Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
26-3-2005 16:50
Als je de mixer openmaakt is de kans sowieso vrij groot dat je garantie vervalt. Mee terug naar de dealer dus.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
26-3-2005 20:08

Sylvia schreef:

Als je de mixer openmaakt is de kans sowieso vrij groot dat je garantie vervalt. Mee terug naar de dealer dus.
Als ik het zo lees lijkt mij dat dan ook het beste, dinsdag bellen dus (alweer angry )
*Quukske*
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
13-5-2005 18:15
En jawor, hij is dus gewoon stuk terug gekomen!:@

Ik weet niet wat ze daar reparatie noemen maar....

Heb net weer een mail gestuurd, en gezecht dat ik het helemaal zat ben met deze onzin en dat ik nu eindelijk wel eens waar voor m'n geld wil hebben. Het geruis uit de koptelefoon kwam gewoon weer terug. Ik heb net weer even geprobeerd te mixen en de ruis was weer weg. ik heb gezecht dat als het nu nog 1 keer voorkomt dat ik dan weer zou mailen, en dat er dan een ECHTE oplossing moet gaan komen, want zo'n """"reparatie"""" hoef ik dus niet meer hé...

Iemand verder advies over dit? want zo is djen echt niet leuk meer...
*Quukske*
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-5-2005 18:37

Patrick van Vugt schreef:

ik heb gezecht dat als het nu nog 1 keer voorkomt dat ik dan weer zou mailen, en dat er dan een ECHTE oplossing moet gaan komen, want zo'n """"reparatie"""" hoef ik dus niet meer hé...

Iemand verder advies over dit? want zo is djen echt niet leuk meer...
met bovenstaande geef je eigenlijk aan dat het ok is nu.
als het nu nog 1 keer voorkomt!!??
MAW-nu is er niks aan de hand maar....als....het nog 1x gebeurt.
Verder deel je mee-dan ga ik weer mailen??
en denk jij dan dat daar iemand wakker van ligt??mail je rot en oh wat zullen ze schrikken sneaky :V

En...dat er dan een echte oplossing moet komen want zo'n reparatie hoef je niet meer??

dus je gaat akkoord met wat er tot nu toe gebeurd is en
als er ooit nog wat gebeurd dan moet er echt wat gebeuren-oftewel...je accepteert alles tot heden sneaky :V

En...zo'n reparatie hoef je niet meer??
Er is een groot verschil tussen een eis en een gunst!!

zou het iets anders doen vanaf nu wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-5-2005 00:25

Patrick van Vugt schreef:

Ik weet niet wat ze daar reparatie noemen maar....
Is dat ding al een keer terug geweest naar Beglec? Heeft ie al bij Messa gestaan?

Ik kan me niet voorstellen dat Marc of Marcel dit hebben laten gebeuren. Ik ken ze namelijk beide als uiterst hulpvaardige mensen die altijd zoeken naar een oplossing. (het kan natuurlijk altijd zijn dat het in jou geval anders is maar dat zou wel raar zijn)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-5-2005 16:11

Patrick van Vugt schreef:

Het geruis uit de koptelefoon kwam gewoon weer terug.
Wat versta jij onder ruis? Kun je dat eens in woorden of letters uitdrukken?

Hint: Ruis is: sssssssssss

Brom is: Zoooooooooom

Storing is: brrrrrr of schrrrr.

Dus... Was het ruis of noemde je het gewoon bij z'n verkeerde naam? Geval is namelijk dat als je naar de garage gaat met de melding dat je band lek is (terwijl je eigenlijk wil zeggen dat de auto niet wil starten), de garagehouder je vaak niet echt goed kan helpen (zal naar de banden kijken en tot de conclusie komen dat ze helemaal niet leeg zijn...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
15-5-2005 23:21
Nou, het geluid dat er uit komt lijkt dan nog meest op de omschrijving "storing", maar ik heb duidelijk uitgelgt dat er iest mis was met de koptelefoon uitgang, en dat dit DUIDELIJK te horen was. Wat ik nog het vreemdst van allemaal vind is dat de "storing" af en toen opduikt (ik heb dit er duidelijk bij gezecht!). Maar als je het mij vraag hadden ze niet eens even zin om hem open te draaien en even te kijken wat er nou echt percies aan de hand was...

En dan nog, als ze niks gevonden hebben, dan zouden ze dat teminste nog wel een keer kunnen laten weten VOOR dat ze hem terug sturen. Het is nu dus nogsteeds zo, en zal ik de mixer WEER opmoeten sturen.

@fredje>> ik heb gezecht dat als de ruis weer een keer terug kwam, dat ik dan weer zou mailen... Klinkt raar, idd..

