Forum > Newbie Forum

Koptelefoon goed hoorbaar?

(60 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
10-9-2005 12:01
Als ik ergens op locatie kan draaien... (dus hard volume normaal gesproken)...dan:

Draai ik of gewoon met 1cup (scheve nek), of gewoon 1cup op mijn kop. Soms heb ik beide schelpen op mijn kop, maar dan ziten ze niet precies op mijn oren maar half erover heen. Zo lekt genoeg monitor geluid mijn oren in (gemengt met t geluid uit koptelefoon).

Maargoed.. Als volume in de booth regelbaar is, en ik zou de beschikking hebben over goed dempende koptelefoons (zoals de sennheiser), dan zou ik net zo graag overstappen naar 2 cup.

Ik kan overal eigenlijk wel de voeten mee uit. Er is ook geen "beste" manier ofzo.
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Hardstyle dudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2005
Laatste: 3-1-2007
Berichten: 5
13-9-2005 22:27
nou ik mixte met de dj contest met 2 cups! beide kanalen!
teringherrie en je kunt de platen niet echt fijn mixen vind ik.

dus ik mix nu altijd 1 cup nieuwe plaat op pfl!

Bijna elke prof dj mixt op die manier.

(ik weet dat daar al ander topic voor is!!)
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
13-9-2005 22:46

Hardstyle dude schreef:

nou ik mixte met de dj contest met 2 cups! beide kanalen!
teringherrie en je kunt de platen niet echt fijn mixen vind ik.

dus ik mix nu altijd 1 cup nieuwe plaat op pfl!

Bijna elke prof dj mixt op die manier.

(ik weet dat daar al ander topic voor is!!)
Tjah, het kan allebij. Het is maar wat je gewend bent. Ik kan het op beide manieren, maar het liefst doe ik het met 2-cups daar ik het meest zeker ben van strakke beats.

P.S. DJ Contest is ruk, of je koptelefoon is ruk ;) Neem dat maar van mij aan!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
19-9-2005 13:15

Hardstyle dude schreef:

Bijna elke prof dj mixt op die manier.
En daarom is het dus goed.. shut up :X.. Er zijn genoeg DJ's die met 2 cups mixen. Zelf vind ik dit ook fijner omdat je je hoofdtelefoon dan lang niet zo hard hoeft te zetten. Als je 1 cup doet moet je die hard genoeg zetten om boven de monitor uit te komen.
En ik hoorde dat het goed klonk..
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
23-9-2005 22:37
Heb nog een vraagje, vooral voor de one-cup dj's, hoe regelen jullie het volume af van de monitor en van jullie koptelefoon als jullie ergens gaan draaien? Misschien een gekke vraag, maar ik word soms gek van al die variaties. Bij die plaat hoor ik het beter als ik men koptelefoon redelijk hard zet, bij die als ik de monitor harder zet, bij die als ik de koptelefoon terug redelijk zacht zet, bij die als ik de bass op de EQ dichtdraai,...
Dus gewoon voor wat info, van wat regelen jullie eerst het volume? Monitor of koptelefoon? En hoe hard ongeveer? (is misschien moeilijk uit te leggen??)
Grtz
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-9-2005 23:16

Opelfreak schreef:

Dus gewoon voor wat info, van wat regelen jullie eerst het volume? Monitor of koptelefoon? En hoe hard ongeveer?
Hoe hard is inderdaad niet uit te leggen, temeer omdat het volume van de monitor afhankelijk is van de plaatsing van de PA in de zaal en het moment van de avond. Later staat het harder dan vroeger, en dus zet je ook je monitor harder. Zet de monitor in ieder geval niet harder dan strikt noodzakelijk, als je oren je lief zijn.

Als alles in de zaal vol open staat, dan zet ik de monitor hard genoeg om hem goed te kunnen horen. Is dat voor mijn gevoel té hard, dan schakel ik over op 2 cups om te voorkomen dat ik doof (en gek van de takkeherrie) word.

Spelen met de eq op de monitor om twee platen te kunnen onderscheiden doe ik eigenlijk nooit. Op mijn koptelefoon doe ik dat wel, maar nooit als ik met 1 cup mix, want dan is het fysieke verschil tussen de monitor en de koptelefoon voor mij voldoende om de twee nummers uit elkaar te kunnen houden.

