Forum > Zelfbouw Speakers

Hoorns voor muziekinstrumenten

(61 reacties. Pagina 7 van 7)
Moderator(s): Dré
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
9-5-2005 12:39
Johan, in verband met je vorig bericht over TNO: indien je weergave van hun research correct is, dan mag de regering iedere vorm van subsidie stoppen: dit hoort niet meer thuis in de academische wereld.
Ik had het over de TU Delft, niet over het TNO. Zwart-wit is het overigens nooit en het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen.
Wat WinISD betreft,
Wat hornresp betreft
De makers van beide programma's geven ook aan dat de programma's minder nauwkeurig zijn in het voorspellen van de verloop in het hoog.
Dat staat ook gewoon in de Help-functie, dat mensen nou niet de moeite nemen om de Help-functie te lezen...tja razz :p
Vraag is hoe je een bandpass kan dimensioneren waarvan je weet wat de bruikbare frequentie is
Ervaring? Waarom moet alles uit de theorie komen? Er zijn wel meer dingen die met de huidige theorie niet te verklaren zijn, die worden ook gewoon uit de praktijk overgenomen.
Ik stel de huidige meetmethoden en regels die gehanteerd worden om een systeem te karakteriseren in vraag, of denk dat zij op zijn zachts gezegd onvolledig zijn
Ben je met die stelling niet op de verkeerde plek?

Als je denkt dat er zoveel mis is of ontbreekt in de huidige theorie, waarom doe je dan zelf geen onderzoek? Of wijs de fouten aan bij de bron van de theorie, niet bij het gevolg.
In de eerste plaats: ik zoek mij een of twee speakers te maken, bij voorkeur in een enkele keer. Daarvoor ga ik geen diepgaande studie maken, en probeer ik zoveel mogelijk informatie te plukken op het net, eventueel aangevuld door pertinente vragen. (wel, laat ons duidelijk zijn: wat voor mij pertinent is, is het duidelijk niet voor iedereen)
Je komt over alsof je "perfecte" speakers wilt maken, maar je bent niet van plan om er meerdere te proberen of er een studie aan vooraf te laten gaan? shocked 8O Begrijp me niet verkeerd, maar verwacht je nu dat zoiets uit de lucht komt vallen?

Ik ben met mijn 10de luidspreker-systeem bezig, ik heb het idee ongeveer op de helft te zijn.
Het zou gemakkelijker voor mij zijn een of twee kasten van een gereputeerd merk te kopen.
Dat zou inderdaad makkelijk zijn, te makkelijk eigenlijk. Wat is de reden dat je dat niet doet?

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
9-5-2005 13:20
Een systeem wat in een auto past en vanaf 15hz weergeeft?

Gesloten systeem met linkwitz transform, niks anders. BR neemt veel ruimte in en fernand denkt waarschijnlijk dat BR teveel kleuring geeft. Neem een mooie 12" hifi- of autodriver met een X-max van 2 tot 4cm en zet er 1 á 2kw aan vermogen op. de 120dB op 20hz haal je gegarandeerd door de cabin/roomgain, waarschijnlijk heb je aan een f3 van 30-40hz al genoeg om compleet vlak te spelen tot een hertz of 5 (de cabingain schaalt gelijk met de afval van de driver).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)