Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 6 van 24)
Moderator(s): Dré
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
15-7-2003 23:27
haha de DLP1 das een beltdrive. dat verstand had ik toen al wel. ik had twee omnitronic tafeltjes aangeschaft en das nu al weer zo'n 7 jaar geleden. ook troep hoor wink ;) . met een american DJ pro series 2 kanaals mengpaneel. 1 tafel is verkocht voor 150 euro!! de ander staat bij een vriend in de huiskamer en het mengpaneel gebruik ik voor mijn cd spelers.

draaitafel groups.msn.com/nijhuis/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=13

mengpaneel groups.msn.com/nijhuis/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=12
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
16-7-2003 18:53
Soundlab... daar stond foldertje van lokale electrowinkel ooit vol mee... hadden daar echt een complete disco mee samengesteld...

Geloof dat we rond de 1500 euro uitkwamen, alles derbij, cd spelers, mengpaneel, speakers, versterker, verschillende vage mics, vage lampen enz.

Hebben er nooit wat van gekocht, maar slim ook achteraf :)

Mijn ouders hebben mij helaas nooit gesponsort, integendeel zelfs, daarom begint het nu pas eigenlijk ergens op te lijken, ze hebben altijd een houding gehad van "Je koopt alleen spullen met het geld wat je verdient" gaat ook erg goed als je 25 gulden of minder per avond krijgt en eens per maand of minder draait (wij 12/13 jaar met allemaal 2e hands hifi en andere crap). Bezorgde al kranten en daar heb ik zo nu en dan stiekem wat van ingepropt. Maar met 400 gulden/maand kan je niet veel uitgeven.

Nu geef ik stiekem wat meer uit (tussen 1000 en 2000 euro contant en via creditcard rond de 1800 euro ... dit jaar) en me ouders hebben na 8 jaar nog steeds zoiets van "Je steekt der geen eigen geld in" "Kan je niet beter stoppen, je draait nooit" "Waarvoor is dat nodig, je hebt al een $apparaat"
En we vragen wat meer, dus houden meer over, dus kunnen meer uitgeven :)

En we hebben eindelijk zoiets van, we hebben mooie, goede standaard show, die we nu kunnen gaan uitbreiden.
vaj-ta-lie-tie
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
16-7-2003 19:01
Je hebt Gelijk Kerstmanneke,

Ik zit nog steeds met de gedachte in mijn hoofd om te stoppen, Mijn ouders steunen mij wel heel erg wat ik overigens ook waardeer alleen in het belangrijkste onderdeel steunen ze niet en dat is vervoer.

Maar ik merk erg sterk dat er gewoon veel te veel drive-in shows zijn. En als het slechts met de Economie gaat, Geven de mensen ook minder snel feesten.
Ik ben nu een kleine 2 Jaar bezig en heb slechts 4 á 5 feesten gedraait. Waar ik achter ben gekomen ben is dat het gewoon veels te veel geld kost. Ik vindt dat ik zelf wel een redelijke show heb, alleen als je ziet al die moeite en inspanning die je doet voor slechts € 75 euro (dat overigens veel te weinig is, Maar voor slechts €75 wordt ik niet eens ingehuurd !!)
Ik moet nu telkens 3x rijden, mijn hele familie helpt mee, mijn vader en broer sjouwen, mijn moeder rijdt en ik draai samen met een vriend. En dan is het nog eens 1+ uur opbouwen en een klein uurtje afbreken ... En dan zie ik mijn eigen echt niet mijn hele leven on-the-road hoor !

En mijn drive-in show is nog lang niet klaar als je ziet dat ik nu nog met vele B-merken draai, dt het nog veel sparen wordt voordat ik echt een beetje een mooie drive-in heb, en dan nog aan feesten komen wat ook erg moeilijk is op dit moment !

Twee Pioneers met een DateQ XTC op mijn kamer is een stukje makkelijker laugh :D
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
16-7-2003 20:18
Maar het is wel minder gezellig...

Leuke van draaien zijn vooral de lekker volle zalen waar iedereen aan het dansen is... zaal hoeft daar nieteens vol voor te zijn... gewoon dansende mensen, mensen die plezier hebben omdat jij goede muziek voor ze draait, daar doen we het voor.

Aan van die statische feesten, waar iedereen alleen een beetje hangt vind ik ook niks, al zijn het 30000 hangende mensen, als er niemand danst of iig leuke feedback geeft is der niks aan.
vaj-ta-lie-tie
TochnicsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2003
Laatste: 8-9-2010
Berichten: 49
17-7-2003 09:52
2 max: de aanhouder wint, en als jij echt n drive-in wil houden dan zal je er wel mee doorgaan hoe dan ook

ook de concu kan er de brui aan geven
ts misschien n gek idee, of je hebt de ged8e al gehad maar je kan toch ook nog met nog iemand samen werken?
ok t wordt dan wel n druk team, maar wie weet

ook dre zal niet altijd roze geur en maneschijn hebben gehad,en volgens mij plukt hij daar nu toch wel redelijk de vruchten van

suc6!
mn S**ndcraps waren dodelijk! Maar waarom lukte het nooit daarmee??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
17-7-2003 09:57

Tochnics schreef:

ook dre zal niet altijd roze geur en maneschijn hebben gehad,en volgens mij plukt hij daar nu toch wel redelijk de vruchten van
Als je eens wist hoe vaak ik gezegd heb "ik kap er mee". De laatste keer dat ik dat zei is nog geen 2 jaar geleden!

Eén ding ben ik wel achter gekomen. Commercieel drive-in shows exploiteren is bijna niet te doen (wellicht zijn er uitzonderingen op de regel). Je zult er iets bij MOETEN doen.

En verder heb je VERSCHRIKKELIJK veel doorzettingsvermogen nodig. Je krijgt de eerste jaren keer op keer een behoorlijk stevige klap te verwerken EN zult in die periode genoegen moeten nemen met een loontje waar een zwerver nog z'n neus voor op zou halen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
17-7-2003 12:57
Dat klopt, rijk zul je er niet van worden...

Maar Max: het kopen van de apparatuur en het thuis mixen e.d. is toch ook al leuk. En als er zoveel concurrentie is (die voor een groot deel dezelfde problemen heeft als jij), waarom zoek je dan niet een concurrent die wel vervoer heeft, maar minder goed spul dan jij. Dan vul je elkaar aan en zijn de problemen van jullie allebei opgelost.

If you can't beat them, join them!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
17-7-2003 21:51
Leuk spreekwoord:
If you can't beat them,
Join them!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
17-7-2003 21:55
Jep, Maar ben 13 er ligt dus nog een wereld voor mij open !
Helaas heb ik nog weinig mensen ontmoet waar ik écht samen zou mee willen draaien laugh :D
Zoals Dré als zegt heb je veel Doorzettingsvermogen nodig, nu heb ik nog wenig ervaring ... maar een hoop Stress is er geweest !! wink ;) Verder heb ik ook al Tig keer gezet dat ik er met Kap, dit omdat ik bang ben dat ik straks de apparatuur niet meer kan gebruiken en het dan geen ruk meer waard is.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
17-7-2003 22:39
Als je profi app. koopt, dus geen sky of zo, kun je het altijd weer voor een redelijke prijs kwijt.

Maar we gaan er van uit dat je minstens tot je een échte baan krijgt wel door blijft draaien laugh :D (I'm hooked for live........)
Als was het alleen maar voor je klasse/ en schoolfuiven.

Als je goede spullen koopt, zijn ze zelfs na 10 jaar nog best wel een goede prijs waard.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)