Forum > Licht

Twijfels over laser output

(87 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
15-10-2008 18:45
Zoals ik al zei ik heb de lasers als consument gekocht. Niets geen bedrijfsnaam of wat dan ook.
Er werd 2 jaar garantie geboden bij aankoop.

Ik heb de facturen eens gepakt.
Het gaat om 2x500RGY laser, 2x400G en 1x2000G welke ik sinds november 2007 heb aangeschaft.
Je zou dus zeggen dat ze allemaal onder garantie vallen, aangezien we nog ruim binnen de 2 jaar zitten.

Laserworld gaf per mail aan eigenlijk alleen de 2000G te willen checken, aangezien hun aanbod alleen gold voor zaken aangeschaft in de laatste 6 maanden.
Ik krijg het idee dat ze hiermee zelf ook meer richting zakelijke garantie van slechts 6 maanden willen werken.
pom pom
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
15-10-2008 22:57

Paulus0013 schreef:

Ik krijg het idee dat ze hiermee zelf ook meer richting zakelijke garantie van slechts 6 maanden willen werken.
Ja, niet doen dus.
Je hebt 2 jaar garantie en dus KAN het niet dat hun zeggen dat ze alleen het apparaat van 6 maanden oud willen controleren..

Dré schreef:

Niet voor niets wordt dat veld "company name" of "bedrijfsnaam" genoemd.
Als iemand daar dus een bedrijfsnaam neerzet is het geen particulieren aankoop meer?! het kan toch dat iemand zijn bedrijfsnaam neerzet maar de btw WEL betaald en niet later terugvraagt ofzo?

Stel dat ik voor de gein bij bedrijfsnaam ook mijn achternaam zet, dan is het meteen een zakelijke aankoop?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-10-2008 23:22
Ik denk dat in dit geval een bedrijfsnaam gepaard gaat met een BTW nummer.

Daarnaast vraag ik me af of een mindere output (of "opgeleukte") specs onder de garantie vallen. Tja,...door de jaren heen heb ik toch wel meerdere malen gelezen dat sommige merken (uit china) behoorlijk "rotzooien" met lasers.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-10-2008 09:19

KVM schreef:

Ik denk dat in dit geval een bedrijfsnaam gepaard gaat met een BTW nummer.
Is niet verplicht binnen Nederland. BTW moet toch door de ondernemer zelf verrekend worden (intracom levering kan alleen naar bedrijven in het buitenland EN indien de bedrijvend daar om vragen EN als de goederen ook fysiek het land van aankoop verlaten).

Als je bij ons in het veld "bedrijfsnaam" iets invult dan ben je wat ons betreft een bedrijf. Om misverstanden te voorkomen hebben we achter dat veld ook nog staan "particulieren laten dit veld dus leeg".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-10-2008 11:34

Dré schreef:

Is niet verplicht binnen Nederland.
Dat bedoelde ik ook niet. Ik doelde eigenlijk op in dit geval. (buitenlandse aankoop)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
16-10-2008 11:39

KVM schreef:

Dré schreef:

Is niet verplicht binnen Nederland.
Dat bedoelde ik ook niet. Ik doelde eigenlijk op in dit geval. (buitenlandse aankoop)
Alleen nodig in het geval van ICL. Als de afnemer daar niet om vraagt dan maken wij standaard GEEN ICL aan. Geeft de afnemer in het opmerkingenveld z'n BTW nummer door en/of voegt hij product "intracom" toe aan z'n bestelling, pas DAN gaan we uit van een mogelijke ICL levering (na toetsing en melding van toeslag indien "intracom" product niet was toegevoegd aan de bestelling).

Het is immers de taak van de afnemer om aan te geven of hij de BTW verlegging toe wil passen of niet. En dat staat dan los van het feit of hij zich voordoet als ondernemer of niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 292
13-11-2008 14:57
Kun je deze kwestie niet voorleggen aan een gerenomeerde dealer van Laserworld? Deze hebben betere contacten dan jij, en kunnen mogelijk bemiddelen. Misschien zullen hier dan wel voorwaarden aan verbonden zijn, zoals bemiddelingskosten, of stelt men dat je vanaf dit moment nieuwe aanschaffen op het gebied van laser bij de betreffende dealer afneemt, in plaats van rechtstreeks te kopen.

Op zich hoeft dit laatste op financieel gebied overigens geen probleem te zijn: een dealer met hart voor de zaak en een sociale opstelling zal jou waarschijnlijk een betere prijs maken dan wanneer je zelf gaat inkopen.

