Forum > Licht

is een geaard stopcontact altijd goed

(89 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-4-2006 20:16

CyberDance schreef:

Tom schreef:

Ik vind die moderne automaten voor krachtstroom groepen waardeloos!
Zaterdag ook weer uitgevallen wegen effies te veel stroom.
Terwijl ons stage blok, (nog lekker met 16a smeltpatronen happy :)) , geen kik gaf.
Die automaten zijn veel te kritisch.
Ze kunnen al raar gaan doen als de stroom te ongelijk verdeeld is over de fases.
Vind dat oordeel over die automaten wel erg kort door de bocht... Zolang je goeie automaten gebruikt, dus niet uit de 1-euri bak of 10 jaar oud doen die dingen prima hun werk. Over een ongelijke faseverdeling doet een automaat echt niet moeilijk, mits je goede hebt. Zelfde geldt voor de aardleks, hoor wel eens mensen lachen dat ik aardleks van dik over de 100 euri per stuk (adviesprijs spreek ik dan over) gebruik.. maar ik lach vervolgens behoorlijk hard terug als ik bovenstaande verhalen lees, dan liever paar 10tjes duurder uit laugh :D
Ook heb je automaten met klasse A,B,C en D waarvan de D wat meer tegen stroompieken kan dan de A
exit night into LIGHT
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
27-4-2006 20:18
[OFF] Yo Bram, hoe zit da nu me die Werchter Crew pasjes? razz :p [/OFF]
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
27-4-2006 21:14
Even terug naar het begin van het topic:

Je kunt dus je eigen energie systeem bouwen met aardelek schakelaar(hierbij denk ik aan een zekering en aan een aardelek schakelaar met aan de ene kant een schucko male en aan de andere kant female).
Nu wilde ik vragen of iemand dit al gedaan heeft?(geen 380)
Zo ja, zou ik graag wat foto's zien,
Focus on the customer and the rest will follow.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-4-2006 21:15

CyberDance schreef:

Vind dat oordeel over die automaten wel erg kort door de bocht... Zolang je goeie automaten gebruikt, dus niet uit de 1-euri bak of 10 jaar oud doen die dingen prima hun werk.
B16 automaatjes (ja, ook de merkbakjes) zijn behoorlijk kritischer dan een ouderwets smeltpatroon. Ik vraag me af hoeveel verschil er zit in de curve tussen een smeltpatroon 16A en een B16. Kan haast niet anders dan dat er een fiks verschil is. Vraag me eigenlijk een beetje af waarom. Voldeed de curve van de smeltpatroon niet (???) of was het in het begin van de automaten wellicht niet mogelijk de curve na te maken (en hebben we daar nu de erfenis van over gehouden)?

Bij ons knallen de B16's er regelmatig uit bij het testen van een stroboscoop (type budget, veel licht). Natuurlijk zijn dat gruwels voor het net MAAR een smeltpatroon fikt er NOOIT uit bij zo'n strobe!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-4-2006 21:37

Marc Ebbers schreef:

Even terug naar het begin van het topic:

Je kunt dus je eigen energie systeem bouwen met aardelek schakelaar(hierbij denk ik aan een zekering en aan een aardelek schakelaar met aan de ene kant een schucko male en aan de andere kant female).
Nu wilde ik vragen of iemand dit al gedaan heeft?(geen 380)
Zo ja, zou ik graag wat foto's zien,
Kan prima. In de handleiding van de aardlek (jep, ook daar zitten ze bij) staat aangegeven welke fase je daarvoor moet aansluiten. Nul hoort uiteraard gewoon aan de nul. Overigens moet je dus per gebruikte groep een aardlek ertussen gooien: lijkt me niet praktisch.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
27-4-2006 21:46

martijn schreef:

Marc Ebbers schreef:

Even terug naar het begin van het topic:

Je kunt dus je eigen energie systeem bouwen met aardelek schakelaar(hierbij denk ik aan een zekering en aan een aardelek schakelaar met aan de ene kant een schucko male en aan de andere kant female).
Nu wilde ik vragen of iemand dit al gedaan heeft?(geen 380)
Zo ja, zou ik graag wat foto's zien,
Kan prima. In de handleiding van de aardlek (jep, ook daar zitten ze bij) staat aangegeven welke fase je daarvoor moet aansluiten. Nul hoort uiteraard gewoon aan de nul. Overigens moet je dus per gebruikte groep een aardlek ertussen gooien: lijkt me niet praktisch.
Hmm... ik zit nog een beetje te twijfelen tussen kractstroom of gewoon de schucko's beveiligen. Niet elke lokatie heeft een krachtstroom aansluitingsad :( tenminste waar ik kom, ik doe vooral kleinere feesten. Maar wil wel graag een eigen zekering + aardelek op me instalatie hebben.
Focus on the customer and the rest will follow.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-4-2006 22:00
Zekeren op locatie heeft vaak geen zin, omdat je niet weet wat er daar in de meterkast zit. In het ergste geval B16, daar zou jij dan nog onder moeten gaan zitten met bijvoorbeeld B10. Dan houdt je niks over. Wel zou een aardlek ertusen prikken een zinnig zijn. Die zitten nog lang niet overal. Met een kom je al een heel eind, zoveel mogelijk apparaten waar je tijdens de avond veel aanzit via de aardlek laten lopen. (mixers, cd-spelers etc.)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-4-2006 22:03
Gewoon een goede krachtdistro maken (30mA 3-fasen aardlek, C16's op alle 3 de fasen). Kost je de kop niet. Als er geen kracht in het pand is gewoon rechtstreeks uit de muur trekken.

Is 3-fasen aardlek niet onhandig? Ach, als de aardlek eruit knalt is het feit dat alle 3 de fasen inactief worden wel het laatste probleem waar je je mee bezig moet houden...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
27-4-2006 22:14
Nog een vraag:

Ik pak een kabel van 10 meter zet er een schucko male op, het andere uiteinde verbind met de aardelekschakelaar (volgens gebruiksaanwijzing) de uitkomende draden verbind ik vervolgens door naar drie schucko female's.

Martijn zei net dat in de gebruiksaanwijzing stond waar je de fase en waar je de nul in dit geval moet aansluiten, Maar zo gauw ik de schucko er op zet weet ik niet meer welke de fase en welke de nul is? de schucko male past op twee verschillende manieren op de schucko female.

Of denk ik nu helemaal verkeerd?
Focus on the customer and the rest will follow.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
27-4-2006 22:23
je hebt wisselstroom.. maakt bij enkelfasig gebruik weinig uit.
exit night into LIGHT

Terug naar forum Reageer (zonder quote)