te harde muziek
(93 reacties. Pagina 6 van 10)Moderator(s): Dré
GrooveloverStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-3-2004 Laatste: 28-8-2010 Berichten: 462 | 24-12-2004 13:02 |
Mr. Edie schreef: Ik denk dat het te maken heeft met de ruimte, bij openlucht heb ik hier nog NOOIT last van gehad.Edie Ik denk dat, wanneer de muziek maar hard genoeg staat, je er in alle situaties last van kán hebben. Ook buiten, alleen veel minder snel. Groeten, Niels. | |
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200 | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 24-12-2004 13:11 |
Volgens mij zei jij vorige keer dat je de volgende dag nog piepende oren had van je SF125's. En das NIET goed! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 24-12-2004 13:16 |
teknoknights schreef: Koptelefoon heb ik nooit veel geld aan willen geven omdat ik ervan overtuigd was dat deze ook snel stuk gingen. Vond ik toen ik hem kocht ook nog niet eens belangrijk want 't was toch maar voor op m'n kamer en zo.teknoknights schreef: Ik kan alleen maar zeggen dat die jbl-speakers fantastisch klinken, en dat ik er totaal geen problemen mee heb.Ik heb binnenconcerten genoeg meegemaakt waar het volume vele malen hoger lag dan in die vage tenten waar ik zelf sta te draaien, en toch kwam ik niet met ruisende, piepende of zelfs zere oren thuis. In die vage tenten heb ik daar wél last van gehad wanneer een dj de boel over de rooie stond te draaien. Want ja, als een dj met de beperkingen die een bepaalde geluidsset heeft moet kiezen tussen wat zachter en goed of gewoon vol opengooien die handel en dan maar wat minder mooi geluid, en dan zo lomp is om te kiezen voor harder...En dat zijn er veel hoor, hier op het forum pik je er ook een hoop zo tussenuit. | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 24-12-2004 13:25 |
Reemski schreef: Volgens mij zei jij vorige keer dat je de volgende dag nog piepende oren had van je SF125's. En das NIET goed! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 24-12-2004 13:28 |
oorsuizen: https://www.nvvs.nl/tinnitus/index2.htm Eigelijk is elke gehoorsafwijking die je hebt nadat je naar harde muziek geluisterd hebt per definitie een beschadiging, en ook echt een blijvende beschadiging. Het komt dus nooit meer terug Piepen, dof geluid, suizen, niks meer horen, allemaal veroorzaakt door te hard geluid. Men denk dat er geen schade is, omdat de volgende dag het al een stuk minder is, maar das de werking van je hersenen, die kunnen vreselijk goed compenseren, en omwegen leggen. Maar als je langdurig (bijv. 1x per week) in een bas dreun staat, kan je na verloop van tijd voor die dreun helemaal doof worden. Vandaar ook dat je bij concert-technici altijd een overcompensatie hoort voor bepaalde tonen. Soms is dat bas, maar net zo regelmatig is dat in het hoog. Ze zijn gewoon doof geworden voor die bepaalde tonen, en dat moet dan harder dan de rest. En dat zien we hier ook met die monitors van jbl, je denkt het moet harder want ik hoor het niet goed, maar doordat je de bas harder zet, je beschadigd je gehoor telkens een stukje verder, tot het helemaal kaput is.......en dus echt niet meer te herstellen! Zelfs niet met een gehoorapparaat. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 24-12-2004 14:19 |
Blijfend beschadigt, was niet zo lang geleden dat dat ook van oogbeschadigingen werd geroepen. En nou rossen ze er een laser overheen en je kunt weer zien! Het zal niet ontzettend lang duren of er is ook een techniek om gehoorbeschadiging te herstellen. Misschien wel door het plaatsen van kunstmatige trilharen, waardoor je weer lekker kan horen Tot die tijd alleen lekker dopjes in | |
Darth Crossfader | |
John_voofStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2003 Laatste: 12-5-2016 Berichten: 206 | 24-12-2004 14:21 |
Ik zou er toch niet vanuit gaan dat zoiets ooit wordt uitgevonden. Als het niet eens wordt uitgevonden of een imens hoge prijs kost, zit je dan toch met je vernaaide oren... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 24-12-2004 14:26 |
De techniek voor het herstellen van gehoor draadjes is al verdere dan julie waarschijnlijk denken..... Wat betreft laser voor ogen, daar haal je dingen door de war. De laser word gebruikt om correcties te maken in de lens van je oog. Oog beschadiging, bijv. door laser, is definitief. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 24-12-2004 14:33 |
Hoe het precies zit heb ik me niet in verdiept, dacht dat het ook voor beschadigingen gold. Een laser geeft dan natuurlijk een hele andere beschadiging (plaatselijk) dan beschadigingen door het te lang oververmoeien van ogen door bijv. beeldbuizen ed. Ik weet alleen dat het een handig stukje techniek is waar vele mensen baad bij zullen hebben. Ook weet ik dat het goud geld oplevert aangezien het vrijwel lopende band werk is. (een aantal per uur á X euro is geen uitzondering) | |
Darth Crossfader | |
DJ TimStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 9-6-2003 Laatste: 27-11-2012 Berichten: 1105 | 24-12-2004 18:25 |
Ik vond dit een leuk topic om een reactie op te posten, ik heb niet alles gelezen maar even mijn mening. Muziek kan echt anders klinken als je het hard hoord, ik wil niet zeggen dat het mooier klinkt, maar het is wel zo dat sommige muziek beter tot zijn recht komt als je het gewoon even onfatsoenlijk hard aanzet. Overigens moet je voor jezelf altijd de afweging maken of je enorm je gehoor wil verknallen om intens van de muziek te kunnen genieten of dat je gewoon verstandig bent en het op een Christelijk niveau wil houden. Persoonlijk weet ik dat ik niet altijd zachtzinnig met mijn gehoor ben omgesprongen en ben pas 24. Dit betekent dat ik nu al of iets later hiermee problemen ga ondervinden. Alles waar te voor staat is slecht en helaas zijn dit vaak de dingen waar je zo heerlijk van kunt genieten. Mijn advies aan iedereen; probeer in alles zoveel mogelijk te matigen, als je niet gewend bent aan hard volume, wen het je dan ook niet aan. Op langetermijn is dat natuurlijk veel beter. Daar komt ook nog eens bij dat je muziek heel intens kunt beleven als het niet keihard staat omdat je in zo'n geval nog niet je gehoor dusdanig hebt verknald. Als beginnend dj is het bovendien ook nog eens goed om te draaien met oordoppen, dat filtert de schadelijke tonen enigszins weg zonder dat je je zorgen hoeft te maken dat je op dat moment niets meer hoord. | |
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest |
Terug naar forum Afgesloten topic