Forum > Algemeen Forum

Ergernis...!

(61 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-10-2005 16:13
HANDEL mag niet nee. als je eenmalig iets nieuw aanbiedt met duidelijke uitleg erbij zal het niet zo´n probleem zijn.

een foto willen hangt ook af van wie het spul aanbiedt. als bekendere forumleden (en daaronder vallen niet alleen VIPs, maar ook gewoon leden die al langere tijd op het forum zitten) iets te koop hebben met de mededeling dat het apparaat nieuw is, hoef ik geen foto. uiteraard wel als het om iets onbekends gaat.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-10-2005 16:21
Dat er geen foto bijzit vind ik persoonlijk gewoon niet prettig. Maar afgezien van de foto zijn er toch altijd een aantal dezelfde leden die gaan zitten zeuren om specificaties, prijzen voor een onderdeeltje (als je dat los verkoopt, wat kost dat dan?) etc.

Dat is niet erg als iemand iets serieus wil en KAN kopen, maar de meesten zie je in elk tweedehands topic weer met dezelfde vragen terwijl ze nooit iets kopen. Daar erger ik me aan...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
10-10-2005 16:39
Inderdaad!
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
10-10-2005 19:58
Vind toch de noodzaak van een foto per product verschillen.

Is het een goedkoop product (bijvoorbeeld een lichteffect die je wegdoet voor bijvoorbeeld 100 euro) dan zal ik niet langskomen om het product te kopen en zou een foto helpen.

Is het een "duur" product dan zal ik zelf langskomen en handje contantje afrekenen.

Ik zou zelf nooit een 2de hands mixer of CD speler kopen zonder ZELF alle functies te hebben uitgeprobeerd, dus is de foto niet echt relevant voor mij omdat ik toch langskom.

Maar een flightcase hoef ik niet van dichtbij te zien, die koop ik wèl op afstand, dus daar zou ik weer wel een foto bij willen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-10-2005 20:14
Aanbieders bepalen zelf of ze een foto plaatsen of niet. Dat het niet plaatsen van een foto van negatieve invloed is op de verkoop, staat buiten kijf. Ook al is een apparaat in nieuwstaat, mensen willen dat toch graag even met eigen ogen zien, vooral als ze vervolgens opdraaien voor verzendkosten of het halve land door moeten reizen om hem op te halen. Maar nogmaals: de verkoper moet het helemaal zelf weten, en ik begrijp dan ook niet waarom mensen zich hier zo mateloos aan weten te irriteren. Heb je interesse, en krijg je geen foto, dan koop je toch gewoon niet? Klaar.

Verder snap ik niet waarom mensen zich irriteren aan de notoire "foto-spaarders". Ik weet ook precies wie het zijn, en natuurlijk gaat het helemaal nergens over, maar dan klik je toch gewoon verder?
De verkoper van zijn kant kan die onzinnige verzoekjes voorkomen door gewoon wél een kiekje online beschikbaar te stellen. Doet-ie dat niet, jammer dan. Ook klaar.

Dit topic gaat over "vingertje wijzen" en dat is niet tof. Bovenstaande is ook vingertje wijzen. Als iedereen zich nou weer eens gewoon met zijn eigen zaakjes ging bemoeien, dan bemoeien Dré, Vic, Tom en ik ons wel met die van jullie razz :p .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
10-10-2005 20:17
Als de verkoper geen foto's geplaatst heeft dan stuur de de verkoper een mailtje met daarin het verzoek op foto's. Gelieve dat NIET in het topic te doen om "ikke ook fotooo" postlijsten te voorkomen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
10-10-2005 21:16
Ik denk dat we wel klaar zijn met het onderwerp waarvoor de topic eigenlijk is gemaakt.

Wordt pas 'bevredigend' (in de grootste zin van het woord!) als de maatregelen vruchten afwerpen happy :) .
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-10-2005 23:40
@ Sylvia, als ik een topic doorlees wil ik graag nuttige info lezen, niet 3 pagina's met de door dré genoemde "ik wil ook fotooo" posts waar ik de nuttige posts tussenuit moet vissen. En het scheelt jullie ook weer wat veegwerk wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-10-2005 23:55

YourLiVe schreef:

niet 3 pagina's met de door dré genoemde "ik wil ook fotooo" posts waar ik de nuttige posts tussenuit moet vissen.
Sommige verkopers denken slim te zijn om zo min mogelijk info te geven en door geen foto's te plaatsen, op die manier blijft je topic namelijk hoog.

Dat is dan ook dankzij de maatregel van Dré opgelost.
Persoonlijk zou ik deze dan ook in de Tweedehands forum regels willen zien.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
11-10-2005 10:46
Toegevoegd aan de regels!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)