Forum > Geluid

Wat is dit voor PA? Waarde?

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
25-3-2008 10:45
Ik heb de typenummers op een papiertje geschreven, ik zal het papiertje even opzoeken en ze je vertellen!
Dynacord is dus van JBL?
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
25-3-2008 10:59
In Dynacord zit EV.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
25-3-2008 12:08
Zo, hierbij ook de typenummers:

Laagkasten: JBL E-140
Midkasten: Dynacord 63031
Hoogkasten: RCF N380
W-bins: Peavey Black Widow
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-3-2008 19:40
Niet dat het belangrijk is, maar plots is me iets te binnen geschoten... Dynacord heeft deze kasten, identiek zoals ik ze hier op de foto's zie, ook gemaakt. De kasten waarover het hier gaat zijn geen Dyna's, gezien de iets andere hoeken en handvaten, maar ze lijken er sterk op. De bassbin heette toen de BB300, en de middenkast MB200. De laagkasten waren geladen met een 15" JBL woofer, die officieel nooit nader benoemd is geweest. (waarschijnlijk K140 of een voorloper). De MB200 moet geladen zijn geweest met een door Gauss gemaakte woofer in die periode. Echter heb ik daar nooit een aludome geweten, of ik moet natuurlijk iets over het hoofd zien. Dynacord 60031, zoals blijkbaar in de midkasten, zou een RCF'je kunnen zijn.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-3-2008 19:42

Daniel schreef:

In Dynacord zit EV.
Dit is wel heel kort door de bocht...

Wat betreft Dynacord verdienen zeker ook JBL, Gauss, Fostex,... een plaatsje naast EV! ;)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-3-2008 22:47

TB schreef:

Dynacord is dus van JBL?
Nee, Dynacord is Dynacord en JBL is JBL.
Dynacord heeft echter in bepaalde kasten JBL speakers gebruikt.
Net zoals ze bijvoorbeeld Electrovoice speakers gebruiken. (dat is het stukje kennis wat je mist)
(op zich dus niet vreemd dat ik mij heb afgevraagd wat de waarde is van dit topic)..... maargoed ik zal erover ophouden wink ;)
Je mist namelijk een stuk kennis om een dergelijke set te "taxeren".
Je had iemand mee moeten nemen die wel die kennis bezit. (op zich was dat voor mij geen probleem geweest)

prosoundandlight schreef:

Wat betreft Dynacord verdienen zeker ook JBL, Gauss, Fostex,... een plaatsje naast EV! ;)
Je mist een hele belangrijke, kan mij voorstellen dat je die liever niet noemt....
Motorola sneaky :V Iets wat iedere Dynacord "fan" graag wil vergeten.. .pff, ben ik even blij dat ik geen fan ben.. wink ;)
Wat betreft de midkasten heb ik vaag het vermoeden dat ze uit dynacord kasten zijn gehaalt.

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
25-3-2008 23:15

prosoundandlight schreef:

Wat betreft Dynacord verdienen zeker ook JBL, Gauss, Fostex,... een plaatsje naast EV! ;)
Je mist een hele belangrijke, kan mij voorstellen dat je die liever niet noemt....
Motorola sneaky :V Iets wat iedere Dynacord "fan" graag wil vergeten.. .pff, ben ik even blij dat ik geen fan ben.. wink ;)
Wat betreft de midkasten heb ik vaag het vermoeden dat ze uit dynacord kasten zijn gehaalt.
Haha, dat is waar ja, maar laat ik toch nog ff heel duidelijk en nadrukkelijk zeggen dat die periode gelukkig al heel ver achter ons ligt :)
Mijn opsomming eindigt ook met "..." Neem maar aan dat bovengenoemd merk onder die categorie valt! Bewust of onbewust, dat laat ik aan jou ;)
Ik ben er nog vergeten hoor, RCF heb ik bijvoorbeeld niet rechtstreeks vernoemd.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
25-3-2008 23:26

prosoundandlight schreef:

Bewust of onbewust, dat laat ik aan jou ;)
Stiekem had ik er toch een foto'tje bij willen plaatsen. wink ;)
Een paar weken geleden stonden er twee hele mooie op ebay (de), die had ze in de achterkant...eigenlijk de beste oplossing. ...of waren dat nu de units zonder snoer..

Maar goed, toch heb ik het idee dat de "dynacords" JBL speakers zijn, op een of andere manier koppel ik die enorme dome aan JBL.
D series (alluminium types), om en nabij de Mosquito's hadden toch een "dynacord" JBL type 120?
Uiteindelijk zijn we er prijstechnisch gezien niet uitgekomen en heb ik het spul niet gekocht.
Wat voor prijs had de verkoper in gedachten?
Wat heb je geboden?

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
26-3-2008 10:35

KVM schreef:

Maar goed, toch heb ik het idee dat de "dynacords" JBL speakers zijn, op een of andere manier koppel ik die enorme dome aan JBL.
D series (alluminium types), om en nabij de Mosquito's hadden toch een "dynacord" JBL type 120?
Ja, dat denk ik ook. Zoals ik eerder al zei, ben ik er eigenlijk 100 procent zeker van dat het gaat over een E120. Maar omdat TB met een ander type afkomt... Een mens zou gaan twijfelen ;) Die aludome is mat, terwijl deze bij de Dyna's blinkt, en ook net iets kleiner is. Ook de cone zou dan iets donkerder moeten zijn.

Ik denk dat de kastjes waar jij op doelt (type D, mosquito tijdperk) geladen waren met RCF, waar je ook weer die net iets kleinere en ook blinkende dome kan terug vinden. De E120 van JBL (K120 toen) werd toen volgens mij enkel als gitaarspeaker gebruikt, of bij zelfbouwprojecten natuurlijk, maar niet fabriek af als laagcomponent in een fullrangekast.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-3-2008 22:26

prosoundandlight schreef:

Maar omdat TB met een ander type afkomt... Een mens zou gaan twijfelen ;)
Heeft Dynacord zijn eigennaam en nummer nooit geplakt op JBL speakers?

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)