Forum > Geluid

JBL mpro serie

(66 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
23-9-2003 22:07
ik wil van de winter nieuwe speakers kopen, en ik kwam deze JBL's tegen:
www.jblpro.com/pages/mi/series_400_tbl_B.html

nu wil ik gaan voor een 2x18"sub en 2x12"top...
dr komen in totaal 2 dynacord versterkers achter te hangen (nu al in bezit), 2x450W en 2x600W voor de subs...

dingen zijn natuurlijk aardig prijzig (1000,- per sub, 800,- per top), dus heb liever geen miskoop... wink ;)

Heeft iemand dus ervaring met deze JBL M-pro serie?
zijn deze ook zo schel in het hoog als bij de SF serie, of valt dat met deze mee?

kzit ook nog een beetje rond te kijken naar syrincs, HK en dynacord... maar syrincs is wel erg duur... wink ;)

kwil dus wel aardig vooruit gaan op mn geluidskwaliteit EN capaciteit... (draai nu met 2 LEM subs 600W max, en 2 JBsystem tops ongeveer 300W max? maar wel piezo shit)
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-9-2003 11:53
Ik heb verschillende types uit de MPro-serie gehoord. Vooropgesteld: dit is nog steeds (samen met de SF-serie) een budgetserie van JBL. Toch is de MPro-serie beter dan een vergelijkbare SF-serie speaker. De componenten die in de door jou genoemde topkasten worden gebruikt zijn bijvoorbeeld anders.

De MPro-serie kan (mits netjes geprocessed) gewoon lekker klinken. Echt veel beter dan een piezo-loaded speaker, dat is gewoon geen vergelijk. Bij de demo van dit systeem die ik gehoord heb (het ging daar om de powered subwoofer (met ingebouwde Crown-amp) en de 12" tops, achter een JBL 3-weg digitale controller) viel op dat de klank voor dit budget prima was. Wel was er wat achteruitging bij (te?) hoge belasting, maar dat is op zich natuurlijk niet vreemd.

Ik weet niet welke settings in de controller stonden, en ook niet welke eindversterker voor de topkasten werd gebruikt. Ik verwacht dat de digitale controller een groot verschil maakt.

Bel anders eens met de importeur (tegenwoordig in België) voor een uitgebreide demo.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
24-9-2003 15:59
pfff.. nog steeds budget range? sad :(

ik ben dus meer op zoek naar een (nog) simpel setje, die ik later gewoon uit kan breiden, dmv extra subs en tops bij te plaatsen...

denk dat ik dan toch bij syrincs/dynacord uitkom... gaat het nog meer geld kosten... wink ;)

hoeveel man schat je dat die mpro set aankan? (2x sub, 2x top)?
met mijn huidige set heb ik vorig weekend voor 150 man gedraaid, dat ging perfect!
Music is what feelings sound like...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
24-9-2003 16:34
Het geeft niks dat het een budgetserie is hoor. Liever een budgetserie van JBL, dan de "professional top-line" van een hoop andere merken, imho! Het wil gewoon zeggen dat er nog een heleboel duurdere series boven zitten (en eigenlijk maar 1 goedkopere eronder: de SoundFactor).

Hoeveel mensen je ermee aankan? Dat hangt helemaal van je eisen af, en van een hoop omstandigheden. Ik zou zeggen iets van 150 mensen mits knap versterkt en geprocessed. Maar omdat je dat nu al draait met je huidige set...draai jij misschien wel voor meer!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
24-9-2003 16:58
tja, ben dus nog steeds aan het rondkijken... vind de syrincs M5 serie erg mooi, en heel goed uit te breiden... maar ook superduur!

maar het voordeel dat je dan hebt, je breid makkelijk uit, dus je hoeft geen apparatuur weg te doen ofzo...
Music is what feelings sound like...
DJ aRDyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-7-2003
Laatste: 6-5-2005
Berichten: 15
27-9-2003 22:07
En hoe zit het eigenlijk met de SR-X serie? die heb ik namelijk op m'n lijstje staan ... 4 x 18" en 2 x 12", gewoon als klein setje voor kleine feestjes. Hoe zijn hier de ervaringen mee?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2003 05:10
Bij de SR-X serie begint het echt leuk te worden. De dubbele 18" BR-kasten (SR 4719X) staan bij ons ook op de planning. Dit zijn beulen van kasten met dure componenten (de VGC-serie woofers van JBL die we nu al in onze laagkasten hebben) en fraaie, mooi afgewerkte kasten.

Als je daarboven als topkasten een 12"/1,5" combi plaatst dan komt het (als je dit ook nog netjes gaat processen) helemaal goed. Als topkast gebruiken wij zelf een 15"/1,5" kast, uit de vrijwel helemaal aan de SR-X serie gelijke SoundPower serie. Tot volle tevredenheid.

PS De SR-X serie zit natuurlijk wel in een heel andere prijsklasse dan de M-Pro serie.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
28-9-2003 09:58
Misschien is het ook een idee om eens naar de Corus-Pro series van Dynacord te kijken, hangt dan wel een behoorlijk prijskaartje aan, maar het geluid dat erin zit is naar mijn mening meer dan perfect wink ;)

Dan heb je de keuze tussen 3 topkasten; CP12-2, CP12-3 en CP15-3, en als baskasten de CP15-1 en CP18-1, ze zijn wel behoorlijk aan de prijs, maar dan heb je ook wel wat wink ;)
Ook zijn er uit de serie ook nog monitors verkrijgbaar.
DzjarrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-9-2003
Laatste: 21-8-2016
Berichten: 49
28-9-2003 20:05
Heb zelf de JBL SR4722a en das ook een hele mooie speaker. Er hangen twee yamaha p3200 versterkers aan dat geeft een vet geluid, zeker in samengang met de subs die we hebben gemaakt. 2 keer 15" rcf, ik denk ongveer 350 watt. (Zie elders in dit forum). Ik moet zegen dat de budgetserie van JBL idd erg lekker is, zeker als je de prijs gaat vergelijken met de SR-serie... Gelukkig heb ik ze heel goed tweedehands kunnen kopen...
Ik zeg maar zo: Ik zeg niks...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2003 20:16
De SR...A serie is het vorige model. Er zijn wat kleine verschillen, o.a. de kastafwerking (bij de A is dat stof, bij de X duraflex) en de crossovers bij de passieve modellen. Bovendien is het modellenpakket wat veranderd. Toch ook niet verkeerd, een goede SR...A!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)