Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 65 van 80)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-11-2006 09:56
Schande van mijn kant dat ik die reeks vergeten ben. Is inderdaad ook een keurige reeks (alleen schijnen sommigen maar niet voorbij te kunnen stappen aan het logo op de behuizing van deze microfoon (terwijl het eigenlijk logisch zou MOETEN zijn dat je liever een goede Chinees zou willen hebben dan een matige "bekende" (die trouwens ook allemaal stuk voor stuk uit China komen...))).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
16-11-2006 11:04
AKG had/heeft toch al een voordelige draadloze set --> WMS serie? Volgens mij geen UHF en al helemaal geen true diversity, maar voor standaard klusjes voldoet het prima.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-11-2006 11:31
Die nieuwe reeks is single diversity (mooie naam maar eigenlijk betekent het gewoon NON diversity) maar wel UHF.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-11-2006 00:40
Nou, ik heb weer een nieuw dieptepunt wat ik met jullie mag delen.

We schrijven vanmiddag, uurtje of 4. Ik ga een monitorsetje opbouwen voor een aantal bandjes die langskomen: PA tafel, setje monitoren en een versterker. Een uurtje was het monitor setje aangesloten en stond het geheel netjes in verbinding met de normale stereo die aanwezig was op de lokatie. Eén probleem: er was nog geen podium.
Rond 18.00u was het podium er eindelijk. Opbouwen duurde al met al tot 19.30u! En dat voor een podium van nog geen 5 vierkante meter! Maargoed. Om 20.30u kwamen de verschillende bandleden binnengedropen en begonnen ook zij met opbouwen. Dit hele gekl**t duurde allemaal zo lang dat ik 15 minuten had om een soundcheck te doen voor 3 bands! Ofwel: dat ging helemaal nergens over.
Tot overmaat van ramp was 1 van de microfoons niet meegetest (tijdgebrek, zullen we maar denken). Je raad het al: feedback waar je dood aan ging. Gevolg: microfoons zachter zetten. Dit ging redelijk. De keyboards konden ook netjes via de PA tafel gedempt worden. Helaas kwamen 2 van de 3 drummers niet met het idee om zich een beetje aan te passen aan de rest van de artiesten. De gitarist trok daarop zijn versterker ook wat verder open, met als gevolg dat de zang volledig niet meer te horen was.

Kortom: het ging veeeeel te hard. Het geluid was echt vreselijk: om te janken zo slecht. De bestelde monitoren waren te klein, de FOH set was te klein en de drummer te aanwezig. En tot overmaat van ramp had de "technicus" nog nooit een PA tafel van dichtbij gezien (had er niet aan gedacht om de fantoomvoeding aan te zetten voor de mic's).

Tip van mijn kant: als je een bandje laat optreden in een kleine ruimte (waar een man of 80 in mogen), zorg voor een goede drummer en laat de gitaren e.d. ook maar lekker over de PA spelen. En zorg dat de organisatie enigzins weet waar ze het over hebben, want het was vanavond diep triest!
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
17-11-2006 07:58
Kan je die microfoon niet on-the-spot enigszins uitfluiten? Dan was je al een heel stuk verder geweest. Daarnaast zegt dit gedrag meer over de bandjes dan over jou mixgedrag.

Ik maak ook vaak mee dat de drummers onwijs hard spelen in een kleine zaal. Kan je bijna niet tegenop mixen. Met softtips willen ze dan niet spelen met als gevolg inderdaad knalharde gitaren en drums en de rest veelstezacht.

Oplossing is inderdaad om de gitaren alleen via PA te laten lopen maar daar is menig gitarist ook niet errug blij mee.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
17-11-2006 10:02

Philip_Janssen schreef:

Eén probleem: er was nog geen podium.
Klassiekertje. Meen mij een festivalletje te herinneren van de zomer waarbij de tenten/podia bouwer aan kwam zetten op het moment dat ik volgens de planning moest soundchecken. Lastige was dat ik absoluut niets kon zonder de tent omdat daar ook automatische het podia inzat.

Nee fijne jongens die tenten/podia-bouwers shut up :X
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
17-11-2006 10:34

yoghurt schreef:

Nee fijne jongens die tenten/podia-bouwers shut up :X
Dat zal inderdaad iedereen wel eens mee gemaakt hebben. Maar al die keren dat de podiumbouwers de hele nacht doorgewerkt hebben aan de podia zodat wij 's morgens vroeg konden bouwen zijn nog veel talrijker dat mag ook best een keer gezegd worden.

Ennuh, nee ik ben geen podiumbouwer laugh :D
Maar dat is MIJN mening...
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
21-11-2006 15:11

mark_dabomb schreef:

Ik maak ook vaak mee dat de drummers onwijs hard spelen in een kleine zaal. Kan je bijna niet tegenop mixen. Met softtips willen ze dan niet spelen met als gevolg inderdaad knalharde gitaren en drums en de rest veelstezacht.

Oplossing is inderdaad om de gitaren alleen via PA te laten lopen maar daar is menig gitarist ook niet errug blij mee.
sad :( Laastst ook dit probleem gehad met een (op PA) onuitversterkte band, de zware buizenversterkers van de gitaristen bliezen zo hard...niet normaal..maargoed, het geluidsniveau (werd door de gitaristen gelukkig) bijgesteld tot je in de zaal nauwelijks iets anders als drum hoorde...ging je vervolgens alsnog kapot van het volume....En ja..hardcore/punk drummers "zacht" laten spelen..... sad :(
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Danny996Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-1-2006
Laatste: 22-4-2018
Berichten: 18
28-12-2008 04:30
Schop"je"

Mijn slechtste ervaring was alleen maar een stroomuitval, alles is dan in een keer stil en alle ogen zijn dan naar jou als dj, mij in dat geval gericht, opluchting is er dan ook pas als je iedereen hebt kunnen meedelen dat ik er niets aan kan doen, maar het moment.... Het ergste is dat het gepaard ging met korte spannings onderbrekingen waardoor er af en toe alleen maar bas was omdat de onderbreking nét de kort was voor de versterker voor de subs en nét te lang voor de versterker van de tops, dat ging zo een half uur lang door(starend naar de niet oplichtende clip leds) en afvragen hoelang houd ie t nog uit (amp). Zoiezo bij minste geringste twijfel aan mijn apparatuur of dat ik de klus niet aankan neem ik hem niet aan tenzei er bij gehuurd kan worden. Tevens word alles gechecked voordat ik de deur uitga en aankom, het blijft nog steeds mijn hobby naar 5 jaar en nog steeds dik plezier erin happy :)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
28-12-2008 21:38

danny996 schreef:

Schop"je"

Het ergste is dat het gepaard ging met korte spannings onderbrekingen
In zo'n geval gaat bij mij dan altijd direct de stekker eruit.
Juist omdat mij dat ook wel eens is overkomen: stroom eraf, erop,....pats! en weer eraf.
Het is geen flipperkast, zorg eerst maar dat het goed werkt, dan gaat het stekkertje er weer in, PUNT
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)