Forum > Zelfbouw Speakers

Welke speakers in mijn ESW 1015's...?

(114 reacties. Pagina 6 van 12)
Moderator(s): Dré
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
29-8-2004 00:14

Contour schreef:

De Beyma driver is al jaren leverbaar en zal zich dus op redelijk oude techniek baseren.
Moet je de conus met de hand in beweging brengen? sneaky :V
Het lijkt me dat contour hier op het einddoel van de speakerbouwer doelt. De Beyma driver zou, toen hij net werd uitgebracht, voor een bepaald doel geschikt zijn geweest. Als hij al die tijd ongewijzigd is gebleven, zullen de eigenschappen van de driver niet geheel in deze tijd meer thuispassen, de 'oude'-Beyma driver moet het dan opnemen tegen bijv de 18S LW1400 die wél de 'eigenschappen' van deze tijd heeft en dus ook voor andere doeleinden geschikt is.

Ik denk persoonlijk dat de driver door de jaren heen mee ontwikkeld wordt (nieuwe technieken met beluisteren; gevoeligere test microfoons en hier en daar een aanpassing), als er dan een bepaald 'nieuw' doeleind wordt gevonden waar de oude driver niet in past (de oude driver is dus niet zover aan te passen zodat dit doeleind bereikt wordt), zorgt een beetje fabrikant ervoor dat ze wél een speaker hebben die met deze tijd meekan. Als je de specificaties van de Beyma drivers en naast die van de LW1400 legt, kan je eigenlijk niet veel meer concluderen dan dat ze behoorlijk tot veel op elkaar lijken. Ondanks het feit dat de Beyma driver ouder is dan de LW1400.

PS: het is al laat, het zal in jullie ogen vast een zwetsverhaal zijn (en ik geef jullie gelijk ;-))
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
29-8-2004 00:37
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 29-8-2004 00:38
Hmmm. Wat is er nú zo anders aan een BR kastje dan 4 jaar geleden (want wat Contour oud noemt is dus VIER JAAR!!!).

Anyway. Als ik naar de 18G50 kijk dan zie ik een aluminium vlakdraad spreekspoel. Als ik naar de 18 Sound driver kijk dan zie ik een koperdraadje. Als dat vooruitgang is dan pas ik met een bloedgang!

Ik wil bewijs zien van zo'n uitspraak en geen opgeklopte verkooplucht!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
29-8-2004 08:50
Zo heeft iedereen weer een eigen motivatie om voor een bepaald type luidspreker te gaan.
Ik ben met mijn 18g-50 meer dan tevreden en dat zou ik waarschijnlijk ook zijn geweest met een 18lw1400. Mochten er nog baskastjes bijkomen dan worden dit weer gewoon 18g-50's, ik ben gewoon prima tevreden over die "gedateerde" techniek wink ;)

@edie

Waarom ga je nu weer kijken voor behringer baskastjes? die behringers vallen in het niets als je ze gaat vergelijken met kwalitatief heel nette kastjes zoals je die eerst wilde maken (18sound18LW1400, Beyma18G-50).

Ik denk dat je voor jezelf eens op een rijtje moet gaan zetten wat je wil, wil je "budget"apparatuur waarbij je voor redelijk weinig geld best veel volume koopt of ga je het echt serieus aanpakken en kies je voor (semi)pro apparatuur (waarvoor je dan maar wat langer moet sparen maar dan heb je ook wat).
We proberen je te helpen met apparatuur maar je springt van de hak op de tak waardoor je amper te volgen bent en als jij niet eens weet welke kant je op wil hoe moeten wij je daar dan helemaal mee helpen?

(No offence!!!)

P.S. Als je eens wil luisteren naar een 18g50 kastje dan moet je me maar even een mailtje sturen. Ik woon in Maastricht dus er valt vast wel wat te regelen. (En nee, ik ben geen sjeng)
Lost in Music
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
29-8-2004 09:28
Ik heb niet veel tijd om te typen nu maar voor Dre, ik denk voornamelijk aan een lagere powercompressie door betere ventilatiemogelijkheden. Hoeveel powercompressie heeft de Beyma op 700W RMS?

