Lichttafel (budget: 1000 euro)
(58 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 9-3-2011 11:42 |
Ik snap Martin wel, hij gaat in drie jaar tijd van allegaartje bij elkaar geraapt licht verhuur, naar redelijk leuke en wat grotere projecten met een inmiddels behoorlijk profi lichtpakket in de stal. Hij heeft waarschijnlijk al drie of vier keer een andere (steeds maar betere) lichttafel gekocht, en loopt telkens weer tegen de max van zo'n tafel aan, in prog mogelijkheden en gebruiksgemak. Dit omdat het lichtpakket steeds maar groter word en zijn opdrachtgevers ook. Hij wil nu gewoon een tafel waar hij meer dan een jaartje mee voort kan dus kijkt hij naar de toppers | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 9-3-2011 12:03 |
Tom schreef: Ik snap Martin wel,hij gaat in drie jaar tijd van allegaartje bij elkaar geraapt licht verhuur, naar redelijk leuke en wat grotere projecten met een inmiddels behoorlijk profi lichtpakket in de stal. Hij heeft waarschijnlijk al drie of vier keer een andere (steeds maar betere) lichttafel gekocht, en loopt telkens weer tegen de max van zo'n tafel aan, in prog mogelijkheden en gebruiksgemak. Dit omdat het lichtpakket steeds maar groter word en zijn opdrachtgevers ook. Hij wil nu gewoon een tafel waar hij meer dan een jaartje mee voort kan dus kijkt hij naar de toppers Maar wat we misschien wel moeten weten, martin heeft er ook een hele grote hobby aan, en vind het nu eenmaal leuk om met een grote tafel aan de gang te gaan. Als martin naar zichzelf gaat kijken, het nog eens goed overweegt, een aantal zaken op een rijtje gaat zetten, informatie vraagt bij hem op de opleding (leert ie inmiddels voor) dan zal hij zelf ook wel tot een conclusie kunnen komen dat een dergelijke aangehaalde tafel niet reeel, rendabel is! Maar martin, je hebt nog een aantal jaar te gaan op het saxion, leer je vanzelf.. small Business... maar martin denkt graag groot! modus "jorrit" uit.! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 11-3-2011 16:11 |
Tom schreef: Ik snap Martin wel,hij gaat in drie jaar tijd van allegaartje bij elkaar geraapt licht verhuur, naar redelijk leuke en wat grotere projecten met een inmiddels behoorlijk profi lichtpakket in de stal. Hij heeft waarschijnlijk al drie of vier keer een andere (steeds maar betere) lichttafel gekocht, en loopt telkens weer tegen de max van zo'n tafel aan, in prog mogelijkheden en gebruiksgemak. Dit omdat het lichtpakket steeds maar groter word en zijn opdrachtgevers ook. Hij wil nu gewoon een tafel waar hij meer dan een jaartje mee voort kan dus kijkt hij naar de toppers [ Watt-Xtra schreef: Als ik even snel bekijk wat martin aan klussen doet, en aan eigen materiaal heeft, dan wel inhuurt, dan zijn de eerder genoemde tafels COMPLEET uit verhouding met de rest. Helemaal niet rendabel om zn tafel zelf aan te schaffen.Maar wat we misschien wel moeten weten, martin heeft er ook een hele grote hobby aan, en vind het nu eenmaal leuk om met een grote tafel aan de gang te gaan. Hiermee verwacht ik iets toe te kunnen voegen aan mij inhuren als freelancer waardoor ik verwacht meer klussen te kunnen doen. En daarnaast kan ik dan ook mijn eigen klussen doen zonder een tafel in te huren. Ook als deze klussen groter en complexer worden. Ook zou het niet in verhouding zijn met de apparatuur die ik nu heb ook hier zet ik mijn vraagtekens bij. Stel; je moet een lichtshow tikken dat bestaat uit de volgende apparatuur: 256 kanalen voor Movingheads (spot en wash) 60 dimmer kanalen voor parren 444 dimmer kanalen voor led (led strips) 480 dimmer kanalen voor led (led barren) + nog genoeg reserve kanalen voor wat effectjes etc. in totaal zit je dan al gauw op 1250 (3 universes) en dan met een beetje uitbreiding van het led assortiment verwacht ik al snel naar 4 universus te gaan. Waardoor een simpele tafel eigenlijk niet meer te doen is. Chamsys heeft veel universus voor weinig geld; en andere tafels die het uit kunnen sturen zijn ook al genoemd vandaar de vergelijkingen die ik maak tussen hog en chamsys. MA licht eigenlijk buiten het budget; maar is ook 1 van de mogelijkheden. hopelijk heb ik hiermee uitgelegd waarom ik een dergelijke tafel aan zou willen schaffen. en zo niet in 1 zin: De toekomst is het gene wat komen; en waar ik in wil investeren. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 11-3-2011 16:29 |