Maargoed, hoe ik het moet omschrijven:

De "storing" is er af en toe, en blijft dan een tijd hangen, en dan ineens is het weg. (zonder ook maar iets gedaan te hebben). Soms duurt het een kwartier, soms ook 2 min.
Wat ik ook het uitgevonden is, dat als je de plug van de koptelefoon er half insteekt (dus er in hangt zegmaar) dat dan de linkerkant ruist. Doe ik hem er dan gewoon normaal in, dan wisselt de storing van kant... De mixer een klein stukje laten vallen (zoals dré me eerder heeft aangeraden) werkt niet, de storing blijft hetzelfde. Ook als de mixer in een geaard stopcontact zit, zonder appartuur, en zonder flightcase blijft hij dit doen.

Het "klinkt een beetje zo": krrrrgggkrrrggkkkkrrrrggg en dat wisselt dan in volume...

Er word van alle kanten geroepen dat ik de enige ben met problemen met deze mixer, maar ik doe echt niks fout! (dat kan ik wel zeggen, maar wie gelooft mij nou:S?) De mixer staat bijna altijd hier gewoon op m'n meubel, met daaraan 2 cd spelers en 1 pc. En zo eens in de 2 weken gaat hij mee in een flightcase voor de drive in. (wat dus de laaste paar weken niet gaat, omdat het niet echt fijn werkt met zo'n koptelefoon uitgang).
Het enige wat er dan alsmaar geroepen word is "je doet iets fout" Wat dan? Kijk, dat ik niet erg veel verstand van techniek heb is nou eenmaal een feit (helaas). Maar ik weet toch zeker wel hoe ik een mixer moet behandelen...

Ik wil nu toch eindelijk wel eens waar voor die 500 zuur verdiende euro's...
*Quukske*
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-5-2005 23:47
Het hoeft toch niet aan jou te liggen? Misschien is het ding wel gewoon stuk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-5-2005 01:22
Ik heb echter de importeur ooit eens gesproken (eeeeeeeeeen hele tijd terug) en die was er toen echt heilig van overtuigd dat de mixer goed terug was gegaan. (ja er word ook wel eens over dit forum gepraat zonder dat er een internet lijn aanwezig is ;) )

Nu is de meneer daar geen held in techniek zoals Dre maar ze zijn daar toch echt bijdehand genoeg om te merken of er iets wel of niet in orde is. Als er iets is wat niet opgelost kan worden door die mensen zelf gaat ie linea recta terug naar onze zuiderburen en komt ie weer terecht bij Beglec.

Het gaat er bij mij dus niet echt in dat de importeur hier zoveel steken laat vallen, mijn ervaring met die mensen is namelijk gewoon goed te noemen. Ik zeg hierbij duidelijk MIJN ervaring.

Ik zou als ik jou was dus gewoon een rustig contact opnemen met de importeur of desnoods Beglec zelf. Leg daar duidelijk je probleem uit en dan is het maar altijd af wachten wat er gebeurd.

Zoals je zelf ook al aan geeft, je bent 1 van de weinigen met problemen met de SMX1. Ik ken genoeg mensen die de mixer thuis hebben staan en er zonder problemen mee werken.

Volgens mij komt de mixer ook niet bij Dre vandaan of wel? Dan had ik dit klooi verhaal namelijk nooit gelooft laugh :D
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-5-2005 10:58
Mixer komt inderdaad niet hier vandaan (ik had maar één terugkerende klacht over de SMX-1 en die persoon heeft de 2e keer gewoon een nieuwe gekregen).

Als het probleem zich weer voordoet, verplaats de mixer dan eens naar een ander gedeelte van je kamer. Wellicht is er een apparaat in je kamer dat enorm veel storing veroorzaakt. PC's zijn daar een goed voorbeeld van (vooral die zelfgebouwde opgefokte PC's, zonder goede EMC afscherming en met storingsverminderende opties in het bios uitgeschakeld, om die laatste 1.5% snelheid eruit te scheuren, zijn mogelijke probleembronnen).

Ik heb het een keer meegemaakt bij een RP-4000. Draaitafel kwam prima door onze controle, klant klaagde dat hij af en toe achteruit draaide. Draaitafel naar ons terug. Wederom helemaal NIETS gevonden. Draaitafel weer terug naar klant. Klant wederom hetzelfde probleem. Draaitafel weer naar ons (2e keer retour dus), nieuw binnenwerk erin gezet (draaitafel in kwestie (RP-4000 MKIII Chrome) was namelijk niet meer leverbaar), draaitafel terug naar klant... Nooit meer een probleem mee geweest.

Soms is electronica gewoon HEEL erg wazig ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)