Forum > Algemeen Forum

Belazerd??

(76 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
1-4-2005 22:37
Wat we beter kunnen vragen is OF JIJ enig idee hebt hoe een verzekering werkt...
Idd gemiddeld gezien zou iedereen beter een potje kunnen maken en daar zijn eigen omkosten van betalen...
Maar neem bv. de ziektekostenverzekering, daar betaal je een redelijk bedrag voor, terwijl je mischien nooit in het ziekenhuis komt te liggen. als je er niet in komt dan heb je "pech" want je betaald te veel..
Als je er wel in komt, en dan vooral langere tijd/ zware ingrepen dan ben jij blij dan je die verzekring hebt afgesloten want in dat geval had het niet uit gekunt met het "potje".
Maar geloof me, bij verzekeringsmaatschappijen werken veel mensen, waaronder topmensen met ziek hoge sallarissen( en natuurlijk bonussen) die je eigenlijk niet eens wil weten!

PS: oja, die verzekering is mij aangeraden voor het gevak er iets "kwijt" zou raken...
schnappi???
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 10-7-2024
Berichten: 1207
1-4-2005 22:43
Ik doe zelf ''wat in verzekeringen'' (de vraag is dus niet of ik er wat vanaf weet, plenty zelfs...)en het is inderdaad zo dat zodra er niet duidelijke een schuldige is, het lastig uitbetalen wordt.
Alle betrokken maatschappijen willen natuurlijk zo min mogelijk uitbetalen (logisch, want dit betekend meer winst).
Een goede tussenpersoon doet er echter alles aan om geld te krijgen.
Het is eigenlijk meer een kwestie van een goede tussenpersoon hebben en zorgen dat je bij een goede maatschappij terecht komt.
Maar valse claims indienen is en blijft crimineel, niet alleen volgens mij, ook volgens meneer de rechter.
Darth Crossfader
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
2-4-2005 05:22
Als ik het goed gelezen heb hieboven, is het dus zo dat als je een pakketje via de post opstuurd, en dit verzekerd voor €500, je als het pakketje kwijtraakt, alleen de dagwaarde uitgekeerd word. (dus minder dan of € 500). Is het dan zo dat je als dagwaarde van het pakketje het bedrag dat de koper je ervoor wilde geven kan opgeven? Of word deze op nog op een andere manier bepaald?
Lost in Music
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 09:12
Maar valse claims indienen is en blijft crimineel, niet alleen volgens mij, ook volgens meneer de rechter.
Ben ik met je eens, maarja we doen allemaal wel eens iets wat niet mag;)

Sgrovert schreef:

Als ik het goed gelezen heb hieboven, is het dus zo dat als je een pakketje via de post opstuurd, en dit verzekerd voor €500, je als het pakketje kwijtraakt, alleen de dagwaarde uitgekeerd word. (dus minder dan of € 500). Is het dan zo dat je als dagwaarde van het pakketje het bedrag dat de koper je ervoor wilde geven kan opgeven? Of word deze op nog op een andere manier bepaald?
Dat vraag ik mij dus ook af, en als het erop aan zou komen en ik zeg daar zat kapotte mp3 speler x in, dan ben ik bang dat zij zeggen; dat kapotte ding was 50 euro waard ofzo....
schnappi???
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 9-7-2024
Berichten: 998
2-4-2005 09:57
Dat is dus wat ik probeer uit te leggen: het kan nog wel eens heel lastig worden om je geld terug te krijgen. De verzekering zal zeker niet zomaar aannemen dat er een bepaald product inzat. Het is dus een lastige kwestie, die uiteindelijk misschien wel goed afloopt, maar die je liever niet meemaakt. Qua geld ga je er bijna zeker op achteruit, want met de dagwaarde heb je nog geen nieuwe mp3 speler.
Dance the night away!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 10:16
nouja.... het zit iets anders in eklaar..
Hij is weggegaan ter vervanging, en ik heb de nodige druk uitgeoefend op de instantie die het vervangen moet, dus de nieuwe mp3 speler heb ik al, terwijl de kapotte waarschijnlijk nog in zwolle is...
Het is dus eigenlijk een soort van "bonus"...
M.A.W. ik sta nu quitte, en ga voor de winst;)
schnappi???
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
2-4-2005 10:32
en is dus de instantie die het vervangen moet de verliezend partij..
MAAR: Wat nou als die instantie jou er van verdenkt dat ding nooit opgestuurd te hebben en dat jij gewoon de boel belazerd hebt?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
2-4-2005 10:35
Heb eens een videokaart opgestuurd naar de fabriek en laten verzekeren voor 500 gulden (koste dat ding toen minimaal). Was toen ook zoekgeraakt en kreeg toen 500 gulden terug. Tuurlijk krijg ik dat terug, waarom zou ik dat ding anders verzekeren. Uiteraard had ik toen wel een bewijsje dat ik het opgestuurd had.