Kijk naar Andre: daar zijn producten ook goedkoper dan wanneer je zelf als particulier probeert rechtstreeks bij de leverancier / importeur in te kopen (áls dat al lukt)...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-11-2008 15:38

MG schreef:

Kun je deze kwestie niet voorleggen aan een gerenomeerde dealer van Laserworld?
Vrijwel alle dealers zullen dat alleen doen als je bij hen hebt gekocht. Een dealer zal geen trek hebben in het oplossen van jouw problemen als je geen klant bent. En terecht.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-11-2008 00:48
Heel misschien dat tevens de periode van aanschaf een rol zou kunnen spelen.
Daar zie of hoor ik in dit topic niemand over. (is ook al weer iets langer geleden)
Laserworld was van Martin Werner (H&W Veranstaltungstechnik) Duitsland.

Laserworld is nu een duitse/zwitserse firma.
gerenomeerde dealer
Ik zou mij niet kunnen voorstellen dat er van dit merk gerenomeerde dealers zijn.

Martin.
kvm entertainment
Paulus0013Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-12-2003
Laatste: 8-8-2017
Berichten: 111
14-11-2008 21:29
Er zijn wel dealers of retailers in Nederland.
Via marktplaats ofzo kwam ik met iemand in contact. Hier heb ik een prijsopgave gedaan.
Deze kwam toch ruim onder de prijzen die Laserworld zelf hanteert. Vreemd dat ze incl. eigen marge nog goedkoper uitvallen. Ergens moet dat Laserworld dan toch geld aan overhouden zou je denken...
een dealer met hart voor de zaak en een sociale opstelling zal jou waarschijnlijk een betere prijs maken dan wanneer je zelf gaat inkopen.
Sorry maar daar geloof ik al lang niet meer in.
Sociale opstelling van (web)shops zijn ver te zoeken.
99 van de 100 hanteren regels in strijd met de NL wet. Spreek ze er vooral niet op aan, dan zijn ze nog beledigd ook.

Zo was ik op zoek naar een leverancier voor nieuwe lasers, aangezien met meneer Laserworld weinig toekomst te bouwen valt.
Ik heb een aantal kleine webwinkels gemaild, maar geen van allen scheen zich wat aan te trekken van wetgeving. "nee meneer, wij doen het zo en niet anders".
Dat is dus al een fijn begin voor een toekomstige band... Kennelijk wil men ook geen geld verdienen ofzo, ik heb het toch niet over een paar tientjes die ik wil gaan uitgeven.
En je had er best leuke tussen zitten. Laserverkopers die niet eens een meter hebben om het vermogen te meten en te garanderen... tja dan ben ik net zo ver als wanneer ik bij Laserworld zou kopen. Het verhaal van 'ik vertrouw de leverancier' is een leuk argument als je vanaf het eerste contact al aangeeft dat het juist daar op dit moment aan schort.

Wat betreft laserworld heb ik nog een mail de deur uitgedaan met de strekking dat ze niets oplossen door me te negeren.

Ow wellicht handig om te melden: Ik heb niet bepaald een hoge pet op van ondernemers in Nederland. En dan met name webwinkels.
Ik heb zelf de opleiding detailhandel gevolgd en houd me de laatste jaren bezig met consumentenrechten en geschillen op diverse forums.
Mijn idee van webwinkels is dat ze alleen aan zichzelf denken, veel afschuiven op klanten en vooral weinig verantwoordelijkheden nemen.
Een aantal jaren terug hield ik me bv nog veel bezig met pc's bouwen en met name in die branche is het echt een schande hoe sommige shops zich gedragen.
En het ergste vind ik nog altijd dat iedereen eigenlijk een shop kan beginnen. Ook al snap je niets van regels en wetgeving, gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt joh. Waarom zou je maatschappelijk verantwoord ondernemen? Dozen schuiven, geld innen en problemen negeren, daar draait het toch om?
Wat mij betreft komt er dan ook een soort toetsing voor ondernemers en wordt iemands onderneming per direct gestopt in geval van wangedrag.
Misschien heb ik een wat starre houding richting bepaalde shops, maar er zijn er ook die zich wél aan de regels houden. Deze zijn toch echt de dupe van die paar idioten die het verzieken.

Nog een voorbeeld in mijn zoektocht is bv de kosten als iets niet volgens de opgave blijkt te werken.
Bij de shops die ik heb benaderd werd aangegeven dat ik zelf dan voor de retourkosten moet opdraaien.
Ja zeg! Jij garandeert iets, dat klopt niet, en ik draai op voor kosten?
Kennelijk sta je dan toch niet zo achter je product als je beweert. Als je echt zo zeker bent van wat je verkoopt, neem die verantwoordelijkheid dan ook.
pom pom

Terug naar forum Reageer (zonder quote)