Forum > Geluid

2x TTX1 + 1x Matrix3

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-6-2003 15:51
Een leuke beginnerskoptelefoon is de DJ 2000 van Stanton. Ook nog redelijk geschikt voor gevorderden overigens ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
19-6-2003 16:16
Ja er zijn heel veel koptelefonen. Mooiste is de Sony MDR-V900. Maar dat kost dan ook weer heel veel. Vertel ons misschien eerst je budget. Andere goede koptelefonen zijn de V-600 en de V-700. Zoek zelf eens in het forum op koptelefoon, of iets van V-900 dan vindt je informatie genoeg over alle voor en nadelen van de koptelefonen.
correct me if I'm wrong...
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
19-6-2003 16:42

Dacide schreef:

Ik zie nl. dat veel dure hoofdtelefoons een frequentiebereik hebben dat begint bij 5 of 10 hz. Nou kunnen mijn oren dat dus nooit of te nimmer aan. Die van niemand trouwens. Waar is dat dan wel noodzakelijk? Of "voel" je deze tonen wel?
In een ander topic zijn ze er over bezig maar nog altijd niet aan uit. Ik denk dat het te maken heeft met de klankkleur, maar ja who am i wink ;)
EDIT die dj2000 is een hele goeie koptelefoon
wat dré bedoeld met gevorderde, is waarschijnlijk tiësto die er ook mee draait, geef hem geen ongelijk laugh :D
SevereStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2003
Laatste: 20-8-2011
Berichten: 47
19-6-2003 17:25
die dj2000 is een hele goeie koptelefoon
Daar kan ik me sinds een paar uur helemaal bij aansluiten happy :)
*boom tss boom tss*
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-6-2003 21:46
Gebruik zelf de hd-25 van Sennheiser, kocht hem eind '98 en nog nooit wat mee gehad en hij is loepzuiver en hard en ultra licht en sterk.
Hangt overigens wel een prijskaartje aan en hij ziet er minder mooi uit dan een Sony of Pioneer, maar ik zou hem voor geen goud willen ruilen. Zeker ook ff naar kijken!!

Trouwens Dre, zag je eerder in dit Forum alleen maar de sl-1200 en de Synq aanraden.. Ben je een beetje pdt-6000 af, of vind je de Synq beter dan de pdt?
Als deze namelijk qua motor inderdaad is als de TTX1 zou ik zelfs, als ik nu draaitafels zou moeten kopen er zelfs niet aan twijfelen om sl's aan te schaffen wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
19-6-2003 23:07

DJ Tim schreef:

Gebruik zelf de hd-25 van Sennheiser, kocht hem eind '98 en nog nooit wat mee gehad en hij is loepzuiver en hard en ultra licht en sterk.
Hangt overigens wel een prijskaartje aan en hij ziet er minder mooi uit dan een Sony of Pioneer, maar ik zou hem voor geen goud willen ruilen. Zeker ook ff naar kijken!!

Trouwens Dre, zag je eerder in dit Forum alleen maar de sl-1200 en de Synq aanraden.. Ben je een beetje pdt-6000 af, of vind je de Synq beter dan de pdt?
De PDT wordt al zo vaak besproken dat ik het niet nodig vond hem hier weer te noemen.

Ja, de Synq is, afgaande op eerste ervaringen en uit elkaar klauwen, een ERG mooie draaitafel. Mocht ik er naast zitten dan koop ik nieuwe schoenen (en de vaste forumleden weten hoe heilig mijn huidige "stappers" zijn).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-6-2003 23:27
3 x bewerkt. Laatst door DJ Tim op 20-6-2003 00:43

Dré schreef:

Ja, de Synq is, afgaande op eerste ervaringen en uit elkaar klauwen, een ERG mooie draaitafel. Mocht ik er naast zitten dan koop ik nieuwe schoenen (en de vaste forumleden weten hoe heilig mijn huidige "stappers" zijn).
Hehe, vind mijn van Bommel bootschoentjes toch ook wel lekker zitten laugh :D
Maar wat vind je, afgezien van de schoonheidsfoutjes van de Synq, door de bank genomen een betere draaitafel voor het gewone mixwerk? De sl of de Synq? Wil hier nog ff aan toevoegen: Afgaande op je eerste ervaringen?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
19-6-2003 23:39

Dré schreef:

DJ Tim schreef:

Gebruik zelf de hd-25 van Sennheiser, kocht hem eind '98 en nog nooit wat mee gehad en hij is loepzuiver en hard en ultra licht en sterk.
Hangt overigens wel een prijskaartje aan en hij ziet er minder mooi uit dan een Sony of Pioneer, maar ik zou hem voor geen goud willen ruilen. Zeker ook ff naar kijken!!

Trouwens Dre, zag je eerder in dit Forum alleen maar de sl-1200 en de Synq aanraden.. Ben je een beetje pdt-6000 af, of vind je de Synq beter dan de pdt?
De PDT wordt al zo vaak besproken dat ik het niet nodig vond hem hier weer te noemen.

Ja, de Synq is, afgaande op eerste ervaringen en uit elkaar klauwen, een ERG mooie draaitafel. Mocht ik er naast zitten dan koop ik nieuwe schoenen (en de vaste forumleden weten hoe heilig mijn huidige "stappers" zijn).
Eigenlijk zou de synq ook alle features van de PDT moeten hebben.

Dan heb je echt een alles verslaande draaitafel.
Maar ik denk zelf dat ik van de zomer de PDT's ook de deur uit kick en voor de synq ga -> Ik ben namelijk weer toe aan iets nieuws razz :p
En nee ik vind de PDT niet slecht (het is de beste op dit moment vind ik zelf als je naar het totale plaatje kijkt) maar ik heb altijd het nieuwste happy :) (beetje rare tik)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-6-2003 23:46
Eigenlijk zou de synq ook alle features van de PDT moeten hebben.

Dan heb je echt een alles verslaande draaitafel.
Maar ik denk zelf dat ik van de zomer de PDT's ook de deur uit kick en voor de synq ga -> Ik ben namelijk weer toe aan iets nieuws razz :p
En nee ik vind de PDT niet slecht (het is de beste op dit moment vind ik zelf als je naar het totale plaatje kijkt) maar ik heb altijd het nieuwste happy :) (beetje rare tik)
Zeker geld teveel? Ik draai al geruime tijd op mijn (toendertijd) nieuwe sl's (5 jaar) en ze hebben na al die tijd nog nooit een kick gegeven.
Zelfs al zou de Synq beter zijn (wil het toch echt wel eens weten van Dre, zie vorige post) zou ik hem nog niet aanschaffen, niet alleen vanwege dat ik nooit geld teveel heb, maar ook omdat ze het lekker doen, je hebt fijne tafels die standaard zijn dus waarom zou ik een goed product vervangen door (misschien) een nog beter product?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
20-6-2003 19:11
Zeg Dre,
Die sync tafels, wat is dat precies? kan je me daar iets meer over zeggen?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson

Terug naar forum Reageer (zonder quote)