Forum > Geluid

Monitor luidspreker

(58 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
21-1-2004 11:51
Ok puur uit nieuwsgierigheid, ik las namelijk dat de Syrincs set door sommige van jullie als home cinema set wordt gebruikt. Ik ben al druk aan het sparen voor mijn eigen Syrincs setje voor op mijn slaapkamer. En daar zal de set ruimschoots voor voldoen. Maar wat is eigenlijk het maximum waarvoor je deze set kan gebruiken, ik bedoel qua vierkante meter, en als je ze dan toch gebruikt bij een feestje (zou ik nooit doen hoor happy :) ) kan hij zeg maar 20 man overstemmen??? Of staat hij dan boven zijn bereik te blazen? En na een uur of 5??? Deze vragen zijn overgens uit nieuwsgierigheid, want ik zou mijn set nooit te ver pushen, want volgens mij wordt ik dan achtervolgd door een aantal van jullie.... happy :)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
21-1-2004 12:45
Waarom zou je achtervolgt worden?
Je bent toch vrij in de manier hoe je het product gebruikt!

zijn tenslotte jouw eigen centen wink ;)

ps: ik heb niks gelezen over het gebruik van het syrincs setje in de algemene voorwaarden van New-line laugh :D
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
21-1-2004 12:52
Nee, maar ik zie het al voor me, bij ons thuis een verjaardag, en allemaal tegelijk vragen ze aan mij of ik een stukje wil draaien, dus moeten me draaitafels, mixer naar beneden en dan ook die syrincs set, anders is het zo'n gedoe met kabels. Ik ben altijd zuinig op mijn spullen, maar weet (nog) niet waartoe de Syrincs' in staat zijn. En mijn familie en vrienden kennende, kan het nooit hard genoeg gaan.

ps. ik heb het forum al redelijk doorgespit, en las regelmatig dat dre, degene die de Syrincs set voor feestjes ging gebruiken, persoonlijk zou achtervolgen, want daar is deze set veel te mooi voor.....toch???
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-1-2004 13:20

Dacide schreef:

Waarom zou je achtervolgt worden?
Je bent toch vrij in de manier hoe je het product gebruikt!

zijn tenslotte jouw eigen centen wink ;)

ps: ik heb niks gelezen over het gebruik van het syrincs setje in de algemene voorwaarden van New-line laugh :D
Nou... Bij deze dan. Als je het setje mishandelt dan wordt ik BOOS! laugh :D

Vorige week vrijdag heb ik het setje voor het eerst echt open gehad in onze (ca. 50 vierkante meter) huiskamer. Dat werd keurig gevuld tot het niveau dat praten met elkaar toch wel fiks moeilijker werd. Dus: Verjaardagsfeestje, geen probleem. Privé housefeestje... Huur daar maar wat beukende rotzooi voor!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
21-1-2004 13:44
Bevredigend antwoord, nu nog (ff) wat Euro's bij elkaar sprokkelen. Ik ben altijd wat huiverig voor het geheel opendraaien van iets. Half open is voor mij meestal al voldoende. Ben bang dat er wat kapot gaat, maar daar hoef ik niet zo bang voor te zijn, zeker niet als versterker en speaker op elkaar zijn afgestemd. Zoals bij deze PA set.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-1-2004 13:53
Opendraaien??? Da's een niets zeggende term; bijna net zo nietzeggend als de opmerking "de regelaar van m'n HiFi set staat maar op 5 en het beukt al aardig" opmerking. Eigenlijk is er maar EEN regel die BOVEN alle andere regels van headroom, gain structure en al die andere mooie en ingewikkelde verhalen staat: LUISTEREN! Gebruik je oren. Als het k#t klinkt dan is er of iets aan de hand OF je hebt het gewoon te hard staan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
21-1-2004 20:17
Zoals bij deze PA set.
pardon laugh :D ?
PirkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2004
Laatste: 23-3-2006
Berichten: 12
5-2-2004 02:28
Ik kan niet wachten tot ik de mijne binnenkrijg............
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
6-2-2004 18:03
Ik denk dat je familie best ff stil zal worden als ze horen wat voor een geluid er uit zulke (relatief) kleine boxen komt. Ik zet mijn set nooit verder als half open, en dat gaat het al hard (al is het wel een een ruimte van nog geen 20 m2).

Deze versterker en boxen kunnen dan nog wel op elkaar zijn afgestemd, je kunt alles opblazen als je maar goed genoeg je best doet. Gewoon luisteren en niet verliefd raken op die mooie rode lampjes op je mengpaneel, want hoe goed je installatie ook is als je te lang in het rood draait zal iedere installatie beroerd gaan klinken en er ook zeker niet beter van worden

Het best kun je gewoon ff gaan luisteren en vergelijken, dan ben je sowieso verkocht

Terug naar forum Reageer (zonder quote)