkant een stuk gevulder, en staat het werkblad ook helemaal vol. Uiteraard zijn dan de kabels e.d. ook netter weggewerkt wink ;)

Zo, genoeg verantwoording afgelegd ;-) Hier is de foto waar het om draait.

Even wat uitleg. Het bovenblad bestaat dus uit twee en zit doormiddel van L-verbindingen rondom aan de voorplaat bevestigd. Echter leunen ze op de statieven en de "flappen" die scharnieren onder de 2 bladen, welke weer rust op een, in dit geval 8 HE, flightcase. De statieven zitten in een mal van balkjes onder de bovenbladen geklemd waardoor de bladen niet kunnen schuiven. De 2 flappen onder de bladen (in het midden dus, tegen elkaar aangedrukt) worden bij elkaar gehouden doormiddel van 2 bouten met vleugelmoer.

Nog wat vergeten? U vraagt, wij antwoorden...
Red_arrowStandaard Lid
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 5-2-2025
14-6-2005 19:02
Dit is misschien ook iets:

https://www.fandfproductions.nl/

(ff bij shows kijken)

Wat onderop staat is eigenlijk de deksel. Dus wordt de kist gehalveerd.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-2-2025
14-6-2005 23:10
Bij mijn meubeltjes zaten de basjes en topjes in de meubels tijdens transport (om zo niet te veel ruimte in te nemen). Trap opgaan is natuurlijk niet de bedoeling (maar is wel een paar keer gebeurd). Meubeltjes wegen leeg zo'n 15kg (slim gebruik van dik hout waar nodig en dun waar niet nodig (berken uiteraard)) dus met 2 man was het te doen (stuk beter dan sommige andere, veel zwaardere kisten en speakers...)).

Inklapmeubels: Vind ik er altijd een beetje hobbybob uitzien EN is vaak niet echt bestand tegen honderden keren gebruiken (massieve deskjes wel; zo blijkt wel uit m'n oudste nog bestaande meubel die toch wel zo'n 500 x gebruikt is).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 23-1-2025
14-6-2005 23:14
Meubels van Dré zijn inderdaad erg praktisch en netjes, maar het grote probleem is gewoon opslag. Dus zullen het uiteindelijk wel inklapmeubels worden, al heb ik nog geen idee wat voor iets sad :(.

Heb wel enkele mooie systemen gezien, maar deze waren allemaal met topload cd-spelers, en aangezien het weinig nut heeft mijn Denon Dn D4000 voor twee CDJ 100's o.i.d. te vervangen, valt dit ook af. Tevens vindt ik een dubbele cd-speler ook wat overzichtelijker werken.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-2-2025
14-6-2005 23:35

Max schreef:

Meubels van Dré zijn inderdaad erg praktisch en netjes, maar het grote probleem is gewoon opslag.
Heb je ook vouwspeakers dan???

Die speakers zullen ook ruimte in nemen. De manier die ik gebruik neemt netto ca. 12 x 100 x 65cm in (per meubeldeel; dus ca. 65 liter per meubeldeel), de rest van de ruimte zou immers anders ook door de geluidsset ingenomen worden. In het middelste meubeldeel werden versterkerrack, CD-spelers, mixer en lichtsturing geplaatst (dus ook die ruimte was niet verloren).

Met 6 meter truss, achterwand + statieven, 2 wind-ups, 4 subs, 2 toppen, 2 par balken, effecten, kabels e.d. (alles in case behalve parren) pastte het prima in een standaard H-200 (3-persoons versie uiteraard). Opslag was 65cm (diep) x 300cm (lang) x 200cm (hoog). Stond gewoon bij ons in de gang indien nodig. Oversteek van de meubels zorgden er precies voor dat de meubels niet tegen de radiator aan kwamen ;-)

Vergeet niet dat dit soort kisten (mits goed gebouwd) geen probleem hebben met een belasting van zo'n 500kg per meubel (dus stapelen maar ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 23-1-2025
14-6-2005 23:38

Dré schreef:

Max schreef:

Meubels van Dré zijn inderdaad erg praktisch en netjes, maar het grote probleem is gewoon opslag.
Heb je ook vouwspeakers dan???
Mijn opslag is boven, dus alles moet de trap op maar boven. Mijn geluidssetje is redelijk compact dus met twee man prima naar boven te sjouwen, maar grote meubel delen niet ben ik bang.

Ja ik weet het, het is k#t met peren, maar het kan niet anders.
Daarom ben ik ook blijd at ik niet ieder weekend op pad hoef, aangezien het elke keer een hele verbouwing is laugh :D.
LucStandaard Lid
14-6-2005 23:41

Dré schreef:

Inklapmeubels: Vind ik er altijd een beetje hobbybob uitzien EN is vaak niet echt bestand tegen honderden keren gebruiken (massieve deskjes wel; zo blijkt wel uit m'n oudste nog bestaande meubel die toch wel zo'n 500 x gebruikt is).
Wat betreft robuustheid ben ik het met je eens, dat in -en opklappen en vastzetten en losdraaien zorgt voor de nodige slijtage. Wat betreft uitstraling: vind ik heel verschillend, ons meubel vind ik er absoluut niet hobby-bob uitzien en het publiek ziet toch alleen de voorkant en een klein beetje bovenkant... De scharnieren zitten allemaal netjes aan de binnenkant en alleen op de voorplaat zie je de "breuklijn", bij de zijplaten vallen de allustrips er overheen. Het lijkt zo net als of het een "vast" meubel is.

Qua stevigheid zit het trouwens ook wel snor, trappende voetjes of omvallende mensen: geen probleem...

edit: en ook bij ons is het probleem dus ruimte (vandaar natuurlijk een opklapmeubel)
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
15-6-2005 00:12
Ons meubel bestaat uit een voorplaat met een uitklapbare tafelconstructie aan de achterkant. Daarop staat een flightcase met de cd-speler en mixer ingebouwd en de cd-koffers / randapparatuur. Tijdens transport zijn de poten en het tafelblad ingeklapt waardoor het geheel niet dikker is dan 2x de voorplaat. Ik moet er wel bij zeggen dat het alleen amper te tillen is, maar met twee personen met het grootste gemak. Bovendien staat het heel erg snel; uitklappen, flightcase erop en klaar!

Klik voor foto's voorkant en achterkant
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)