Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 61 van 63)
Moderator(s): Dré
MifexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
Berichten: 742
30-9-2007 11:21
Ik heb een laptop en die is niet geaard. Maar de 2e keer heb ik hem niet in pc modus en knalt hij er ook meteen uit na het aanzetten! Moet ik hem nu terug brengen? ik kan hem namelijk niet meer aanzetten!
I Love House Music!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
1-10-2007 09:06
Lijkt me wel zo handig om even terug te gaan met een apparaat dat het niet meer doet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
16-10-2007 22:48
Heb nu al een tijdje de nuo 5 in bezit en ben naar mijn idee erg tevreden. Met name de muzikaliteit van de Eq vind ik formidabel. Alleen daarvoor zou ik de mixer al aanraden.

Maar toch...

Het kán aan mij liggen - en vergeef me anders mijn onbekwaamheid - ,maar ik vind sommige effecten in hun standaardstand wat tegenvallen. Dan met name de LFO, high en low pass filter. Deze hadden naar mijn idee wat opzichtiger gemogen. Wellicht blinken de effecten van de nuo juist uit in hun harmonisch geluid, maar ik zou soms gewoon een ENORME LFO door mijn muziek knallen.
Heb ooit een bos SP 303 (volgens mij) gehad, die ingebouwd zat in een Roland DJ2000 mengpaneel. De effecten kon je aan de EQ toewijzen (MID HIGH LOW of alles) en met name de filters vond ik geweldig.

Mijn concrete vraag is eigenlijk of iemand (wellicht Reind) mij wat instellingen heeft voor de effecten of suggesties voor instellingen, opdat ik de effecten iets opzichtiger kan maken.

alvast bedankt,

jurjen
niet nodig
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
28-11-2007 12:24
Ik heb een heel raar fenomeen vastgesteld bij mijn ecler en vind de oorzaak maar niet. Mijn cd spelers (line in)klinken door mijn koptelefoon en master zachter dan mijn platenspelers (phone in). De gains zijn allemaal netjes afgeregeld op 0db(0db op PHL-VU-meter). IK heb ook al verschillende cd spelers gebruikt. Kan iemand mij misschien helpen.

Vele malen Dank
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
28-11-2007 12:29
Hangt van het soort VU meter af EN de dynamiek van de muziek. Een VU gemiddelde meter zegt dan ook NIETS over de hardheid van een nummer (ook al hangen velen wel onterecht die functie aan een VU meter) maar alles over de insturing en uitsturing van de mixer. En ja, een roze ruis op 0dB klinkt een shitload harder dan een klassiek stuk muziek op 0dB. Het verschil is zo groot dat het het verschil is tussen lekker luisteren en gillend de deur uit rennen (terwijl beiden toch echt netjes op 0dB pieken).

Er zijn wel VU meters die averagen over een time window die overeenkomt met het gedrag van je oor (en die kunnen dan ook meer gebruikt worden om de "hardheid" te beoordelen) MAAR zulke meters hebben een prijskaartje dat hoger ligt dan dat van een complete Nuo 5 (en zelfs dan geven ze geen absolute "perceptive loudness" aan ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
28-11-2007 13:33
Een ander issue met de Nuo5 en VU meters. Bij mij is standaard het rechterkanaal harder dan het linker, volgende de VU meters. Dit geldt voor de TT's en voor de cd spelers. Dit geld met de L+R schakelaar uit en voor de L+R schakelaar aan. Toch klinkt het geluid niet harder/zachter aan 1 kant. (Dus ALLE kanalen en alle combinaties)

En als ik een stuk opneem in audacity lijkt de uitslag ook ongeveer gelijk.

Ik ben een perfectionist dus zou het graag verholpen hebben of de oorzaak weten.

Is dit een foutje in de VU-meter, de aansluiting van de versterker? Iemand een suggestie?
niet nodig
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
28-11-2007 14:15

mutz schreef:

Een ander issue met de Nuo5 en VU meters. Bij mij is standaard het rechterkanaal harder dan het linker, volgende de VU meters. Dit geldt voor de TT's en voor de cd spelers. Dit geld met de L+R schakelaar uit en voor de L+R schakelaar aan. Toch klinkt het geluid niet harder/zachter aan 1 kant. (Dus ALLE kanalen en alle combinaties)
Een getraind oor kan een onbalans horen van 1dB MITS er gewerkt wordt met een sinustoon in het ideale gebied van het oor (ergo 1kHz). Bij muziek wordt die waarneming al snel 2-3dB voor een getraind oor (enne, in het algemeen minder voor een ongetraind oor). Beter en logischer is dan ook om hier een meetapparaat voor te nemen. "Chips die heb ik niet"? In je dromen (gratis stukje software en de geluidskaart van je PC en klaar ben je).

Een daadwerkelijke onbalans van zo'n 2dB in een VU meter is geheel niet vreemd. Het is nu eenmaal geen geëikt instrument. Die zijn er wel (zoals ik reeds eerder aangaf) maar kosten meer dan een Nuo 5. Net zoals je een scoop gebruikt als indicator voor waarden en weergever van golfvormen (en een voltmeter voor de meting van de daadwerkelijke spanning) gebruik je de VU meter van een mixer als een indicator.

Overigens zijn VU meters in de betere mixers wel af te trimmen (af te regelen). Dus als je eenmaal dat stukje software op je PC hebt staan, leef je uit ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sound by GhostStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2006
Laatste: 12-4-2014
Berichten: 90
1-12-2007 13:35
Hallo mensen,

Ik heb dit weekend een Ecler Nuo 5 besteld na alle positieve reacties was ik gelijk
overtuigd dit moest de opvolger worden van mijn oude mixer.

Maar goed ik heb een vraagje ik wil mijn mixer uiterraard in gaan bouwen ik maak zelf gebruik van een 19inch dubbele cd speler. Het is dus puur voor drive-in werk niet voor thuis. Het leek mij het mooist om een 19inch koffer te kopen maar hoe kan ik mijn nuo 5 daar in bouwen want die is niet 19inch. Hebben jullie misschien tips over hoe ik dat het beste kan doen. Of hebben jullie misschien een ander idee ?? ik hoor graag van jullie. Ik had wel in de webshop de pioneer flightcase gezien dat leek mij een mooie oplossing maar ik heb een 19inch dubbele cd speler en dan blijf ik daar mee zitten.

Met vriendelijke groet,

Henk-Jan happy :)
Shake It!
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
1-12-2007 14:02
1 x bewerkt. Laatst door DJ Bartje op 1-12-2007 14:06
Doe dit om je mixer, en duw alles in een Slant-112 kistje wink ;)

Edit: of een Slant-146 kistje wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
1-12-2007 14:03
Er zijn 19" rackoren te verkrijgen voor de Nuo reeks, goed zoeken in de shop.

//edit: die ja.
Vergeet niet te lachen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)