Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin
(1451 reacties. Pagina 6 van 146)Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 6-9-2006 10:43 |
Vorig jaar een klusje gehad in Rijswijk. Straat was niet bekend, maar Rijswijk was volgens de klant niet zo groot. Als we het dorp in zouden rijden zagen we de feesttent meteen staan. Grote show bij, met decor enzo. Komen we na 2 uur rijden aan in de buurt van Rijswijk, zien we borden "Rijswijk Centrum", "Rijswijk Noord", Rijswijk Zuid"... toch maar even de klant bellen voor de straat. Mmm die straat kent de navigatie niet... Dus de klant vraagt "bij welke Rijswijk staan jullie?" Tja, bij Den Haag natuurlijk, is er nog een andere Rijswijk? Uhm ja dus, ongeveer drie kwartier rijden van mijn woonplaats af . Dus zo hard als we konden naar de andere Rijswijk (klein vrachtwagentje, ging niet harder dan 90). Gelukkig had de organisatie op ons verzoek een aantal sjouwhulpen om te helpen lossen, zodat wij meteen konden beginnen met de opbouw. Toch nog op tijd klaar. Vanaf die tijd laat ik klanten ook de provincie even vermelden voor de zekerheid . Verder nog een feestje afgelopen weekend. Normaal weten we precies wat voor feest het is, wat voor publiek er is en wat voor muziek men wil horen. Deze klus was echter via een collega en die had verder geen gegevens, behalve dan dat het een bruiloftje was, het adres en de tijden. Ok, geen probleem, ik doe wekelijks bruiloften. Blijkt het een 50 jarige bruiloft te zijn . Kijk, muziek uit de jaren 70/80 is geen probleem, maar publiek van een jaar of 70/80 is een heel ander verhaal! Dus maar een beetje langzame walsjes gedraaid (was het enige waar die oudjes nog op konden dansen, foxtrots enzo waren al te snel voor ze) en wat rock 'n roll. Verder was het een diner dansant dus ik hoefde alleen tussen de gangen door dansbare muziek te draaien, tijdens het diner alleen achtergrond. Gelukkig waren er ook nog een mannetje of 10 van 40/50 die wel van discoclassics enzo hielden, was het voor mij ook nog een beetje leuk. Is uiteindelijk voor hun nog best gezellig geweest, hebben zelfs nog een uur verlengd, maar dat was toch een beetje té oud voor mij! | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 6-9-2006 12:08 |
YourLiVe schreef: Verder nog een feestje afgelopen weekend. Normaal weten we precies wat voor feest het is, wat voor publiek er is en wat voor muziek men wil horen. Deze klus was echter via een collega en die had verder geen gegevens, behalve dan dat het een bruiloftje was, het adres en de tijden. Ok, geen probleem, ik doe wekelijks bruiloften. Blijkt het een 50 jarige bruiloft te zijn . Kijk, muziek uit de jaren 70/80 is geen probleem, maar publiek van een jaar of 70/80 is een heel ander verhaal! | |
Andy S&LStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-2-2006 Laatste: 28-12-2018 Berichten: 275 | 11-9-2006 19:51 |
Zo Moeilijk is draaien voor mensen van 70/80 jaar toch niet Gewoon heel veel duitse schlager draaien.. en natuurlijk walsjes en foxrot(meeste duits is foxrot maargoed ) Ik draai regelmatig in bejaardenhuizen... natuurlijk niet omdat ik het leuk vind Maar iets simpelers bestaat bijna niet .. en daarnaast is het ook heel dankdaar draaien | |
Twitter mee met @andycobbennl | |
Mark_dabombStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 21-12-2010 Berichten: 277 | 11-9-2006 21:33 |
Begin ik echt niet aan....ik draai wat ik leuk vindt....en dat dat door de jaren heen door heel veel mensen óók leuk gevonden wordt is alleen maar makkelijk! Ik draai niet voor mijn lol schlagers of van die meuk....zulke klusjes neem ik dus ook niet aan...ongeacht het bedrag. | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 11-9-2006 22:32 |
mark_dabomb schreef: Begin ik echt niet aan....ik draai wat ik leuk vindt....en dat dat door de jaren heen door heel veel mensen óók leuk gevonden wordt is alleen maar makkelijk! Ik draai niet voor mijn lol schlagers of van die meuk....zulke klusjes neem ik dus ook niet aan...ongeacht het bedrag. | |
Mark_dabombStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 21-12-2010 Berichten: 277 | 11-9-2006 22:37 |
Daarom doe ik het ook niet :) hard rock ook niet en ouwe lullen muziek niet...give or take it | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 12-9-2006 00:06 |
mark_dabomb schreef: Begin ik echt niet aan....ik draai wat ik leuk vindtAls ik toevallig de muziek zelf ook wel erg leuk vind, is dat mooi meegenomen. Echter word ik geboekt om een feestje te maken en dat zul je toch altijd moeten doen met muziek die de gasten leuk vinden. | |
Light Image | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 12-9-2006 00:30 |
Mee eens... Ook ik draai wel eens 12,5 jarige bruiloften, of zelfs 25 jarig..... Maar ik waarschuw nieuwe, onbekende klanten wel altijd even voor mijn stijl. Ik ben geen held met stijldansmuziek, en draai alles in een behoorlijk vlot tempo voorbij.. Maargoed, ik denk dat ik vaak ook juist daarom geboekt wordt.. Een bejaardensoos.. Daar pas ik ook voor.. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 12-9-2006 00:37 |
Reemski schreef: Een bejaardensoos.. Daar pas ik ook voor..Ook dat doe ik. Als ik de muziek draai van mijn eigen keuze weet ik zeker dat de tent leeg loopt. Martin. | |
kvm entertainment | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 12-9-2006 01:39 |
KVM schreef: Ehh, wel met Jeroen eens, maar je draait niet voor een bejaardensoos?Ook ik vind het al leuk als het publiek het leuk vind...Ook ik pas me vrijwel altijd aan, aan het publiek.. Maar er zijn grenzen. Het moet idd leuk blijven, en ik ken mijn grenzen. En die stoppen bij een bejaardensoos (of hardcorefeest, of hardrockfeest, enz.) | |