Forum > Geluid

JBL mpro serie

(66 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-8-2004 12:50
Als ik een knoop in m'n pik leg dan kan ik daar VAST patent op aanvragen als ik het "birth control ultra deluxe" noem.

Je kunt bijna alles patenteren. En lukt het niet dan kun je altijd nog gillen "patent pending"...

sneaky :V
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2004 12:58

Dré schreef:

Als ik een knoop in m'n pik leg
Daar ben je nu wel een beetje laat mee...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-8-2004 13:28
shocked 8O Is dat het ?

Nouzeg.. wat een gebleur op de JBL site dan, maar zijn het van die bimetaal lampjes? Dus bij te verre opwarming springen ze "open" en laten de stroom niet meer door?

Hmm sad :( had toch iets beters verwacht van JBL, niet dat dit niet werkt, maar het lijken me stroom vretende dingetjes..
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2004 13:54
Stroom vreten is nou juist de bedoeling van beschermlampjes...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
2-8-2004 14:39

Victor schreef:

Stroom vreten is nou juist de bedoeling van beschermlampjes...
Maar ik begrijp nog niet;
Zijn het nu echt gewone gloeilampjes? Of soort van Bimetaal lampjes?

Want op de site staat dat je ze niet hoeft te vervangen etc etc, en wat als je hem overbelast, springen de hogetonen dan voor enige tijd uit, totdat het volume gedempt is? (klein beetje zoals in de oude Phillips MFB luidsprekers) of vangen die lampjes gewoon de klappen op (zoals clippen e.d..) ?
John_voofStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2003
Laatste: 12-5-2016
Berichten: 206
16-8-2004 04:08
Misschien probeert JBL zich nu ook aan te bieden bij de beginnende drive-in's: schroef de speaker open en hang er een veel te veel vermogen leverende versterker achter en de lichtshow is gratis. Vind ik wel dat JBL er op zijn minst van die leuke kleuren lampjes in mocht zetten.

EDIT: zo zie je maar weer, alle goede ideeën komen op een goed tijdstip shocked 8O laugh :D
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
16-8-2004 04:31
Volgens mij moet je toch veel vermogen erin pompen voordat ze eens oplichten... Zal wel meevallen,

Unnuh, welk tijdstip? wink ;)

Oeff.. werken, sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
27-9-2004 16:03
Update...

Ik heb geprobeerd garantie te claimen voor de klant die een HF driver één van z'n SF-15's had opgeblazen. Na een week (en een paar keer mailen aangezien m'n vertegenwoordiger het verkeerde knopje ingedrukt had in z'n mailprogramma (...)) kreeg ik 2 drivers in huis (was duidelijk doorgegeven dat ik er één nodig had). Paar dagen later kreeg ik weer één driver binnen (in beide gevallen geen recone maar een volledige driver).

1 driver is zo snel mogelijk naar de klant gestuurd (uiteraard) en het wachten was nog steeds op de reactie van de importeur. Die kwam vanmorgen. De importeur vond het geen garantie aangezien dit soort defecten alleen op kan treden bij korstondige overbelasting (z'n eigen woorden). De beveiliging (de lampjes) werkt alleen voor langdurige overbelasting. Mijn reactie was dat ik het een lullig verhaal vond en dat de term "sonic guard" doet vermoeden dat de speaker een beveiliging heeft (want wat anders betekent guard). Importeur vond echter dat het rondzingen van een microfoon buiten het gebruiksgebied van de speaker viel (goh, vertel dat AUB niet aan mijn speakers want die hebben dat HEEEL erg vaak mee gemaakt (shit happens)). Mijn vraag waarom volledige drivers werden gestuurd werd beantwoord met "er zijn alleen volledige drivers leverbaar; geen diafragma's"...

Anyway... Geen coulance en niks. Volle mep betalen EN die 2 extra mag ik ook nog even (op eigen kosten uiteraard) zelf terug gaan sturen.

Hmmm. Ik ken sommige budget merken die een service hebben waar dit gerenommeerde merk nog een puntje aan kan zuigen.

't is maar dat je het weet...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-9-2004 23:09
Dré, shit dat ik het nu pas lees shocked 8O Maar heb je die drivers nog? Wil ze best overnemen voor de zekerheid mijne eens kapot gaan (had je ook gemaild erover een fikse tijd terug alweer.. wink ;) ) wat is de prijs van zo'n driver anyway?

Ps; je zei dat de JRX reeks in September/Augustus (ofja, die maand wat VOOR augustus zit..?) leverbaar kwam, maar ik zie hem nog niet toegevoegd aan de shop?..

Edie

Edit; het is toch pas 1 dag geleden wink ;)

owja, de reden hiervoor is omdat ik een hogetonen driver uit mekaar gedraaid had, en nu zit ik niet helemaal lekker of deze aanloopt ofzo????? (denk het niet)..

Meteen effe gekeken, die koelvloeistof wat erin zit, zit gewoon in de spoelspleet, een of ander donkerbruin spul (vloeibaar)..
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
29-9-2004 00:15
oeps laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)