Forum > Geluid

Technics koptelefoon: RP-DH1200

(88 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
30-4-2006 19:36

djpieterl schreef:

Erg jammerrrr......
Ik ben wel benieuwd hoe jij draait en hoe jij je koptelefoon vervoert. Neem ik onterecht aan dat je niet mixt met ofwel 2 cups op je oren, ofwel 1 net achter je oor? En je frot de koptelefoon niet voor en na het draaien in een ruimte die eigenlijk te klein is voor een koptelefoon?

Overigens is het helemaal niet moeilijk om een goeie koptelefoon te maken. Sennheiser lukt dat al jaren met de HD25.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
30-4-2006 23:40
Ik was net ook met volle verbasing naar de foto's aan het kijken.

Ik met mijn grote hoofd gebruik deze koptelefoon gemiddeld 3 uur per dag. En ik heb echt niet het idee dat hij kapot gaat op de manier hoe ik hem behandel.

Ik ben trouwens erg te spreken over deze koptelefoon. Goed geluid en heerlijk draagcomfor.
Cyberlights in the house :D
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
1-5-2006 07:10
Ja ik ben er ook rete zuinig op (ik heb hiervoor ook 3 jaar met een MDR700 gedraaid). Gewoon netjes met 2 cups op mijn hoofd en NOOIT in mijn UDG. Altijd netjes vervoert in het lederen hoesje liggend op de bijrijdersstoel (je wilt niet dat je tas met 90 platen tegen je HP aan schuift). Misschien heb ik gewoon pech door een maandagochtend product, maar stiekem baal ik als een stekker, juist omdat ik er zo zuinig mee omga.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
1-5-2006 09:53

Laxap schreef:

Ik met mijn grote hoofd gebruik deze koptelefoon gemiddeld 3 uur per dag. En ik heb echt niet het idee dat hij kapot gaat op de manier hoe ik hem behandel.
Pieter zal dat idee ook wel hebben gehad. Als je ziet waar de scheur zit zal dit wel weer een constructiefout zijn. Het is bijna dezelfde plek waar mijn v700 ooit ging scheuren. Precies daar komt alle kracht op te staan wanneer je hem uitklapt (om op je hoofd te zetten). Het materiaal zal in het begin wel sterk genoeg zijn maar door vermoeiing neemt langzaam de sterkte af.

Ik snap ook niet waarom bijna al die fabrikanten zo'n ingewikkeld draaisysteem toepassen. Als je hem open maakt zit het vol met busjes en veertjes. Door al die mechanica blijft er bijna geen materiaal over om de boel stevig uit te voeren.
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
1-5-2006 10:08

Frisbee schreef:

Als je ziet waar de scheur zit zal dit wel weer een constructiefout zijn. Het is bijna dezelfde plek waar mijn v700 ooit ging scheuren. Precies daar komt alle kracht op te staan wanneer je hem uitklapt (om op je hoofd te zetten).
Klopt, als je ruw mee om zou gaan zou die scheur waarschijnlijk daar niet zitten.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
1-5-2006 10:17

djpieterl schreef:

Ja ik ben er ook rete zuinig op (ik heb hiervoor ook 3 jaar met een MDR700 gedraaid). Gewoon netjes met 2 cups op mijn hoofd en NOOIT in mijn UDG. Altijd netjes vervoert in het lederen hoesje liggend op de bijrijdersstoel (je wilt niet dat je tas met 90 platen tegen je HP aan schuift). Misschien heb ik gewoon pech door een maandagochtend product, maar stiekem baal ik als een stekker, juist omdat ik er zo zuinig mee omga.
Hmmm...

Dik 50 stuks verkocht, geen enkele klacht over scheuren ontvangen. Zelf een demo exemplaar tot op het absurde mishandeld, RPDH1200 gaf geen krimp.

Iedereen is altijd "retezuinig" op z'n apparaten. En toch staat de sloperij vol met auto's die in elkaar zitten. Soms doordat de retezuinige eigenaar een oepsje had, soms doordat iemand de auto geleend had (in sommige gevallen zelfs zonder medeweten van de eigenaar). GEEN van die eigenaren riepen daarna dat het probleem bij de auto zat...

Ik krijg wel verhalen binnen van eigenaren die zich wegdraaien van een perfecte hoofdtelefoon en daarna weer kijken en hoppa... hij is stuk...

Wellicht heeft iemand je hoofdtelefoon even gebruikt zonder je medeweten???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
1-5-2006 10:40

Dré schreef:

Dik 50 stuks verkocht, geen enkele klacht over scheuren ontvangen.
De RP-HD1200 is toch nog niet eens een jaar op de markt? Het zou niets verbazen als er straks nog meer mensen zijn met dit probleem. Van pieter weet ik dat hij een van de eerste was met deze hoofdtelefoon. Maargoed de tijd zal het leren.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
1-5-2006 10:45

Frisbee schreef:

Dré schreef:

Dik 50 stuks verkocht, geen enkele klacht over scheuren ontvangen.
De RP-HD1200 is toch nog niet eens een jaar op de markt?
Bij de V700 kwam de eerste klacht na een maand of 2-3 (als ik het me goed herinner). Bij de DJ Pro 3000 idem.

Gevaar van berichten zoals in dit topic is dat het EN gebaseerd kan zijn op een (wellicht zonder het te weten) gebruikersfout EN aanleiding kan zijn voor andere eigenaren om maar te gaan "kijken" hoe het bij hun hoofdtelefoon zit...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
1-5-2006 12:39
Het valt uiteraard altijd in twijfel te trekken waar het aan ligt. Maar als ik de enigste ben met dit probleem ligt het niet aan de constructie. En aan mij heeft het ook niet gelegen (maar enfin, daar kan ik jullie niet mee overtuigen aangezien niemand elk weekend over mijn schouder meekijkt). I'll keep you informed ;)

Neemt overigens ook niet weg dat ik deze HP alsnog aan iedereen wil aanbevelen! (daarom ook mijn post van gisteren maar even aangepast)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
1-5-2006 13:01
Afwachten (en afkloppen). Hoofdtelefoons blijven rare dingen... ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)