Forum > Licht

trussplan, wie heeft gave ideeën?

(57 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
6-11-2005 22:02
haaaii,

zoals sommige van jullie misschien wel hebben gezien heb ik afgelopen vrijdag een leuke klus gehad. Aangezien wij hier eerder hebben gedraaid en nog vaker gaan draaien willen wij eens iets anders neerzetten dan een kruis (van truss) een carré vinden wij ook zo standaard dus zoeken wij een leuk alternatief om een beetje af te wisselen.

Gegevens over de zaal:

De maximale werkhoogte is ongeveer 4m. De oppervlakte van de dansvloer is denk ik zo'n 100 á 125 m2 groot.

wat foto's van de zaal:

https://www.dj-roberto.com/show1.jpg
https://www.dj-roberto.com/show2.jpg
https://www.dj-roberto.com/show3.jpg

Zelf hebben we zo'n 30m truss beschikbaar van ons zelf (driehoektruss) een 4-wegshoek en wat 90 graden hoeken, vind het niet erg om wat bij te huren maar het moet niet te gek worden en hoef ook geen 50m truss of cirkels daar neer te gaan zetten.

Ik ben dus op zoek naar foto's van truss opstellingen die in de desbetreffende zaal kunnen en eens wat anders zijn dan een carré. Wie helpt mij aan foto's/tekeningen van een gaaf trussplan?
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
7-11-2005 12:40
truss

Ook een beetje standaard. Het rode deel mag je zelf weten of je die erbij doet maar ik vind zonder het rode deel de truss mooier.

Gr
Wat?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-11-2005 13:11
Is dit niet gewoon iets wat je zelf moet bedenken? Juist met originaliteit kun je je onderscheiden.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-11-2005 13:16

martijn schreef:

Is dit niet gewoon iets wat je zelf moet bedenken? Juist met originaliteit kun je je onderscheiden.
Sluit ik me bij aan. Juist door dingen te doen die anderen nog NIET hebben gedaan, kun je indruk maken op zowel klant als publiek, iets wat je natuurlijk graag doet.

Is juist het zelf bedenken van trussplannen niet het leukste van de klusvoorbereiding? wink ;) Heb hier genoeg plannen liggen die nog nooit zijn uitgevoerd, gewoon in m'n vrije tijd gemaakt. Altijd handig voor een last-minute klus.
Light Image
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
7-11-2005 13:48
Het leukste van het bedenken van een grid vind ik zelf het narekenen of het kwa gewichten uitkomt met daarna het visualiseren om te kijken of het plaatje wat ik in gedachte heb ook klopt.

Wat degene voor mij reeds gezegd hebben ben je het meest onderscheidend als je zelf creatief aan de slag gaat. Er is niemand die beter weet wat voor spullen en hoeveel je hebt behalve jezelf.
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-11-2005 14:18
jongens, in dit geval gaat het niet echt om originaliteit of dat ze een dergelijke constructie al eens gezien hebben want het gaat over kinderen van 12 tot 15 die nergens anders komen dan alleen op de schooldisco.

Zelf interesseert licht, het bedenken van trussconstructies en het narekenen van gewichten me echt helemaal niets. Maar omdat we eens wat anders neer willen zetten dan dat kruis, stel ik dus hier deze vraag.

Dus; voel je vrij om een leuk idee te posten happy :)
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
7-11-2005 14:52
Als het narekenen van gewichten je niets interesseert, wat interesseert veiligheid jou dan?
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
7-11-2005 15:09
Kinderen van 12 tot 15 kan het niks schelen hoe jij je truss neerzet. Het enige wat ze zien zijn de lichtjes die erin hangen. Is dat netjes voor mekaar, dan hoor je ze echt niet klagen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
7-11-2005 15:56
Ik wil zien wat er mogelijk is met truss. Aangezien ik geen rigger ben en zelf weinig creativiteit heb (behalve bij het mixen dan wink ;)) zou ik graag wat foto's willen zien van trussplannen die jij al eens hebt uitgevoerd en ik met de truss die ik nu heb na kan bouwen. Een beetje extra huren vind ik niet erg.

a.u.b. geen onnodige reacties. Met gewicht dat erin komt houd ik absoluut rekening mee maar je moet niet van me vernemen dat ik zoiets ga narekenen!

Foto's/tekeningen a.u.b.!
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 390
7-11-2005 16:08

roberto schreef:

a.u.b. geen onnodige reacties. Met gewicht dat erin komt houd ik absoluut rekening mee maar je moet niet van me vernemen dat ik zoiets ga narekenen!

Foto's/tekeningen a.u.b.!


Die zul je dus bij deze van mij niet krijgen! Je moet ten alle tijden een tekening en lasten/krachten plan hebben. Dit houd dus in dat je zelf zal MOETEN! rekenen. Ik ben nu al bang voor je kruis constructie, hiervan moet je de toelaatbare last al minstens oor 4! delen. Simpel iets na bouwen is niet aan de orde, je weet niet welk merk tuss, dan nog welk soort, en laat staan wat je er in hangt. mag ik voorzichtig opmerken dat na het lezen van je laatste bijdrage ik vind dat jij beter helemaal niet met trussen bezig moet gaan, en al helemaal niet iets in de vorm van caré's of kruizen. Laat dit maar over aan de mensen die er wel de moeite voor willen doen te wegen en te rekenen.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!

Terug naar forum Afgesloten topic