Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 63 van 345)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
16-1-2005 13:01

martijn schreef:

hoe krijg je het voor elkaar dat je elleboog omklapt? laugh :D
haha het viel wel mee hoor, maar zegmaar toen de popnagel popte, voelde ik een raar gevoel in mn elleboog...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
16-1-2005 17:22
tintelend gevoel? da's gewoon je telefoonbotje, dat voel je ook als je je elleboog stoot. dat is niks ergs.

ikzelf ben vandaag ook weer aan de slag geweest, en heb nu de platen voor de parrenkisten gezaagd. (g*dverdomme, daar ging veel hout doorheen shut up :X ) de kistjes worden 150 lang, 62 breed en slechts 72 hoog zonder wielen, dus met wielen 85. lekker compact, dan hoef ik de aanhanger tenminste niet meer mee te nemen sneaky :V . ik had ze eigenlijk nog in elkaar willen schieten, maar aangezien ik al wist dat ik het met lijm niet zou redden wacht ik er maar mee tot ik weer een grote bus heb.

er gaat trouwens ook een kistje weg. (aaaaaaaah) geen "officieel" afgewerkte, gewoon een bak met hoeklijn, bolhoeken en fliphandles. die komt zo wel in het tweedehands gedeelte te staan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
16-1-2005 17:39

martijn schreef:

tintelend gevoel? da's gewoon je telefoonbotje, dat voel je ook als je je elleboog stoot. dat is niks ergs.
nee, het was echt iets verkeerds, heb er nu nog steeds last van...

Mijn CDkistjes zijn trouwens zo goed als af, alleen de schotels moeten er nog in worden gezet (maar die zijn nu ergens anders).

De lichtcase, waar ik eerder aan was begonnen is nu goed gezaagd en ik heb dus de houten "body". Het enige wat me weerhoud verder te bouwen is de flightware van €122,76 in combinatie met mijn bankrekening van €0,01
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
22-1-2005 21:12
[Update]

CD kisten zijn af (foto's heb ik helaas geen webspace voor)

Lichtcase is alle flightware vanmiddag voor gehaald, Heb alles afgetekend en uitsparingen voor de vlindersloten/fliphandles gemaakt.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-1-2005 21:17
Upload de pics dan even hier happy :) .
Waar zit de cut op dit apparaat?
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
23-1-2005 00:15
ahh bedankt
er zitten nu nog allemaal mensen beneden en dan staat het een beetje lullig als je allemaal foto's van je case gaat maken dus heb er even snel 1 gemaakt.
Morgen(eigenlijk vanmiddag) zal ik wel meer foto's er op zetten.

https://img150.exs.cx/img150/8995/cdcase9nq.jpg

groot probleem was trouwens de spelers er in zetten zonder het schuim helemaal kapot te maken shocked 8O
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-1-2005 00:54
Volgens mij is die sony cd speler net zo breed als de md versie. Daar hebben ze van die mooie 19" bakken voor.

Jammer van dat dure materiaal, ik weet niet of ik het goed kan zien, maar ik vindt het prutswerk. Overzethoeken steken uit ? En hoe zit dat links bovenaan bij dat sluitprofiel? Schuim onderin heeft geen nut, speler staat met z'n voetjes op de bodem. Strak in het kassie ... als dat maar niet te warm wordt.

Martin.
kvm entertainment
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
23-1-2005 10:32

kvm schreef:

Volgens mij is die sony cd speler net zo breed als de md versie. Daar hebben ze van die mooie 19" bakken voor.
klopt, maar dit is hetzelfde principe en hij zit er gewoon stevig in.

kvm schreef:

Jammer van dat dure materiaal, ik weet niet of ik het goed kan zien, maar ik vindt het prutswerk. Overzethoeken steken uit ? En hoe zit dat links bovenaan bij dat sluitprofiel?
klopt, dat kwam omdat alles een beetje op de zolder snel gemeten en gezaagd was met een verstekbakje wat steeds verschoof.

kvm schreef:

Schuim onderin heeft geen nut, speler staat met z'n voetjes op de bodem. Strak in het kassie ... als dat maar niet te warm wordt.
klopt ook wink ;), maar naar mijn ervaring worden die spelers nooit echt heet ofzo...
Volgende keer toch maar ander schuim gebruiken.

Maar het is inderdaad zo dat het allemaal erg slordig is, maarja je leert van je fouten.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-1-2005 11:04

DJJD schreef:

klopt, maar dit is hetzelfde principe en hij zit er gewoon stevig in.
Nee, dit is niet hetzelfde principe. Je cd speler staat er los in, in 19" vorm kan je de cd speler er makkelijk in en uithalen.
klopt, dat kwam omdat alles een beetje op de zolder snel gemeten en gezaagd was met een verstekbakje wat steeds verschoof.
Verstekbak in een workmate vastzetten, verschuiven onmogelijk.
Verstek zagen is niet makkelijk, maar met rustig zagen (niet drukken) redelijk goed te doen met de hand. Die overstekende overzethoeken hebben natuurlijk niets met het zagen te maken.
klopt ook wink ;), maar naar mijn ervaring worden die spelers nooit echt heet ofzo...
Volgende keer toch maar ander schuim gebruiken.
Over de warmte kan ik niet veel zeggen, md speler van Sony wordt wel iets warm. Ander schuim, hardschuim is een stuk duurder, dan zou ik toch overwegen de unit 19" te maken zonder schuim. (tevens liggen 19" cases bij eventuele verkoop beter in de markt)
Maar het is inderdaad zo dat het allemaal erg slordig is, maarja je leert van je fouten.
Een "eerste" case bouwen is niet al te makkelijk maar het wordt juist in dit topic zo goed uitgelegd. Fouten die jij gemaakt hebt hadden grotendeels voorkomen kunnen worden.

Door het missen van bepaald gereedschap zal het misschien niet een fabriekscase worden, maar het had wel beter gekund.
Vaak is het te snel werken (helemaal bij de eerste cases die je bouwt) de grootste fout.

Martin.
kvm entertainment
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
23-1-2005 13:46
De overstekende overzethoekjes waren trouwens omdat ik in mn ontwerp niet met de flightware mee had gerekent. In Tom's uitleg werd er volgens mij best weinig gezegd over het op maat maken en opzetten van flightware.
Enfin, het gaat mij erom dat hij doet wat hij moet doen: de houdbaarheidsdatum van de CDspeler verlengen.

Ik heb even een fotoshoot gemaakt (zipfile 3MB) maar helaas nog geen ruimte ashamed :$

Terug naar forum Reageer (zonder quote)