Forum > Licht

HQ-Power Exciter 250

(188 reacties. Pagina 7 van 19)
Moderator(s): Dré
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
4-6-2005 20:42
Oke, bij de set zit een OSD250/2 inderdaad, verklaart meteen de verschillen...
Waar zit de cut op dit apparaat?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
5-6-2005 01:27

kvm schreef:

big bang schreef:

Lijkt mij - mits goed onderhouden - juist wel een goede vergelijking omdat de roboscan zo bekend is ( en je kunt hem dus als "standaard" nemen), de optie en dus de output verschilt toch van soort tot soort, dus als vergelijkings materiaal kun je denk ik het beste iets bekends nemen.
Hij presteerd misschien beter, maar is hij ook zo degelijk? En zijn er eventueel onderdelen van te krijgen?
Een lichtopbrengst vergelijk met een "merk" unit is natuurlijk te doen, maar verder houd het dan ook op.
In veel opzichten zal deze unit niet "beter" zijn.

Martin.
Als het gaat om het "naast elkaar hangen" lijkt mij dat dit ook alleen maar vergelijkingen betreft als lichtopbrengst en snelheid. En of hij beter is of niet kan ik niet zeggen (heb de scan in kwestie nooit gezien) maar dit lijkt mij mbt bovengenoemde factoren de eerlijkste vergelijking wink ;) hoewel een bekende scan met exact dezelfde lamp erin nattuurlijk nog beter zou zijn.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-6-2005 19:46
Blijft een krom vergelijk. Zowel de duurste mercedes als een occasion lelijke eend, doen beide wat ze moeten doen,.......rijden, de één is wat sneller dan de andere.

Juist twee dezelfde scans, met verschillende lampen laten verschil zien. Met een dergelijk vergelijk kan je juist meer opbrengst uit je scans halen.
De vraag is echter of het prijsverschil tussen deze twee lampen het waard is.

Zelf had ik namelijk een Sylvania ba 250 se, dat is echt een "halogeen" pitje in vergelijk met de philips lamp.

Martin.
kvm entertainment
LJ TDDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-4-2005
Laatste: 30-7-2010
Berichten: 40
9-6-2005 19:53
Ik ben nu ook van plan om 2 HQ-Power Exciter 250 scans te kopen. Weet iemand waar ze het goedkoopst (het liefst in set ( 2 scans + flighcae + lamp enz) te krijgen zijn?
Of een internet site?
Edit Mod: De bedoeling van dit forum is nooit geweest en zal nooit zijn het "cheapest buy" forum. Het goedkoopste adres (als je zo kortzichtig wilt zijn) mag je zelf opzoeken!
Wil je dj's die entertainen en spetterende lichtschows kijk op de site die bij mijn profiel is vermeld
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
10-6-2005 12:17

LJ TDD schreef:

Ik ben nu ook van plan om 2 HQ-Power Exciter 250 scans te kopen. Weet iemand waar ze het goedkoopst (het liefst in set ( 2 scans + flighcae + lamp enz) te krijgen zijn?
Of een internet site?
Ik zat dit ook te denken, en ik heb de plaatselijke verkoper es gecontacteerd, hij zegt dat de winners kwalitatief echt wel beter zijn, en dat ik beter daarvoor ga (heb dan gwn geen roto gobo's... is ook goedkoper.
Fun is serious business!
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
10-6-2005 13:24
En geen gasontladings lampie, wat een stuk meer en witter licht geeft...
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
10-6-2005 16:45
Dan mag de verkoper zijn standpunt wel eens goed onderbouwen. Winners zijn leuke dingen, maar voor iets meer geld heb je een mooier apparaat met meer mogelijkheden.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
10-6-2005 22:54
Ja, je hebt dan geen msd-lamp en roto-gobo's, maar de kwaliteit van de winners is beter op lange termijn (eigen ervaring van de verkoper). hij is verdeler van hq-power, maar trekt de winner toch voor op de exciter.
Fun is serious business!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-6-2005 23:06
kan je the winner en de exiter nu met elkaar vergelijken? mij lijken het 2 verschillenede scans (de ene met gas ontlading en rot gobos de andere niet) deze zijn volgens mij uit 2 verschillende categorieën
nu de winner is kwalitatief mss wel wat beter maar is het niet beter om hem dan te vergelijken met een scan uit eigen categorie bv de HQ space 250?
exit night into LIGHT
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 431
10-6-2005 23:14

stekelvarke schreef:

kan je the winner en de exiter nu met elkaar vergelijken? mij lijken het 2 verschillenede scans (de ene met gas ontlading en rot gobos de andere niet) deze zijn volgens mij uit 2 verschillende categorieën
nu de winner is kwalitatief mss wel wat beter maar is het niet beter om hem dan te vergelijken met een scan uit eigen categorie bv de HQ space 250?
nja, is mss wel waar, maar ik was gwn aan het twijfelen welke te kopen, winner of exciter, winner komt er kwalitatief beter uit, ik ga toch voor de winners hoor, dat witter licht speelt nu nog niet echt een rol (is voor kleine drive-in wink ;)) en roto-gobo's... denk niet dat veel mensen er op letten op gewone feestjes...
Fun is serious business!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)