Forum > Geluid

Behringer Ultradrive Pro DCX2496, iemand al ervaring mee?

(208 reacties. Pagina 6 van 21)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
15-1-2005 11:07

TCMC schreef:

Bij digitale crossovers komt een ander probleem om de hoek kijken, en dat is als je een weerweg setup maakt, dat de interne delay van de lage tonen op 8 mS zit, terwijl die voor de top op 0,79 mS zit.
Dit fenomeen komt van analoge filters (getalletjes zitten trouwens niet vast in beton maar zijn direct afhankelijk van de gekozen xover freq's.). Doordat vrijwel alle digitale xovers hun analoge broertjes nadoen (vraag me nog steeds hier en daar af waarom) doen ze dus ook de dingen na waar je niet zo blij mee bent...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-1-2005 13:16
Hallo,

Heren allen bedankt voor uw reacties.

Stel ik heb het programma "Smaart" (wat je zo kan downloaden als demo), kan ik er als echte audio-n00b dan iets mee. Of moet je echte meer kennis hebben van zaken.
En kun je met het programma zonder mic ook iets doen? Om de speakers te meten heb je zeker een microfoon nodig, maar zonder mic kun je misschien een leuke vu op het scherm tonen... happy :) .

(Ik heb de DCX toch aangeschaft wegens de positieve reacties hier, en dat ik gisteravond toch een stuk beter geluid kreeg na een tijdje kloten. Ik hoor nog wel ergens een dipje nu, maar dat kan ik er misschien nog wel uithalen)

Greetz Webbie..
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
15-1-2005 17:32

Webbie schreef:

Hallo,

Heren allen bedankt voor uw reacties.

Stel ik heb het programma "Smaart" (wat je zo kan downloaden als demo), kan ik er als echte audio-n00b dan iets mee. Of moet je echte meer kennis hebben van zaken.
En kun je met het programma zonder mic ook iets doen? Om de speakers te meten heb je zeker een microfoon nodig, maar zonder mic kun je misschien een leuke vu op het scherm tonen... happy :) .
Je kunt met een simpele Behringer ECM8000 beginnen. Deze werkt prima met spectrum metingen, wat minder met transfer en impulsmetingen.

Wat Smaart demo betreft: zet een aparte vrij kale image van XP op een CD'tje evenals de Smaart Demo. Reserveer een partitie van ca 4 GB zodat je na 30 dagen weer snel opnieuw Smaart Live 5 erop kan zetten. (Voor mijn versie heb ik toch bijna € 800,-- betaald).

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
15-1-2005 17:41
Hallo,

Omdat de DCX en mijn pc niet mooi centraal staan in de kamer, kan ik niet goed inschatten wat het beste klinkt en gelijk corrigeren.

Om dit probleem op te lossen dacht ik aan "Stomper", maar om de compoort van dcx te delen moet Stomper hem als modem zien (wat dus niet lukt).

Daarom wat anders en handzamers geinstalleerd:

Zoals jullie misschien weten heeft Windows XP, Windows 2000 Server en Windows 2003 Server de optie om "Remote Desktop" (= "Extern Bureaublad" = "Terminal Server" (TS = zwak aftreksel van Citrix Mainframe)) te gebruiken.

Van deze optie heb ik gebruik gemaakt om het programma voor de DCX te delen over het netwerk, en zo overal waar een tcp/ip connectie mogelijk is te verbinden met de DCX.
Tijdens het inloggen op de TS word automatisch en alléén het DCX proggie gestart (zonder dat het achterliggend bureaublad aktief is). Bij het afsluiten van het DCX proggie word automatisch de TS sessie gesloten. De seriële kabel (die de connectie maakt naar de DCX) heb ik in mijn geval op een Windows 2003 Server aangesloten. Werkt perfect.

