Forum > Algemeen Forum

Ergernis...!

(61 reacties. Pagina 1 van 7)
Moderator(s): Dré
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
9-10-2005 14:43
Ik merk de laatste tijd steeds meer op dit forum dat een aantal mensen (bijna altijd dezelfde...) anderen op hun fouten willen wijzen. Daarnaast hebben deze mensen weinig nuttige inbreng

Het lijkt mij dat dit soort dingen aan mod's overgelaten moeten worden en dat bijvoorbeeld newbies's snel hierdoor afgeschrikt worden als ze meteen aangevallen worden.

Het lezen van het forum wordt erg onprettig door dit soort vervuilingen.

Ben ik de enige die zich hieraan stoort? Volgens mij horen we hier allemaal te zitten om elkaar met licht & geluid te helpen en elkaar te informeren/wijzer te maken.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
9-10-2005 14:49
Ik ben het hier mee eens. Die mensen helpen een moderator op deze manier niet echt (of: echt niet). Alsof de mods luisteren naar iemand die zegt dat bijvoorbeeld een topic op slot moet (buiten het 2e hands forum), ze zullen alsnog zelf moeten lezen of zoiets rechtvaardig is, en niet zomaar de boel locken omdat iemand dat zonodig moet zeggen. Ook dat hameren van al die mensen op de regeltjes in het tweedehands forum, de mods kunnen ook lezen en kijken hoor! Blijf liever gewoon goed lezen op het forum en lever nuttige bijdrages, en als je tijd teveel hebt ga je maar punniken ofzo...
Waar zit de cut op dit apparaat?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-10-2005 14:54
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 9-10-2005 14:55
Newbies die zelf niet eerst even de regels doorlezen of doen alsof ze nog nooit van hun leven een zoekmachine hebben gezien, storen mij. Dat iemand een Newbie op de regels wijst, stoort me op zich niet. Maar dat mensen, zoals in het topic dat hierboven is genoemd, met z'n allen over elkaar heen vallen (met capslock aan) om één Newbie iets aan zijn verstand te peuteren is dan weer een voorbeeld van hoe het niet moet. Als iemand het na één keer op de regels te zijn gewezen nog steeds niet begrijpt, dan komt er vanzelf wel een mod langs met een slotje.

Mensen op vriendelijk op elkaars vergissingen wijzen is op zich prima, maar het is niet de bedoeling dat iedereen politieagentje of schooljuf gaat spelen. Laten we het gezellig houden en het modereren aan de moderatoren over laten.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
9-10-2005 14:54
Ik zag het topic in kwestie een uurtje geleden staan zonder al die reacties..

ik snap eerlijk gezegd ook niet waar sommige mensen druk om maken. dat is de taak van de mods om het opgeruimt te houden..

Het is wel erg dat als er dan toevallig een uurtje geen mod aanwezig is, dit soort topics enorm uit de hand lopen.
Ik vind het ook taak van de mede forummers om het opgeruimt en ontopic te houden.. (scheelt de mods een hoop onnodig werk)
wat een onzin in dit vak
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
9-10-2005 15:12
In het geval van het voorbeeld was het zo dat eigenlijk iedereen (ongeveer) tegelijk een post plaatste. De OP liet daarop merken dat hij het niet snapte, vergolgens werd er weer ongeveer door iedereen tegelijk gepost en zo krijg je heel snel dat het lijkt alsof er massaal wordt aangevallen.
Ik weet niet hoe het bij de anderen zat die in dit topic gepost hebben, maar dat was in elk geval niet mijn bedoeling.
Pas toen de OP bijdehante opmerkingen ging maken, plaatste ik een post over zijn gedrag.
Achteraf gezien hoop ik ook dat dit niet te ver ging (alhoewel het daar wel op leek).
Maar als iedereen laat merken hoe en waarom het hier zo gaat en een newbie begint daar dan tegen in te gaan, dan ben ik nog al snel geneigt daar iets van te zeggen.
In dit topic is het een samenloop van ongunstige omstandigheden geweest en ik ga er van uit dat niemand het kwaad bedoeld heeft.
Darth Crossfader
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-10-2005 15:13
in plaaats van arrogant "regels lezen shut up :X " te zeggen kun je ook gewoon eerst een nieuw lid verwelkomen en hem subtiel maar duidelijk op de regels te wijzen. een link naar het topic waarin de regels staan helpt al een hoop. als de OP de boodschap niet begrijpt als er gewoon "regels lezen" wordt geroepen, zou je nog een link kunnen posten naar de regels, maar verder ook niks. na een keer is het wel duidelijk. als de inhoud van je post gelijk is aan die van je voorganger, zit er nog een prachtige delete-knop. ofwel: zo'n onzinpost kun je gelukkig nog fijn zelf wegdonderen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-10-2005 15:14
Veelal zijn het altijd dezelfde mensen die zonodig na elkaar moeten reageren sneaky :V

Slechts 1 duidelijke post, van welk lid dan ook was genoeg geweest.

En dat is vaak de fout die velen maken.

Martin.
kvm entertainment
TimmelStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 26-10-2004
Laatste: 9-7-2007
Berichten: 61
9-10-2005 15:37
We hebben soms een iets te kort lontje in dit landje. Of niet soms???
Niet genoten is altijd mis!
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
9-10-2005 16:04
haha,

persoonlijk vindt ik het wijzen op de regels in het (tweedehands) forum niet zo erg, maar doe dat gewoon bijvoorbeeld zo:

hoi jantje welkom op dit forumhappy :),

linksbovenin is de zoekmachine

voor 2e hands:

hoi jantje welkom op het forum zou je eventjes de regels door willen lezen{:)]
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-10-2005 16:25
Waar ik me kapot aan erger is mensen die alleen een quote gaan maken om een link kloppend te maken.

Zulke dingetjes zijn mateloos irritant en vervuilen de zooi onnodig. Net als mensen die het nodig vinden om andere constant op regeltjes te wijzen en denken een mod functie te hebben.... en dat zonder zelf ook maar een nuttige bijdrage te leveren. (ik krijg namelijk vaak de neiging zulke mensen tot op het bot af te branden met hun betweterig gedoe)

Daarvoor hebben we mods, die zijn niet achterlijk, zijn over het algemeen overal als de kippen bij en lossen dat over het algemeen een stuk netter op.

Laat de moraal ridders dus lekker hun werk in de kroeg gaan doen in plaats van hier. Iedereen die zich aangesproken voelt mag zich de volgende keer wel eens achter de oren gaan krabben wanneer ie denkt dat ie mod is.

Het lijkt wel of sommige mensen hier een beetje overmatig compensatie gedrag vertonen.... if you know what i mean. ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)