Forum > Newbie Forum

prijs voor vinyl

(104 reacties. Pagina 6 van 11)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
15-2-2004 20:28

descon schreef:

DSalembier]

Een week vind ik nog niet eens zo speciaal , als het nu eens om maanden ging wink ;)
Voor deze vinyl was een week WEL veel, geloof me vrij wink ;). De hype die er rond die plaat gecreeerd werd door onder andere C-Dance erbij te betrekken heeft in die periode ervoor gezorgd dat er een regelrechte oorlog was om toch maar een kopie van die vinyl in handen te krijgen! Heel wat DJ's lieten uren aan een stuk een recorder meelopen op C-Dance om TOCH maar een stuk van dat nummer in de mix te kunnen geven in het weekend...
Nou ja, een regelrechte marketingsstunt en de commerciele DJ's speelden het spel mee want je kreeg op een zeer simpele manier een zeer mooie naam als je dat nummer kon laten horen.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
17-2-2004 19:23

roberto schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Hallo,

Ik heb een gemini cdj 20 en ben van plan een american audio psx te kopen.....(dan heb ik dus 2 cd spelers wink ;) )Daarna wil ik eiglijk 2xq30 gaan kopen.....Als ik alles heb wat ik hier opnoem dan ben ik denk ik 14 jaar
Mijn inkomen is dan rond de 20,-(los van de optredens van onze drive in happy :) )...hoeveel raden jullie dan aan om per maand aan vinyl uit te geven?, of is het beter om te wachten met de q30's en m'n geld in cd's te steken omdat ik toch niet genoeg geld heb voor vinyl???
helaas zijn dat 2 platen in de platenzaak, ik zou nog ff wachten totdat of je meer geld te besteden hebt of dat je echt zeker weet dat je met platen wilt gaan draaien.
ok bedankt happy :)
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
19-2-2004 12:42
Ik koop de laatste tijd m'n platen bij dancegrooves en soms bij only dj's, bij dancegrooves betaal ik meestal maar 4 euro verzendkosten en de gemiddelde plaat ligt rond de prijs van 8 euro, dus valt best mee moet ik zeggen, en meestal heb ik de platen binnen 1 a 2 dagen al in huis, das altijd errug lekker. happy :)

Ik koop gemiddeld denk ik rond de 50 platen in de maand, dat is het nadeel van internet kopen, het gaat verdomde makkelijk. maargoed, 't ís wel goed voor mn platen verzameling.

Ik raad het je af met platen te gaan draaien als je maar weinig geld verdient, net als het eerder genoemde bedrag van 20 euro in de maand, dan kan je 2 platen in de maand kopen shocked 8O schiet niet echt op dacht ik zo.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-2-2004 19:43
flauwekul om als er een laag budget beschikbaar is iemand te adviseren om maar niet met platen te gaan draaien want diegene kan er maar twee per maand kopen.
ja en..?
dan gaat dat persoon lekker naar de plaatboef en kan hij/zij er ineens 10 kopen.
of wil je stellen dat je dat alleen maar kan doen als je 50 platen in de maand koopt?
bezig zijn als Dj heeft geen ene r..t te maken met je inkomen.
of hoor je er niet bij als je niet over de laatste muziek beschikt,wake up.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
19-2-2004 19:47
je hebt wel deels gelijk, maar er moeten ook nog andere dingen gekocht worden en op 2 platen in de maand ben je zo uitgekeken hoor!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-2-2004 19:48
10 bij de plaatboef!!!!
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
19-2-2004 22:50
jah en wat voor platen bij die plaatboef.
Dat je op twee platen in de maand snel bent uitgekeken ben ik het met roberto eens. Maar...
Als je nou eerst een draaitafel koopt. Wat platen koopt zo dat je wel van je muziek kan genieten(evt digitaliseren) en na een plaatje of 10 ga je voor nog een Q-30 heb je al een beetje een collecietje. Het is wel lastig kiezen. Er worden 10 supers uitgebracht in een week en jij kan er 2 in de maand. Het is dus echt de leukste kiezen.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-2-2004 08:33
zit iedereen toch moeilijk te doen,ik koop gisteren 70 promo's/white labels voor 35 euro.
kan je daar dan niks mee???
je hoeft niet nieuw te kopen om te leren DRAAIEN,hou toch s op met die onzin.
met 20 euro per maand kan je platen zat kopen om leuk bezig te zijn.
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
20-2-2004 14:03
Ik geef jullie ook wel een beetje gelijk, maar als jij een drive in show hebt (zoals patrick van v heeft), zal het toch wat lastiger worden om het publiek tevreden te stellen, de meeste mensen van tegewoordig zijn jammergenoeg van die commerciele kippen die je afbranden als je oude nummers draait. Daarbij moest patrick ook zijn draaitafels nog kopen. wat met 20 Eurie in de maand ook vrij lang gaat duren, hoewel ik denk dat je beter een tweedehandje kan kopen om te oefenen, en daarna de keuze te maken of je verder wilt met platen. Je kan je geld maar een keer besteden. happy :)

Maar ik neem mn woorden terug over dat platen kopen, waar een wil is is een weg, nou zelf is nagedacht te hebben kwamen de eerste platen van mijzelf ook uit de uitverkoopbakken. razz :p
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
21-2-2004 14:02

Tribal Chef schreef:

Ik geef jullie ook wel een beetje gelijk, maar als jij een drive in show hebt (zoals patrick van v heeft), zal het toch wat lastiger worden om het publiek tevreden te stellen, de meeste mensen van tegewoordig zijn jammergenoeg van die commerciele kippen die je afbranden als je oude nummers draait. Daarbij moest patrick ook zijn draaitafels nog kopen. wat met 20 Eurie in de maand ook vrij lang gaat duren, hoewel ik denk dat je beter een tweedehandje kan kopen om te oefenen, en daarna de keuze te maken of je verder wilt met platen. Je kan je geld maar een keer besteden. happy :)

Maar ik neem mn woorden terug over dat platen kopen, waar een wil is is een weg, nou zelf is nagedacht te hebben kwamen de eerste platen van mijzelf ook uit de uitverkoopbakken. razz :p
Dus jij raad mij wel aan om draaitafels te kopen? (q30's dat was ik al van plan wink ;)) Maar wat is een plaatenboef??? Owja.. en het is voor jullie meschien ook wel handig om te weten dat die 20,- per week is en niet per maand laugh :D laugh :D (sorry ik had dat er eigelijk wel bij moeten zetten)
En bij ons in de drive-in show draaien wij alleen nog maar met cd's Wij zijn met z'n 3e, ik ben de jongste en moet de trance dance hardstyle enz. bijhouden...en dat gaat niet goed op cd's vind ik, dus wou ik eigelijk draaitafels aanschaffen.

p.s. Is er hier ook nog iemand die in de omgeving bergen op zoom woont en een goede platen/cd zaak weet voor trance dance hardstyle enz.???
Want in deze omgeving zijn er alleen maar van die k*t zaken waar ze van die elvis platen verkopen sad :(
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)