Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????)
(143 reacties. Pagina 6 van 15)Moderator(s): Dré
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 4-4-2005 12:34 |
Ik mix ook met 2 oorschelpen op, simpelweg om de reden dat de koptelefoon een stukje zachter gezet kan worden (isolatie). Volgens veel mensen werkt dit lastiger dan 1 oorschelp op, eentje achter het oor. Misschien klopt dit, misschien ook niet...dat weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat ik mijn gehoor op deze manier spaar. Dát vind ik erg belangrijk. | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 4-4-2005 14:25 |
Patrick van Vugt schreef: mr_jows schreef: dj white schreef: ik doe beide maar geen van beide werkt voor mij , ik hoor het gewoon niet | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
FrisbeeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-12-2002 Laatste: 29-9-2010 Berichten: 377 | 4-4-2005 16:27 |
PimW schreef: Ik mix ook met 2 oorschelpen op, simpelweg om de reden dat de koptelefoon een stukje zachter gezet kan worden (isolatie). | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 4-4-2005 16:45 |
Frisbee schreef: PimW schreef: Ik mix ook met 2 oorschelpen op, simpelweg om de reden dat de koptelefoon een stukje zachter gezet kan worden (isolatie). | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - | |
FrisbeeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-12-2002 Laatste: 29-9-2010 Berichten: 377 | 4-4-2005 17:37 |
Het nadeel van die methode vind ik juist dat de koptelefoon relatief hard moet. De koptelefoon moet namelijk altijd harder dan de monitors (achtergrond herrie), wil je het goed kunnen horen. Ik heb altijd 1 plaat in 1 oor en met mn andere oor luister ik naar de monitors. Op die manier hoeft de koptelefoon nooit harder dan het geluid van de omgeving, en heb ik ook een last meer van volume problemen. Dat had ik eerst wel altijd als ik de koptelefoon helemaal op had met pitchen (2 platen erin) en mixte over de monitors. Dan moest de koptelefoon dus eerst harder dan de monitors en daarna klonken de monitors weer zacht als ik de koptelefoon af deed. Met als gevolg dat ze beide altijd heel hard stonden. Met 1 plaat in 1 oor kan het volume bij mij echt veeel zachter en hoor ik alles perfect. Een ander nadeel van mixen met de koptelefoon op (dus op 2 oren en mixer op master) vind ik dat je moeilijk kan onderscheiden welk geluidje bij welke plaat hoort. Met corrigeren moet je altijd maar een beetje gokken omdat je beide kanalen niet los van elkaar kan horen. Je kan dan eigenlijk net zo goed de koptelefoon aan de kant gooien en alles over de monitors mixen. | |
PimWStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-4-2003 Laatste: 15-12-2010 Berichten: 207 | 4-4-2005 18:26 |
Ik hoor aan beide kanten van mijn koptelefoon zowel plaat A als B... wanneer je een goed isolerende koptelefoon gebruikt kan het volume juist zachter worden gezet (immers, omgevingsgeluid wordt dan goed gedempt). Daarnaast, wanneer deze mixmethode gebruikt wordt, is er geen reden meer om de monitor zo hard te zetten... monitor gebruik je dan hoofdzakelijk om geluidsafstelling (toonregeling) terug te horen. Tijdens het mixen kan die dus gerust zachter. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 4-4-2005 18:46 |
PimW schreef: Ik hoor aan beide kanten van mijn koptelefoon zowel plaat A als B... wanneer je een goed isolerende koptelefoon gebruikt kan het volume juist zachter worden gezet (immers, omgevingsgeluid wordt dan goed gedempt).Daarnaast, wanneer deze mixmethode gebruikt wordt, is er geen reden meer om de monitor zo hard te zetten... monitor gebruik je dan hoofdzakelijk om geluidsafstelling (toonregeling) terug te horen. Tijdens het mixen kan die dus gerust zachter. En je hoort de subtiele "phasing" in het laag waardoor je nog veel sneller kunt matchen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Dj quintenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2003 Laatste: 29-5-2008 Berichten: 172 | 4-4-2005 19:14 |
Wanneer ik ergens zou moeten draaien vraag ik (bij wijze van spreken) eerst hoe de monitoren uit moeten . Hou koptelefoon heletijd op. En precies, bij een goed isolerende koptelefoon (ik noem hd25) kan deze juist veel zachter worden gezet op deze manier. Je 'gebruikt' de isolerende werking (en dat is hoog bij de hd25), wanneer je 1 cup toepast, heb je eigenlijk helemaal niks aan de gruwlijk isolerende werking. Erg lekker ding trouwens die hd25, alleen bij echt langdurig, toch kort ff af, misschien ff verschuiven weer. Voor draaien ideaal, zoek echter iets neutralers en lekkerder-zittend voor produceren. Iemand optie? (budget speelt geen rol) grtn, Stefan | |
- Praten is een kunst, communiceren een gave - | |
Mr_jowsStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-2-2003 Laatste: 16-10-2013 Berichten: 765 | 4-4-2005 19:21 |
DJ Quinten schreef: Wanneer ik ergens zou moeten draaien vraag ik (bij wijze van spreken) eerst hoe de monitoren uit moeten . Hou koptelefoon heletijd op. En precies, bij een goed isolerende koptelefoon (ik noem hd25) kan deze juist veel zachter worden gezet op deze manier. Je 'gebruikt' de isolerende werking (en dat is hoog bij de hd25), wanneer je 1 cup toepast, heb je eigenlijk helemaal niks aan de gruwlijk isolerende werking.Erg lekker ding trouwens die hd25, alleen bij echt langdurig, toch kort ff af, misschien ff verschuiven weer. Voor draaien ideaal, zoek echter iets neutralers en lekkerder-zittend voor produceren. Iemand optie? (budget speelt geen rol) grtn, Stefan | |
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link! | |
TenkaterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-3-2004 Laatste: 21-12-2019 Berichten: 399 | 4-4-2005 19:23 |
DJ Quinten schreef: Erg lekker ding trouwens die hd25, alleen bij echt langdurig, toch kort ff af, misschien ff verschuiven weer. Voor draaien ideaal, zoek echter iets neutralers en lekkerder-zittend voor produceren. Iemand optie? (budget speelt geen rol)De Beyer DT-250 lijkt mij ook wel leuk om te luisteren en te produceren, echter heb ik daar geen ervaring mee. | |
Weinig posten: wel veel lezen en dus leren! :)zoek en gij zult vinden, vind gij het niet, dan is het zoek! |