Forum > Licht

Scanmaster programmeren

(54 reacties. Pagina 6 van 6)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
29-3-2010 08:46
Ik heb een SM2MK2 en 4 winners.
In de SM zit een chase met verschillende scenes. Als ik de fade time op 0 zet reageren ze allemaal tegelijk even snel.
Zet ik de fade time niet op 0 reageert de 1e scan heel traag, en de 3 anderen blijven onmiddellijk springen naar hun volgende scene (fade time doet dus niets).
De gobo's en kleuren verspringen wel overal even snel.
Als ik met het joystickje ingrijp reageren ze ook allemaal even snel of traag (dus geen probleem met het motortje van de 1e scanner). 't Is dus alleen in die chase dat er iets mis loopt met de fade time.
Scan 1 en 3 hebben dezelfde chase dus het lijkt me dat de fout niet in het programma zit. Veel kan je daar niet fout aan doen overigens.

Kan het die software fout zijn waar ik hier al eens over gelezen heb? Dat er soms een scanner langzaam naar zijn positie gaat en de andere er naar toe springt?

Met manuele bediening doen ze alles juist. Ook heb ik het kabeltje tussen de 1e en 2e scanner vervangen maar dit verandert niets.

Kan het een dmx storing zijn? Er zat een dmx terminator in de laatste scan.
www.bigsoundsystems.be
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-3-2010 10:18

BSS schreef:

Ik heb een SM2MK2 en 4 winners.
In de SM zit een chase met verschillende scenes. Als ik de fade time op 0 zet reageren ze allemaal tegelijk even snel.
Zet ik de fade time niet op 0 reageert de 1e scan heel traag, en de 3 anderen blijven onmiddellijk springen naar hun volgende scene (fade time doet dus niets).
Lijkt erop dat de tafel niet weet wat de X/Y kanalen zijn van de overige scans (wellicht iets te vroeg opgehouden bij de installatieprocedure). Loop die instellingen goed na.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
29-3-2010 10:55

Dré schreef:

BSS schreef:

Ik heb een SM2MK2 en 4 winners.
In de SM zit een chase met verschillende scenes. Als ik de fade time op 0 zet reageren ze allemaal tegelijk even snel.
Zet ik de fade time niet op 0 reageert de 1e scan heel traag, en de 3 anderen blijven onmiddellijk springen naar hun volgende scene (fade time doet dus niets).
Lijkt erop dat de tafel niet weet wat de X/Y kanalen zijn van de overige scans (wellicht iets te vroeg opgehouden bij de installatieprocedure). Loop die instellingen goed na.
Heeft dat een invloed op de snelheid? Het "richten" van de scanners verloopt namelijk wel goed. Misschien dat ik bij het spiegelen van de x/y kanalen fixtures vergeten aanklikken ben. Zal dat eerst eens opnieuw instellen.
www.bigsoundsystems.be
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
29-3-2010 10:58

BSS schreef:

Heeft dat een invloed op de snelheid?
De tafel zet alle kanalen op "snap" (dus instant van waarde a naar waarde b) behalve de X/Y kanalen.

Je zou immers niet willen dat, bijvoorbeeld, de gobo's ook met een fade-time van positie A naar B gingen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
29-3-2010 11:01
Dat zou inderdaad mijn probleem kunnen verklaren.
Bedankt voor de tip.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)