MVG Contour
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-8-2004 13:39
@Dewazige;
Kijk; als je Beyma 18550 (ofzoiets) echt een verbetering is, en daarbij (!) 4 Behringerkasten in het niets zouden vallen, dan heb je mij overgehaald wink ;)

Luisteren zou misschien weinig zin hebben, in een ruimte gaat alles hard, zelfs de Behringers zullen daarbij hard klinken.

Misschien moet ik nogmaals alles op een rijtje zetten... Het doel is vooral: zo hard mogelijk, en dat hij redelijk ver draagt. (vandaar mijn eerdere interesse in "oudhout" e.d..)
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
29-8-2004 13:44
weer wat anders... out hout.
je schrijft een stukje trug dat je de echte diepgang mist onde je sf'jes. en nu wil je weer oud hout? dan snapt toch niemand meer wat je nu wilt?
wil je nu diepgang voor onde je 15" sfjes, of wil je nog meer punchbas, en whatever meer?
wees eens duidelijk, anders zijn het dadelijk weer 6 pagina's weggegooide posts en moeite van iedereen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-8-2004 13:55
Nou, dat niet.

Maargoed, ik wil dat me geld optimaal uitgegeven wordt, liever wat meer: en het is goed, dan minder: en het is brak.

Mijn eisen:
-Compactheid
-Liefst beetje lichtgewicht (tot 45 kilo ongeveer)
-Zo diep & hard mogelijk
-Goeie kwaliteit

Budget zo'n 900 voor 2 kasten, ik heb NOG steeds wel oog op een driver van Beyma o.i.d. na te bouwen, maar iedereen zegt weer wat anders. Een Behringer, ander Beyma driver... Dus mijn doel: me geld zo GOED mogelijk uitgeven, en eigenlijk krijg ik stiekem weer interesse in een flinke driver van Beyma o.i.d... Over Behringer zijn de meningen ook heel verschillend, op hoge volumes moeten ze sterk vervormen?? Ze moeten niet echt diep gaan, dan twijfel je toch weer snel.

Ik kan 1 keer uitgeven (helaas) en wil dit goed doen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
29-8-2004 14:08
Ik wil je twee nexo ls500 look alike bouwen, compleet met speaker, 2x neutric en handsvaten, voor 785 euro, hou je nog geld over ook wink ;) . Je moet ze alleen zelf verven, ik ben geen goede schilder sad :( . Als je wilt weten wat ze doen vraag -henkie oet nee- maar.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
29-8-2004 14:11

ivo2 schreef:

Ik wil je twee nexo ls500 look alike bouwen, compleet met speaker, 2x neutric en handsvaten, voor 785 euro. Je moet ze alleen zelf verven, ik ben geen goede schilder sad :( . Als je wilt weten wat ze doen vraag -henkie oet nee- maar.
Klinkt ook ERG intressant, (vooral om OOIT misschien nogmaals 2 stuks te kopen..) uhm, wat zijn ONGEVEER de maten? (ik meen dat deze ERG compact waren, niet?)

Waarmee zou ik de geluidskwaliteit kunnen vergelijken? Ik bedoel, gaan ze hard zat voor 2 x SF25's denk je?

Schilderen: geen probleem, maar wel een erg aannemelijk bod. happy :)
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
29-8-2004 14:19
Gegevens van de kast (maten) vind je hier www.nexo.fr/files/ps10/ls500.pdf. De SF25 kan ik niet (qua geluid, vermogen en db) maar op de subjes kan je makelijk een versterker van 1000watt zetten (dit is gedaan met een behringer versterker).
Je kan ook proberen om een andere speaker in de kast te zetten, b&c, jbl, maar wat de kasten dan doen kan ik niet zeggen wel dat ik voor mijzelf van deze kasten heb gebouwd en bevalen mij zeker.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)