Forum > Geluid

2x TTX1 + 1x Matrix3

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-6-2003 18:17
Beste Lezers,

Ik wil in augustus mijn dj set aanschaffen. Eindelijk. Na 6 jaar erover te praten heb ik eindelijk de knoop doorgehakt.

Nu wil ik dus graag de numark TTX1 2 maal plus de Numark Matrix 3 mixer.

Ik ben een absolute beginner wat beftreft beatmixen/dj'en.

Is dit een verstandige keus?
en heeft iemand ervaring met deze set?

Ik hoor t graag.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
18-6-2003 18:30
matrix 3 niet nemen, en tt's hun arm trekt ook op niet te veel, neem in de plaats zo'n setje van dré!!!
Of als je het je kan betalen 2 keer technics sl-1200 met een gemini 626i of een umx-7 als ze die nog hebben, dan heb je al een werelds setje wink ;)
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-6-2003 18:35
Heel leuk die antwoorden, maar ik had graag een antwoord met een hoe en waarom erbij snappie. ipv "matrix 3 niet nemen"
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-6-2003 18:44
en trouwens, het boeit niet of het een lelijk lomp ding is. Ik wil hem namelijk niet kopen om er alleen maar naar te kijken en aan andere mensen te laten zien.

En ik heb nu een stuk of 5 reviews van die matrix 3 gelezen. en allemaal zeggen ze dat ie zo'n lekker mixertje is. Met een gigantisch value for money waarde.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
18-6-2003 18:50

Dacide schreef:

en trouwens, het boeit niet of het een lelijk lomp ding is. Ik wil hem namelijk niet kopen om er alleen maar naar te kijken en aan andere mensen te laten zien.

En ik heb nu een stuk of 5 reviews van die matrix 3 gelezen. en allemaal zeggen ze dat ie zo'n lekker mixertje is. Met een gigantisch value for money waarde.
Kan ik hieruit opmaken dat je mening reeds vaststaat? In dat geval is alle ASCII die nog toegevoegd wordt aan dit topic een beetje verspild...

Zwak punt van de Matrix 3 zijn de kanaalfaders. Die zijn hetzelfde als in de DM-300X reeks (dus niet echt hufter proof). Ook hangt de ideale keuze nogal BEHOORLIJK af van de toepassing van de mixer (mixen of vooral scratchen).

Bij de TTX1 is het zwakke punt nog steeds de arm. Erg jammer aangezien de rest van de draaitafel ronduit goed is (vooral de motor). Maar ook bij de keuze van de draaitafel is de vraag ga je mixen of scratchen?

Als het puur DJ'en was dan zou ik als mixer kiezen tussen de PCV-275 (korte fader lover) of de Dateq XTC (lange fader lover). Qua draaitafels heb je de keuze uit de SL-1200 (lekker veilig en gewoon goed) of de nieuwe Synq draaitafel (zelfde motor als de TTX1 maar met een keurige arm en een hele mooie motor regeling) of de RP-5000 als het budget wat krapper is (ook een keurig ding; iets boven de PT-2100 van Gemini te plaatsen qua prestaties).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
18-6-2003 18:57
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 18-6-2003 21:57
Hallo Decide

Over de TTX1 is al heel veel gezegd. Dré had er een uitgebreide review over geschreven waar hij er duidelijk niet positief over was. Daarom is de review op verzoek (onder druk angry ) van de importeur verwijderd (www.new-line.nl/forum/read/?m=1878). Het probleem met de TTX1 is dat er een paar grove fouten in de arm zitten die er niet uit te halen zijn. De mixer ken ik niet. Ik hoop dat uiterlijk niet voor performance is gegaan.
Edit Mod: paar typo's verbeterd
correct me if I'm wrong...
WoeiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 22-7-2003
Berichten: 60
18-6-2003 19:01
Ik heb die matrix 3 al eens geprobeerd, jij ook? zoniet DOEN dan zul je het voelen, echt een wereld van verschil tussen bvb een matrix een een pcv van vestax, de faders zijn echt k#t, na een jaar moet je eens tellen hoeveel je al hebt uitgegeven aan faders, dan zul je merken dat het prijsverschil tussen een matrix en een pcv echt wel de moeite is.
in +- zelfde budget :
- scratchen: - vestax PDX-2000 als draaitafel
- shure am-44 geloof ik als elementje
- ecler HAK-320 mixer
- beatmixen: - Technics sl-12** mkII
- Ortofon concorde pro elementje
- als je korte faders wilt (srry dré, mijn voorkeur wink ;) ) vestax pcv-***
lange faders Dateq xtc
!! belangrijk !! koop een goede koptelefoon, kijk naar sony voor thuis of pioneer/stanton voor onderweg, anders zal je weinig plezier aan bovenstaand lekkers beleven laugh :D

Als je m'n raad niet volgt, ZEER VEEL KOSTBARE ASCII VERSPILT laugh :D razz :p
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-6-2003 19:10
1 x bewerkt. Laatst door Dacide op 18-6-2003 19:15
Hier heb ik dus wat aan. bedankt trouwens.

tja, t blijft moeilijk, zeker voor mij, omdat ik een absolute noob ben op dit gebied.
Maar die matrix, daar moet ik dus nog maar eens heel hard over gaan nadenken. Wat ik niet snap is: dat de reviews hem de hemel inprijzen en hier wordt het tegenovergestelde beweerd.

Ook wat betreft die ttx1. Wat moet ik hier nou mee? Is ie nou gewoon goed, of is dat probleem met die arm te groot om hem te kiezen. zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Graag veel reacties gewild.

Ps: het gaat mij om het beatmixen en niet om de turntablism!
Ik vind het gewoon supermoeilijk.
vooral het feit dat zon setje al gauw rond de 1600/1800 euro gaat kosten en dit is VEEL geld voor een student.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
18-6-2003 19:12
trouwens, waar gaat hem het verschil in zittten betreffende faders :lang/kort?

Is dit puur iets betreffende "gevoel" en persoonlijke voorkeur?
Of zit er iets technisch achter?
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
18-6-2003 19:13

Dacide schreef:

vooral het feit dat zon setje al gauw rond de 1600/1800 euro gaat kosten en dit is VEEL geld voor een student.
en dan komt er ook nog een versterker, boxen en kabels bij he, of heb je die al? voor een setje ben je eerder 2000 euro kwijt incl. alles
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)