TS login op de DCX:
https://home.tiscali.nl/nientje/Peavey/dcx2496-lan.jpg

Nu dacht ik als het op een pc of laptop kan, moet het ook lukken op een PDA. Dat kan dus heel goed. Een TS cliënt zit standaard al in Windows 2003 Mobile, alléén erg onhandig dat je met een te lage resolutie zit te kijken en een staand beeld (dan krijg je dus die irritante schuifbalken). Het staand beeld probleem heb je niet met het nieuwe OS (Windows 2003 Mobile Second Edition) op de nieuwe PDA's, in deze besturing kun heb je de keuze tussen staand/liggend en de resolutie is hier wel goed (640 x 480). Maar als je nog de het gewone 2003 OS hebt, moet je een programma (Nyditot Virtual Display) bij installeren waarmee je het scherm kan draaien en de resolutie (640 x 480) kan emuleren. Een klein nadeel is dat de letters wat minder leesbaar worden, maar dat geeft in het programma van de DCX zelf géén probleen, scherm is goed te bedienen zo. Zo kan ik nu mooi overal (de PDA heeft Wireless) gaan staan waar ik wil in de kamer, om zo de DCX "remote" in te stellen. Op deze manier kun je elk programma draaien wat op de "server" draait, zo ben je dus niet gebonden aan het OS van je PDA.

TS login PDA op de DCX:
https://home.tiscali.nl/nientje/Peavey/dcx2496-pda.jpg

Hopelijk hebben jullie er ook wat aan.

Greetz Webbie
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
16-1-2005 21:36
Hallo TCMC,

Bedankt voor je reply.

TCMC schreef:

Je kunt met een simpele Behringer ECM8000 beginnen. Deze werkt prima met spectrum metingen, wat minder met transfer en impulsmetingen.
Kun je die rechtstreeks op de ingang van de "mic" zetten van de pc, of moet daar een mixer voor gezet worden?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
17-1-2005 02:14

Webbie schreef:

Hopelijk hebben jullie er ook wat aan.
Ik denk dat mening geluidsman (nog) geen idee heeft van de enorme voordelen die het rondlopen met zo'n PDA'tje met zich meebrengt. Een erg handige tip dus volgens mij.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
17-1-2005 20:59
Hallo Dré,

Dré schreef:

Ik denk dat mening geluidsman (nog) geen idee heeft van de enorme voordelen die het rondlopen met zo'n PDA'tje met zich meebrengt. Een erg handige tip dus volgens mij.
Stuur even een mailtje van het type PDA wat je hebt, of post het even hier. Zoek ik het wel voor je uit wat voor OS je op je PDA eventueel kan draaien.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-1-2005 22:15

Webbie schreef:

Hallo TCMC,

Bedankt voor je reply.

TCMC schreef:

Je kunt met een simpele Behringer ECM8000 beginnen. Deze werkt prima met spectrum metingen, wat minder met transfer en impulsmetingen.
Kun je die rechtstreeks op de ingang van de "mic" zetten van de pc, of moet daar een mixer voor gezet worden?
Je kunt hem op een piepklein live mixertje met phantom voeding aansluiten, zoals de Behringer UB502, UB802 of DAP SC-14. Een live mixer doet het uiteraard prima.

Het belangrijkste is de line ingang van de PC of notebook (soms externe geluidskaart nodig) vanwege de signaal ruisverhouding en het vergelijk van het signaal met het rechter kanaal (stimulus) bij transfer metingen.

TCMC
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
23-1-2005 15:52

Webbie schreef:

Stuur even een mailtje van het type PDA wat je hebt, of post het even hier. Zoek ik het wel voor je uit wat voor OS je op je PDA eventueel kan draaien.
Het is een HP Ipaq H1940 pocket PC (Processor: Samsung S3C2410, 64MB RAM, 32MB FLASHROM). De drivers/OS bestanden van HP zelf zijn van midden 2004 (vrij verouderd dus).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
25-1-2005 01:40
Hallo Dré,

Dré schreef:

Het is een HP Ipaq H1940 pocket PC (Processor: Samsung S3C2410, 64MB RAM, 32MB FLASHROM). De drivers/OS bestanden van HP zelf zijn van midden 2004 (vrij verouderd dus).
Ik heb even op de site van HP gekeken, en er staat eigenlijk weinig aan updates voor jouw type. De laatste updates zijn van einde 2004:

https://h18007.www1.hp.com/support/files/HandheldiPAQ/us/locate/105_5719.html

De laatste firmware voor jouw PDA zou moeten zijn versie 1.10. En het OS wat nog ondersteunt word door HP op de H1940, is "Microsoft Pocket PC 2003". Helaas voor jou, en mij (ik heb de Ipaq H5550), kan je géén update installeren om naar "Microsoft Pocket PC 2003 SE" te gaan. Je hebt toch Microsoft Pocket PC 2003?

Als je die hebt, wat mis je dan?

Greetz Webbie..
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)