Bovendien snappen (denk ik) toch de meeste mensen niets van verzekeringen (op dit forum tenminste). Je kunt je voor de meest onmogelijke dingen verzekeren. Je kunt je hond verzekeren, je kunt je postzegelverzameling verzekeren, je kunt zelfs al je eigen uitvaart verzekeren (bij mij al gebeurd), etc. etc. Waarom doen mensen dat? Inderdaad voor de zekerheid. Just in case er wel iets gebeurd.

Zo zit onze maatschappij nu eenmaal in elkaar. Ook al kom jij bijv. nooit in het ziekenhuis, dan help je met jou verz. premie indirect wel een ander. Nederland wordt (werd ;) ook een verzorgingsstaat genoemd.

In America werkte het tot voorkort anders. Daar kreeg je meer, naarmate je meer betaalde. Geen vaste bedragen en dat leidde tot problemen bij de arme gemeenschap. Kijk voor de grap de film : John Q maar eens met Denzel Washington (gaat hierover).

Als mensen zich afvragen waarom ze zich verzekeren, tjah... dan moeten ze gewoon maar doemdenken en zich geruststellen dat ze toch verzekerd zijn! Het is een zekerheid! Ik hoef me in iig nooit meer te bekommeren over mijn begravenis ;) Tizz allemaal al geregeld (wel raar idee heh ;)

Maja, toch keert de verzekering soms niet uit en waarom??? Ik zal je eens een leuk verhaaltje vertellen van een oude dame met een gigantische waarde aan juwelen en sierraden thuis. Die had ze verzekerd.

De mevrouw ging een weekendje op vakantie en gaf de sleutel aan haar buurman. Haar buurman wist van de Sierraden en had een bekende ingelicht. Hij doet de deur open voor de dief en de dief jat vervolgens alle sierraden. De man doet natuurlijk alsof hij niets weet en geeft de vrouw na haar terugkomst de sleutel weer terug. De vrouw belt hem een uurtje later op met de mededeling dat al haar sierraden zijn gestolen! Die man die schrikt zich de tering en gaat naar haar huis toe. Die zegt echt van niets te weten. De politie wordt ingeschakeld en vindt helemaal niets bij de buurman. Ook is er geen inbraakschade te zien aan het huis van de oude dame. De buurman beweert stellig dat hij het huis niet eens in is geweest dat weekend.

De verzekering zou alles uit hebben betaald, totdat ze hoorden dat de mevrouw de sleutel dus had gegeven aan de buurman.

Aiiiii :D Ze kijken dus wel goed naar de zaak! De oude dame was ' nalatig ' .
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 10:54
jeps maarja wat is er nalatig te zijn aan een pakketje, ik betaal tgp ervoor om mijn pakketje van a naar b te krijgen.
Doen ze dat niet dan vind ik dat ik recht heb op een schadevergoeding...
schnappi???
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
2-4-2005 10:54

big bang schreef:

en is dus de instantie die het vervangen moet de verliezend partij..
MAAR: Wat nou als die instantie jou er van verdenkt dat ding nooit opgestuurd te hebben en dat jij gewoon de boel belazerd hebt?
Ik heb een bewijsje dat hij is opgestuurd...
schnappi???

Terug naar forum Reageer (zonder quote)