Forum > Off-Zone

Wat nemen jullie mee op een klus?

(98 reacties. Pagina 6 van 10)
Moderator(s): Dré
HajoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 29-12-2008
Berichten: 114
12-9-2005 11:06
Excuus...
Het moet wel leuk blijven...
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
12-9-2005 17:44
Als ik het zo bekijke zie ik koffers die ook een beetje met een installatietechnicus meekunnen. Echter vraag ik me een beetje af hoevaak je op een snelle on the road klus echt diepergaande reparaties uitvoert. Behalve wat kleinere dingetjes dan. Een EHBO kist is inderdaad een goede en zou eigenlijk op elke klus aanwezig moeten zijn maar om nou iedere geluidsman en persoon op de klus een trommeltje mee te geven is wat anders natuurlijk. Qua reparaties op locatie doe ik altijd wat kan en mogelijk is, ongeacht taakbeschrijving of er al dan niet voor ingehuurd zijn.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-9-2005 17:51
Diepgaande reparatie valt wel mee,
maar ieder apparaat heeft weer zijn eigen wijze van openen....
Zo is torx sterk in opkomst.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
12-9-2005 19:22
en bij torx is het zo dat hij presies moet passen..
anders draai je hem alsnog kapot
wat een onzin in dit vak
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
13-9-2005 20:29
bovendien vind ik een multimeter ook vaak handig als kabeltester., een keer gehad dat bij t patchen (hardpatch, dus stekkers van een break-in in t goed gaatje steken ;-) een 16A zekering eruit vloog. Ik vermoede dus kortsluiting in de kabel, kabels ff doorgemetenen er blijkt niets aan de hand te zijn. De par56 in kwestie had gewoon even kortsluiting gemaakt bij het kapot gaan (zo bruut dat er een 16A zekering doorvliegt heb ik echter nog nooit meegemaakt shocked 8O ). Ikke blij dat ik even gemeten had voor dat ik opnieuw 40 meter 16 p multikabel t grid in ging werken, dan is een lampje vervangen een stuk minder werk, beloof ik je.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
13-9-2005 20:32

big bang schreef:

bovendien vind ik een multimeter ook vaak handig als kabeltester., een keer gehad dat bij t patchen (hardpatch, dus stekkers van een break-in in t goed gaatje steken ;-) een 16A zekering eruit vloog.
meestal vliegt bij een kortsluiting de zekering erdoor.
gelukkig dat het gebeurd, anders zou je multikabel(en andere kabels natuurlijk ook) in rook opgaan.
exit night into LIGHT
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
13-9-2005 20:32
ik heb het al vaker meegemaakt met halogeentjes in een skylight rockballs.
2X eruit geklapt
wat een onzin in dit vak
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
13-9-2005 22:25

stekelvarke schreef:

big bang schreef:

bovendien vind ik een multimeter ook vaak handig als kabeltester., een keer gehad dat bij t patchen (hardpatch, dus stekkers van een break-in in t goed gaatje steken ;-) een 16A zekering eruit vloog.
meestal vliegt bij een kortsluiting de zekering erdoor.
gelukkig dat het gebeurd, anders zou je multikabel(en andere kabels natuurlijk ook) in rook opgaan.
Ja tuurlijk, daar is die zekering voor. Maar stel er zat kortsluiting in die kabel, in dit geval waren er 3 multikabels aan elkaar geschakeld. (waarvan 1 via een splitter). in zo'n geval is een multimeter reuze handig om te kijken welke kabel je moet fixen/vervangen zonder dat de stop er nog eens uitvliegt o.i.d. en zonder dat je de kabels stuk voor stuk uit het grid moet halen (in een klein simpel trusje is dit niet zo'n probleem, maar bij een theaterstuk werk je je kabels extra netjes weg en dat kost best veel tijd). Ik was dus in eerste instantie ook bang dat het een kabel was
It's time to play the music, It's time to light the lights..
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
13-9-2005 22:43
een multimeter is idd 1 van de handigste toestellen die je kan gebruiken.
Zoals je op dit forum wellicht al hebt gelezen: meten is weten.
Dus zoals je zij beter eerst effe meten voor je de hele boel gaat vervangen wink ;)
exit night into LIGHT
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
14-9-2005 01:28
Als bij mij een zekering eruitvliegt zet ik hem eerst terug aan, om te kijken of ie er dan weer uitknalt razz :p . Zoja DAN ga ik pas verderzoeken (beginnen bij bron en waar mogelijk onderbreken, ben je er zo achter waar de fout zit, zonder alles te moeten vervangen, en geen multimeter nodig razz :p Neemt niet weg dat multimeter handig is voor alles, om maar te beginnen met het controleren van de CEE aansluiting op locatie. Verder komt mijn koffer inderdaad ook aardig overeen met een installatiekoffer, maar daar wordt ie dan ook voor gebruikt als ik niet op klus ben. Denk aan kabels/verdelers maken etc, of gewoon lekker thuis klussen wink ;) . Neemt niet weg dat een goeie set gereedschap me op locatie ook al regelmatig heeft geholpen en blije gezichten heeft veroorzaakt, ook bij collega bedrijven. Macje is vaak zo gefixt bij bepaalde problemen, ALS je maar het juiste gereedschap hebt, liever wat te veel mee dan te weinig.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)