trussplan, wie heeft gave ideeën?
(57 reacties. Pagina 6 van 6)Moderator(s): Dré
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 390 | 10-11-2005 20:42 |
Oke dan ik heb nog even tijd over. 1 je truss, ik heb geen idee welk soort het is, maar het ontbreken van eindstaven en het doorlopen van de diagonalen geeft bij mij een zekere huiver. Je zult toch eerst uit moeten vinden welk merk dit is. zomaar van bv. alulite uitgaan is net zo iets als appels en citroenen vergelijken. 2 als je het merk weet, mag je er van uit gaan dat de fabrikant hier tabellen voor heeft. Die zou ik dus maar gebruiken. 3 het maakt wel degelijk verschil als je in inches of meters, kilo's of ibs. werkt. Normaal gesproken worden hier in nederland de lengtes in meters en de gewichten in kilo's aangegeven. Als jij dus een uit een tabel de waaarden neemt die de engelsen inch, feet en pound noemen, en je gaat daarna kilo's invullen, gaat er iets mis. 4 het intreseert me in beginsel helemaal niet hoe hoog een statief kan of staat. Natuurlijk, hoe hoger hoe wankeler, maar ik mag er toch van uit gaan dat de gegevens van de producent van dat statief indien niet anders vermeld, op gaan voor de maximale verticale hoogte. 1 ding is zeker, als een statief op 1 meter 100kg lading heeft, zal het als je het opdraait naar 2 meter, niet ineens 50 of juist 200 kg lading hebben. 5 Ik vat je opzet nog niet helemaal, maar oké het is nog niet af. Het lijkt er op, dat je heel erg bezig bent met puntlasten, dat kan op zich geen kwaad, maar omdat we meestal symetrie in een show bouwen, is het vaak makkelijker om de universeel verdeelde lasten te nemen. 6 Je gaat toch niet serieus proberen een auto van 1000kg aan deze tot nu toe onbekende truss te hangen en dit geheel dan ook nog op 2 powerdrive statieven te plaatsen 7 als ik zo snel tel, kom ik ook tot de conclusie dat je truss vanzelf groeit. je begint met 6 meter, laat aan beide zijden een halve meter uitkragen en houdt daar tussenin 5,5 meter over klunz | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 10-11-2005 21:22 |
Dat de keuze van eenheden geen hol uitmaakt is niet helemaal waar. In een berekening kunnen snel fouten sluipen, waarom denk je dat het SI-stelsel is ontwikkeld? Juist, omdat je dan altijd met kg, N etc. werkt en fouten in eenheden beperkt worden. Als je je uitkomst aan het einde van een berekening omrekend naar de eenheid die je nodig hebt is daar niets mis mee. Let wel, ik praat nu vanuit een wtb-kundig oogpunt, kan best dat mensen in de licht- en geluidbranche nonchalant omgaan met eenheden, puur voor het gemak. | |
KlunzVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2003 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 390 | 11-11-2005 02:50 |
en dus hier kg per meter. alle anderere eenheden, niks mis mee maar wel graag duidelijk vermelden. en ehhhh, ik ben even een paar dagen naar het buitenland, als het goed is ben ik dinsdag terug. even geen reacties van mijn kant dus. | |
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread! | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 11-11-2005 08:05 |
Jurrie schreef: Dat de keuze van eenheden geen hol uitmaakt is niet helemaal waar.In een berekening kunnen snel fouten sluipen, waarom denk je dat het SI-stelsel is ontwikkeld? Juist, omdat je dan altijd met kg, N etc. werkt en fouten in eenheden beperkt worden. Als je je uitkomst aan het einde van een berekening omrekend naar de eenheid die je nodig hebt is daar niets mis mee. Let wel, ik praat nu vanuit een wtb-kundig oogpunt, kan best dat mensen in de licht- en geluidbranche nonchalant omgaan met eenheden, puur voor het gemak. Ook al zet ik er neer dat het in kg vermeld MOET worden en jij vult newton in heb je dus nog steeds dezelfde fout. Het ligt dus helemaal aan jezelf of jij qonsequent je getalletjes invoert. (maar ik neem aan dat zonder dat excel werkblad iedereen dat ook netjes doet, dus waar nu niet) | |
Cyberlights in the house :D | |
LaxapStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-10-2004 Laatste: 9-7-2023 Berichten: 307 | 11-11-2005 15:04 |
Ik ben nu bezig met de veiligheidsfactoren zoals truss boven publiek enz. Is er hier iemand die mij daar meer informatie over kan geven zodat ik dat ook kan verwerken? | |
Cyberlights in the house :D | |
DeMennooosVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 10-10-2002 Laatste: 14-10-2020 Berichten: 314 | 11-11-2005 15:23 |
1 x bewerkt. Laatst door DeMennooos op 11-11-2005 15:30 Vf voor hijsen boven publiek is 10. Er is ook nog de Vf voor het vliegen van personen, maar die zal ik hier buiten beschouwing laten. Helemaal omdat als je personen wil vliegen er eigenlijk maar 1 plaats is waar het beste terecht kunt. En dat is bij Frontline Rigging. Maar als je een Excel sheet aan het maken bent voor hijsen in de entertainment, is het dan niet zinvol dat je ook weet hoe dat in elkaar zit. Zonder allerlei losse waarden te scoren zonder enige achtergrond informatie? Verder reken ik het altijd met het handje uit. Ik ben nog geen programma tegen gekomen waarin ik op een betrouwbare manier complexere grids kan berekenen. LD Calculator is trouwens wel een handige als je een bridle wil berekenen. Wel even de opmerking dat als je LD Calculator gebruikt of zelf belastingen berekend je wel moet weten wat je doet en niet klakkeloos getalletjes bij elkaar telt en weer deelt. | |
JochaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 13-3-2003 Laatste: 11-11-2005 Berichten: 137 | 11-11-2005 15:27 |
Beste Forumleden, Ik kom hier praktisch nooit meer, maar mijn collega robert attendeerde me even op dit topic dat het iets uit de hand loopt. Voor de duidelijkheid ben ik diegene die de berekening uitvoert en de jongens verteld wat er max. in de truss mag hangen. Dit wordt berekend met deze berekening onder downloads op deze site van onze leverancier berekening Verder zijn wij direct dealer van eurotruss en vragen wij Richard (hoofd verkoop) altijd even om alles na te rekenen of het klopt. Dus hou aub op met dat gemekker of het wel veilig is. Verder is robert verantwoordelijk en kartrekker voor de diverse road shows en zo heb ik hem de opdracht gegeven om eens iets nieuws te bedenken. Eerst bedenken en dan berekenen, kan het niet dan opnieuw bedenken. Point clear? En nu weer leuke ideeen posten daar hebben wij meer aan. | |
"Jocha" | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 11-11-2005 15:38 |
Jocha schreef: Point clear?Gadver de gadver. Mocht een medewerker van Bax hier nog wat over willen (om in je eigen woorden te blijven) MEKKEREN dan zal ook zijn/haar account er achteraan gegooid worden. IK ben er klaar mee. De arrogantie straalt er vanaf. Jammer van de moeite die mensen zoals Klunz in dit topic hebben gestoken. Mocht iemand nog een GOED topic aan willen maken over deze materie, zonder het haantjesgedrag dat we in dit topic gezien hebben, dan wordt dat uiteraard op prijs gesteld! | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |
Terug naar forum Afgesloten topic