Forum > Geluid

Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;)

(181 reacties. Pagina 6 van 19)
Moderator(s): Dré
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
16-4-2004 11:57
Stel je hebt 1500 euro te besteden, dan kan je oa het volgende kopen:

- Xone:92 = 1550
- Xone:62 + KP2 = 1400
- DJM600 (duits) + KP2 = 1250

De laatste combinatie is het goedkoopst en verreweg het leukst om mee te spelen. Voor het geld dat je uitspaart tov de Xone:62 kan je de komende 2 jaar ieder jaar een setje nieuwe faders erin stoppen. Voor het prijsverschil tussen de X92 en de DJM kan je de komende 4 jaar ieder jaar je faders laten vervangen en of potmeters.

"ja, maar ik heb horen zeggen dat de djm k*t klinkt"

Dat valt echt wel mee... zeker als je niet in het rode gaat draaien. Soms slaat i bij mij wel eens in het rooie maar dan is er nog amper wat te horen. Voor thuis maakt het echt weinig uit en moet je al met een goed setje komen eer je duidelijk verschil merkt. Ik heb een setje boxen/versterker dat meer dan 600 euro nieuw kostte en hoor echt geen rare dingen.

Ik heb eerst een Numark 2002 gehad. Die heeft veel meer ruis en gebrom van de voeding op de achtergrond dan de pioneer. Ook heb ik wel eens een weekje een Dateq LMP7.2 thuis gehad, dat klonk wel lekker maar had ook veel meer ruis op de uitgang (en met name op de koptelefoon) dan de pioneer.

Dan nog zit het grootste verschil tussen de oren -> hoe de mixer oogt en aanvoelt heeft ook invloed op hoe jij het geluid ervaart. En niet te vergeten de mening van anderen. Het klank verschil tussen de ene vinyl persing en de andere is al groter dan het klank verschil tussen de ene mixer en de ander. Het zelfde geldt voor naalden/elementen.

Het grootste en meest opvallende klank verschil tussen welke mixer dan ook zit hem in de EQ, in dat opzicht is de pioneer wel wennen. Als ik een setje draai op een dateq bij een vriend van me ziet het er allemaal relaxt uit, alles voelt stevig aan. Ik heb dan het idee dat ik een lekker setje aan het draaien ben. Als ik dan thuis de mix nog eens terug luister is het helemaal niet zo goed en vind ik de opgenomen pioneer sets beter klinken...

Als iemand zegt:

"de pioneer voelt gammel aan, ziet er druk uit en het is pielen met de (gain) knopjes > ik vind het geen fijne mixer" kan ik me daar in vinden.

"de pioneer is een k*t ding en klinkt k*t" dan is dat imo onzin.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-4-2004 12:01

Frisbee schreef:

Dan nog zit het grootste verschil tussen de oren -> hoe de mixer oogt en aanvoelt heeft ook invloed op hoe jij het geluid ervaart.
Da's idd interessant voor thuis, en je zou heel goed gelijk kunnen hebben, maar voor draaien voor publiek gaat die redenering natuurlijk niet op.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
16-4-2004 12:10
Ja ok, op een feest of in een Club is de mixer maar een klein deel van de hele installatie. Dan is het zonde om er een mixer neer te zetten die niet optimaal klinkt en al helemaal niet hufter proof is. In dat opzicht zijn Dateq en A&H natuurlijk beter.

Aangezien hier voor 90% wordt gevraagd "wat een de beste mixer voor op mn slaapkamer"...
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
16-4-2004 14:09
Als iemand zegt:

"de pioneer is een k*t ding en klinkt k*t" dan is dat imo onzin
Hier even een reactie van een lid van het officieuze anti-pioneer DJM-600-front:
"dat ding verdient het niet om in een professionele installatie gebruikt te worden, gewoonweg omdat de geluidskwaliteit INFERIEUR is".

Het verschil met een fatsoenlijke mixer is dan zo duidelijk hoorbaar dat zelfs DJ's die enorm verknocht zijn aan het gebruiksgemak van het (on)ding, het links laten liggen. Wil je het ding op je slaapkamer gebruiken ... ga je gang, maar bedenk je dat de inferieure geluidskwaliteit in de echte wereld pijnlijk duidelijk is.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-4-2004 14:26

Frisbee schreef:

Ja ok, op een feest of in een Club is de mixer maar een klein deel van de hele installatie.
De mixer is juist het HART van de installatie, niet zomaar een klein onderdeel.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
16-4-2004 14:51

sylvia schreef:

De mixer is juist het HART van de installatie, niet zomaar een klein onderdeel.
Sorry, ik bedoelde eigenlijk dat de mixer maar een klein deel van de kosten van de hele installatie is.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-4-2004 16:27
Even iets rechtzetten: De Xone:62 heeft helemaal géén twee filters. Die heeft er maar één namelijk.

Je kunt wel de filter toepassen op één kant (of beide) van de crossfader. Maar bvb een HPF op de linkerkant en een LPF op de rechterkant toepassen gaat niet.

Op de Xone:92 kan dit wel.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
16-4-2004 19:39
Er wordt hier gesuggereerd dat het specifiek opgaat voor een slaapkamer installatie. Dus niet ;)

Ik wil uiteindelijk gewoon een mooie DJ booth hebben met wat hardware om te produceren (produceer nu puur en alleen op de PC).

Ik wil gewoon altijd alles in 'ene' goed doen. Die JB Systems had ik vooral om te kijken of ik het leuk vond en idd, ik vind het heerlijk om te draaien. Nu wil ik mijzelf gewoon verwennen voor een paar maanden hard werken en mijn zeer spoedige afstuderen. Dan wil ik dus gewoon het beste van het beste (wat betaalbaar voor mij is).

Het gaat mij dus om kwaliteit!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
D@VE!Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-2-2003
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 103
16-4-2004 22:15
Al met al dus :

Pioneer = een leuke mixer, qualitatief niet de beste maar ook niet de slechtste maar wel de uitgebreidste.

De Xones :

:62 goede mixer, niet te uitgebreid maar wel mogelijkheden aan boord.

:92 Zeer goede mixer, redelijk uitgereid en goed uitgewerkt met een hele goede kwaliteit !

dus ieder voor zich waar die voor gaat in dit geval.

Persoonlijk zou ik/ ga ik voor een v.d. Xone's; alleeen welke is dus nog zwaar twijfelen, ze spreken me allebei aan,
De :62 heeft het prijs kwaliteit voordeel.
De :92 heeft het kwaliteit, uitgebreidsheid voordeel.
Moeilijk dus...
Music Is My Religion !
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
19-4-2004 16:59
kick, bass, kick, bass, kick, bass, kick, bass, :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)