Soms heb je gewoon een combi van twee platen te pakken die elkaar "in de weg zitten" als je ze probeert te mixen. Het mid wordt één grote brei en je hebt geen idee meer wat bij wat hoort. Als ik met twee cups draai en rommelen met de eq helpt niet (ik probeer het met alleen de bas open of door het mid van de plaat die niet live draait iets aan te dikken), dan beslis ik op zo'n moment al snel dat ik misschien wel gewoon de verkeerde platen aan het mixen ben en pak ik een andere ashamed :$ .
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
24-9-2005 12:56

Sylvia schreef:

Soms heb je gewoon een combi van twee platen te pakken die elkaar "in de weg zitten" als je ze probeert te mixen. Het mid wordt één grote brei en je hebt geen idee meer wat bij wat hoort. Als ik met twee cups draai en rommelen met de eq helpt niet (ik probeer het met alleen de bas open of door het mid van de plaat die niet live draait iets aan te dikken), dan beslis ik op zo'n moment al snel dat ik misschien wel gewoon de verkeerde platen aan het mixen ben en pak ik een andere ashamed :$ .
Ik denk dat ik dit nogal redelijk veel aan de hand heb! Soms gaat het echt gewoon perfect, men overgangen. En soms hoor ik het echt moeilijk...
Maar zou het misschien aan men versterker kunnen liggen? Of misschien de plaatsing van de monitoren? Het zijn Behringer Truth's 2031P (dus zijn normaal wel goede) en worden versterkt door een Gemini P-07 versterker. En soms heb ik de indruk dat ze geen mooi klankbeeld geven, nogal volle bas, details moeilijk hoorbaar,...
De monitoren staan ongeveer op oorhoogte schuin link en rechts voor me.
Groeten
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-9-2005 13:04
Ik heb van de Truth's alleen de actieve versie eens gehoord en mee gemixt, en daar was helemaal niks mis mee, ging prima.

Misschien heb je ze gewoon te hard staan? Die neiging hebben mensen namelijk nogal eens als het verschil tussen twee nummers niet goed te horen is. Harder, nog wat harder, nog wat harder.

Probeer het eens door ze een stuk zachter te zetten.

Tot voor kort zette ik mijn Syrincs ook stevig aan tijdens het mixen thuis, maar ik zit nu in een mega-gehorig huis (gesprekken van huisgenoten in andere kamers zijn letterlijk te verstaan), dus ik heb ze nu juist erg zacht staan (en de koptelefoon dus ook). Ik moet zeggen: bevalt me prima.

In een live situatie is natuurlijk alles anders, omdat er veel storende omgevingsfactoren zijn.
OpelfreakStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-8-2004
Laatste: 25-9-2006
Berichten: 67
25-9-2005 19:31
1 x bewerkt. Laatst door Opelfreak op 26-9-2005 10:15
[offtopic]
Men Behringers hebben volgens de handleiding een maximale belastbaarheid van 150Watt per stuk. In de handleiding staat ook dat de versterker die ervoor staat ongeveer een vermogen moet hebben van 2x deze belastbaarheid, dus een versterker met 2 uitgangen van elk 300Watt. Nu zag ik in de handleiding van men Gemini P-07 versterker dat deze maar 2x 90Watt levert... shocked 8O Zou dit ook te maken kunnen hebben met het klankbeeld dat de Behringers uitsturen??
Grtz
[/offtopic]
R 'n' B = Rommel 'n' Bazaar
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-9-2005 23:21
[ontopic]
Sindskort lijkt het wel alsof ik compleet fan ben geworden van beatmixen met 1 cup op oor, andere oor naar monitor luisteren. Dan is het geheel makkelijker uit elkaar te houden, en kan ik sneller (+- 15 seconden) de pitch goed strak krijgen. Vervolgens check ik alles zowel op volume als op exacte gelijktrekking op koptelefoon met beide oren. Moet zeggen, mijn beatmixen zijn er wel op vooruit gegaan happy :)
[/ontopic]
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)