Forum > PC related Forum

Muziek rippen

(81 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
1-6-2013 12:03
Ja, hernoemen kan ik ook, maar niet #artist - #title als bestandsnaam.
Locatie is wel aan te passen, maar niet per CD op eenvoudige wijze.
Playlists gebruik ik nooit, sla ze per genre/soort op op de HDD en selecteer daaruit.
Een playlist is voor mij niet zinvol, in traktor is een map een playlist, zuiver voor de zoekfunctie.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
1-6-2013 13:49
Hernoemen van de mp3 bestanden en re-taggen gaat heel gemakkelijk met mp3tag.de ...
Tags uit bestandsnaam genereren of andersom met behulp van vrij te kiezen expressies en toepasbaar op een willekeurig aantal bestanden...
't is maar een hobby...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
1-6-2013 20:23
grappig dat een hoop dj's denken dat je met een gewoon I-tunes of misschien ook wel Spotivy abonnement denken dat ze legaal optreden....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1595
2-6-2013 02:11

Tom schreef:

grappig dat een hoop dj's denken dat je met een gewoon I-tunes of misschien ook wel Spotivy abonnement denken dat ze legaal optreden....
Volgens mij ging het gewoon om het rippen van eigen cds... Daar mag je best iTunes voor gebruiken...
't is maar een hobby...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
2-6-2013 08:47
Hoeveel denk je dat Spotify wordt gebruikt in Horeca etc.
Wij hebben daar tegenwoordig een mooi alternatief voor...

Het gaat inderdaad om eigen CD's, nog net kunnen kopen bij FRS wink ;)
Ondertussen is de map gewijzigd en heb ik alles hernoemd met MP3TAG. Werkt ook, maar Audiograbber vind ik wat vriendelijker.

Nog een grappige: itunes kent de foute CD deel 8 wel CD1, maar niet CD2....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
2-6-2013 16:37
Als ik zelf nog wat rip doe ik dat meestal met dB Poweramp. Zit een goede database achter en verifieert dmv. AccurateRip of het rippen goed gegaan is.

Wat ik echter ook steeds vaker doe is gewoon een lossless versie van internet downloaden. Moet ik m'n usb cd-drive niet aansluiten... shut up :X
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2013 11:05

Frank76 schreef:

Weet iemand een ripper die wel van de juiste database gebruik maakt? (en natuurlijk gratis, want winamp kopen zou ook nog kunnen)
Volgens mij is het erg duidelijk in het topic genoemd:

Gratis en goed (maar wel even goed instellen): EAC
Betaald en goed: dBpoweramp.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
3-6-2013 11:11
EAC heeft slechts 5 minuten op mijn PC gestaan. Werkt namelijk ook met Freedb en is dus niet heel actueel. Heeft geen enkele streep voor op Audiograbber wat mij betreft.
Lees wel enkele voordelen bij slechte en beschadigde CD's. Kwaliteit is wellicht wat beter, maar hoor je dat ook bij een 256 of meer mp3?
Rippen doe ik altijd als de CD nieuw is, dus foutcorrectie is niet heel hard nodig.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
3-6-2013 12:16

Frank76 schreef:

Rippen doe ik altijd als de CD nieuw is, dus foutcorrectie is niet heel hard nodig.
???

1. Een CD is nooit bedacht om sector voor sector uitgelezen te worden. Er zijn dus ook niet echt sector headers. Als de stream van een speler dus onderbroken wordt is het aan de speler om een bitperfecte match te vinden zodra de steam weer voorgezet wordt (het OS kan het in ieder geval niet). Bepaalde software houdt hier rekening mee en zorgt zelf voor een match (dmv overlap) zodra de stream onderbroken wordt. Niet elke software doet dit (volgens mij doet WMP het bijvoorbeeld niet) met alle mogelijke gevolgen van dien.

2. Een kleine vingerafdruk is snel gemaakt. Kleine foutjes af fabriek ook. Een foutloze CD is er bijna niet. Foutloos uitlezen (dmv van foutcorrectie) is echter prima mogelijk (en nogal belangrijk lijkt me).

Als het je beroep was (plaatjes draaien) dan zou ik het wel weten en die 30 euro of zo die dBpoweramp kost zien als een zeer waardevolle investering...

De bijgeleverde batch converter is ook nog eens super handig om, bijvoorbeeld, je FLAC bestanden naar mp3 te trekken voor dat CD'tje voor in de auto.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 2053
3-6-2013 12:26
Gelukkig ben jij mij niet en ik jou niet...
Je kan natuurlijk alles letterlijk nemen en daarover een heel verhaal houden.
En misschien druk ik me niet helemaal goed uit.
Ik heb met Audiograbber nog geen enkele CD gehad waarbij de MP3 fouten heeft opgelopen. Omdat ik ze altijd nieuw eerst rip, is de foutcorrectie, die Audiograbber ongetwijfeld ook kent, net zoals iedere CD speler en CD rom drive, niet noodzakelijk, zoals geroemd bij EAC.
EAC wordt op internet geroemd omdat deze uitstekend om kan gaan met beschadigde cd's.

edit, FLAC doe ik niks mee, waarom zou dat noodzakelijk zijn voor in de auto? Ook daar voldoet MP3 op USB of CD prima.

En geld uitgeven aan een converter, dat kan, maar als het niet noodzakelijk is, waarom dan wel doen? Het is crisis, eerst de hypotheek en eten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)