Forum > Geluid

Welke schade kan een aggregaat aanrichten.

(83 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2003 00:04
www.et-installateur.nl/PDF/TA99_2.PDF
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
7-11-2003 00:22
Ik ga me uit deze discussie terugtrekken. Het is duidelijk dat er niet met kennis van zaken gesproken wordt.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-11-2003 00:25
Is het dan juist niet aan jou om daar wat aan te doen? Is dat niet de hele opzet van dit (ieder) forum?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2003 00:25

Tiemen schreef:

Ik ga me uit deze discussie terugtrekken. Het is duidelijk dat er niet met kennis van zaken gesproken wordt.
Wat goedkoop zeg. Zeg dan wat er fout gezegd wordt.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
7-11-2003 00:32
Dat is nu net het hele punt. Mensen studeren hieraan, mensen doen opleidingen van verschillende jaren om deze materie te beheersen. Ik lig hier met "aanvullende studies in de veiligheidstechniek erkend door ministrieel besluit als aanvullende vorming preventieadvieseur niveau 1" naast mij. Een 400-tal bladzijden. Van naaldje tot draadje de dingen waarover hier gesproken wordt. En ik moet dat in 5 lijnen samenvatten? Zoals ik al eens zei : elektriciteit is geen evidentie. Niet voor niets is in België een industrieel ingenieur Elektromechanica-Elektrotechniek (sterkstroom dus) zo gewild. Vraag hoe een RL netwerk werkt, tot daar aan toe, eventueel nog uitleggen hoe een asymmetrische belasting nulverschuiving kan teweegbrengen (heel sumier dan), zou ook nog lukken, maar dit? Neen.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-11-2003 00:35
Duidelijk.

Maar de praktijk is dat een hoop mensen zónder die kennis aan de slag gaan met aggregaten. En daar zullen best fouten worden gemaakt. Probeer dan in ieder geval aanwijzingen te geven voor een juist gebruik. Of de grootste misverstanden uit de weg te ruimen. Niemand verwacht dat je die hele materie even in 4 regels samenvat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
7-11-2003 00:43
Laten we het dan toch proberen zo eenvoudig mogelijk te houden. Wij (stroomtrekkers pur sang) komen op een locatie en vinden daar een aggregaat. 2 mogelijkheden (als we het aggregaat als een "black box" beschouwen):

1. Aggregaat heeft duidelijk een aansluiting voor een aardpen. Wat te doen?

2. Aggregaat heeft totaal geen aansluiting voor een aardpen (en wellicht ook een markering om dat aan te geven???). Wat de doen?

In de praktijk gaat het niet zozeer om de theorie erachter (hoewel het altijd handig is ook die te weten) MAAR vooral om het VEILIG kunnen gebruiken van de installatie in kwestie.

(Laat me nog eens zo'n parelpost zien wink ;))
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-11-2003 13:53
En houd er dan wel aub rekening mee dat er verschillen zijn tussen de België en Nedeland!
Stroom is stroom, uiteraard, maar de stekkers en wijze van aansluiten verschillen op sommige punten echt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JohnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 21-8-2018
Berichten: 71
10-11-2003 10:21
Het gaat goed mannen wink ;)

Hier zijn dan mijn bevindingen van afgelopen zaterdag.
Heb het aggregaat gestart, warm laten lopen, is bij zo'n klein ding snel gebeurt.
De fluke in het stopcontact gestoken en de spanning afgeregeld op 230V~.
Daarna de apparatuur ingeschakeld, inschakelen versterker is merkbaar.
Daarna de amp. warm laten draaien en de spanning op de multimeter in de gaten gehouden en varieerde nauwelijks.
Daarna versterker naar max. mixer op odB en niet in de clip.
Spanningsvariaties waren op dat moment tussen de 228 en 232V~.
Dus het is perfect gegaan.
Maar en dat is al eerder ter sprake gekomen, het geluid wat er buiten overblijft is magertjes.
Maar de kindjes vonden het leuk en daar ging het om.
Bedankt voor alle reacties en Tiemen probeer het ons duidelijk te maken want aan de reacties tezien leeft het onder de forum-gebruikers.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-11-2003 10:30
Fijn dat het goed verlopen is, je hebt gelukkig goed weer gehad.

John schreef:

Maar en dat is al eerder ter sprake gekomen, het geluid wat er buiten overblijft is magertjes.
Als we een sportveld van geluid(achtergrondmuziek/mededelingen) voorzien gebruiken we 8(!) boxen. Voor de spreiding en tegen de echo problemen.
Als we een plein van geluid voorzien met optredens, gebruiken we onze hele set,
want je hebt idd gelijk, er gaat veel geluid verloren.
Als je kan kiezen bij een buitenoptreden, probeer je boxen dan tegen muren te zetten, dan vergroot je de geluidsafzet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)