watje schreef: Maar ik neem mijn eigen lichttafel dus wél mee als ik als freelancer geboekt ga worden om een lichtshow te tikken. Hier zal in princiepe niet meer voor betaald worden; maar geeft voor een opdrachtgever wel meer zekerheid dat de show goed word. Omdat ik volledig vertrouwd ben met de tafel. En eventueel al van te voren lampen in kan programeren/patchenDaarnaast, je verdient daarmee gewoonweg je tafel niet terug. Met een dagprijs van zo'n 250-300 euro voor een operator kun je wellicht wat klussen krijgen, maar daar zul je je brood mee moeten verdienen en niet een tafel van 10.000+ euro mee terugverdienen. Als je die optelsom niet kunt maken moet je zo'n uitgave al helemaal niet doen. Hiermee verwacht ik iets toe te kunnen voegen aan mij inhuren als freelancer waardoor ik verwacht meer klussen te kunnen doen. En daarnaast kan ik dan ook mijn eigen klussen doen zonder een tafel in te huren. Ook als deze klussen groter en complexer worden. Stel; je moet een lichtshow tikken dat bestaat uit de volgende apparatuur: 256 kanalen voor Movingheads (spot en wash) 60 dimmer kanalen voor parren 444 dimmer kanalen voor led (led strips) 480 dimmer kanalen voor led (led barren) + nog genoeg reserve kanalen voor wat effectjes etc. in totaal zit je dan al gauw op 1250 (3 universes) en dan met een beetje uitbreiding van het led assortiment verwacht ik al snel naar 4 universus te gaan. Waardoor een simpele tafel eigenlijk niet meer te doen is. | |
Light Image | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 11-3-2011 18:13 |
Jeroen, deze optel som had ik al wel gemaakt, martin blijkbaar nog niet! Martin toch even iets vaker naar school gaan, je krijgt nog genoeg over rendement, investeren, overwegen enz enz! Haha bedoel het echt niet om je af te zeiken of overal tegenin te gaan hoor. Maar het aanschaffen van zn tafel is gewoonweg niet rendabel! Ook al is het heel mooi om een dergelijke tafel te hebben, mee te kunnen nemen. Noodzakelijk? NEE, toegevoegde waarde voor de klant? Nauwelijks. Rendabel? absoluut niet. Verstandig? Ik dacht het niet. LED strips enz, zoals jeroen al zei, evt in madrix proggen. | |
LuckenStandaard Lid Uit: België Sinds: 5-6-2003 Laatste: 8-7-2021 Berichten: 81 | 11-3-2011 19:00 |
JeroenVDV schreef: Dan pak je toch een Arkaos-achtige mediaserver met DMX-in en art-net uit waar je al je LED op pixelmapt, kun je alles mee doen wat je maar wil en triggeren vanaf je tafel (waarbij je met 1 of maximaal 2 lijnen prima uitkomt). | |
Dimi_vStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-8-2007 Laatste: 22-2-2022 Berichten: 295 | 11-3-2011 19:44 |
Watt-Xtra schreef: Maar het aanschaffen van zn tafel is gewoonweg niet rendabel! Ook al is het heel mooi om een dergelijke tafel te hebben, mee te kunnen nemen. Noodzakelijk? NEE, toegevoegde waarde voor de klant? Nauwelijks. Rendabel? absoluut niet. Verstandig? Ik dacht het niet. | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 11-3-2011 20:15 |
dimi_v schreef: Watt-Xtra schreef: Maar het aanschaffen van zn tafel is gewoonweg niet rendabel! Ook al is het heel mooi om een dergelijke tafel te hebben, mee te kunnen nemen. Noodzakelijk? NEE, toegevoegde waarde voor de klant? Nauwelijks. Rendabel? absoluut niet. Verstandig? Ik dacht het niet.Verder, de DJ's die bij mij komen of bij de organisatie met de eis, moet 2 maal cdj2000 en nu tegenwoordig een djm900 hebben, prima, als er maar betaald wordt. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 11-3-2011 21:00 |
lucken schreef: JeroenVDV schreef: Dan pak je toch een Arkaos-achtige mediaserver met DMX-in en art-net uit waar je al je LED op pixelmapt, kun je alles mee doen wat je maar wil en triggeren vanaf je tafel (waarbij je met 1 of maximaal 2 lijnen prima uitkomt). | |
Light Image |