Forum > Newbie Forum

welke versterker voor boxen ?

(62 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
16-8-2005 23:43

GoTMoRe schreef:

dj-d schreef:

GoTMoRe schreef:

alles tegen de achterwand aandrukt. Zodat er nog een soort van 'kanaal' vrij is tussen de baspoorten en de woofers.
dus eigenlijk gewoon niet voor de poorten. zoiets dacht ik inieder gaval.. ik dacht alles echt tegen de wanden, en aan de zijkanten goed tegen de frontplaat.

maar ik zie dat bijv bij de jbl 2x15'' 1'' kast alleen tegen de achterwant en tegen de zijkanten amar dan tot aan de handvaten.. is dit een beter idee ?
Daar doelde ik dus ook opwink ;)
oke, nou nog 1.. welke van de 2 ? heb namelijk 2 voorbeelde genoemd ashamed :$
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-8-2005 00:22
Sorry hoor, maar lees jij over het bericht van TCMC heen ofzo? Of komt het gewoon niet bij je op dat hij gelijk kan hebben. Hij zegt dus dat je zulke dingen perfect zelf kunt vinden. Is hem gelukt, is mij gelukt, waarom jou niet? sneaky :V shut up :X
I'll take you to the KoffieShop...
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
17-8-2005 01:05

Powerbeat schreef:

Sorry hoor, maar lees jij over het bericht van TCMC heen ofzo? Of komt het gewoon niet bij je op dat hij gelijk kan hebben. Hij zegt dus dat je zulke dingen perfect zelf kunt vinden. Is hem gelukt, is mij gelukt, waarom jou niet? sneaky :V shut up :X
wat bedoel je hier precies mee ?
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-8-2005 01:14
Als je dit niet kunt volgen, dan wordt de rest ook lastig, ben ik bang

TCMC schreef:

Voordat je verder gaat met vragen zou ik eerst wat verder gaan lezen en heel wat meer moeite gaan doen om in de materie verder te gaan verdiepen.
Nota bene inclusief een aantal interessante lees-suggesties.
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
17-8-2005 02:02

Sylvia schreef:

Als je dit niet kunt volgen, dan wordt de rest ook lastig, ben ik bang

TCMC schreef:

Voordat je verder gaat met vragen zou ik eerst wat verder gaan lezen en heel wat meer moeite gaan doen om in de materie verder te gaan verdiepen.
Nota bene inclusief een aantal interessante lees-suggesties.
dat snapte ik ook nog wel wink ;) alleen wat powerbeat zei niet zeg maar ashamed :$
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
17-8-2005 10:02

dj-d schreef:

Powerbeat schreef:

Sorry hoor, maar lees jij over het bericht van TCMC heen ofzo? Of komt het gewoon niet bij je op dat hij gelijk kan hebben. Hij zegt dus dat je zulke dingen perfect zelf kunt vinden. Is hem gelukt, is mij gelukt, waarom jou niet? sneaky :V shut up :X
wat bedoel je hier precies mee ?
Ik bedoel dus dat je jouw vragen perfect kan vinden, er is geen noodzaak tot vragen. En van jezelf helpen word je 10x slimmer want je pikt allerlei dingen eromheen op. Je doet dus eigenlijk te weinig moeite vind ik.
I'll take you to the KoffieShop...
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
17-8-2005 13:31

Powerbeat schreef:

dj-d schreef:

Powerbeat schreef:

Sorry hoor, maar lees jij over het bericht van TCMC heen ofzo? Of komt het gewoon niet bij je op dat hij gelijk kan hebben. Hij zegt dus dat je zulke dingen perfect zelf kunt vinden. Is hem gelukt, is mij gelukt, waarom jou niet? sneaky :V shut up :X
wat bedoel je hier precies mee ?
Ik bedoel dus dat je jouw vragen perfect kan vinden, er is geen noodzaak tot vragen. En van jezelf helpen word je 10x slimmer want je pikt allerlei dingen eromheen op. Je doet dus eigenlijk te weinig moeite vind ik.
oke, das wel een beetje waar denk ik ja. beetje te laks; oww ik weet het niet maar even vragen op new-line.

nadeel van die boeken vind ik. kost geld (bijna 40!euro) en het duurt (bij mij) bijna een 4 maanden voordat ik 'm uit heb (als het niet meer is)
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
17-8-2005 13:42
bibliotheek kan ook handig zijn om eens te kijken of het de moeite is om het boek te kopen. Kost je vier maanden de tijd om het te lezen? zoveel te beter is het boek zeker al zijn geld waard wink ;) .
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
17-8-2005 14:03

OmErta schreef:

bibliotheek kan ook handig zijn om eens te kijken of het de moeite is om het boek te kopen. Kost je vier maanden de tijd om het te lezen? zoveel te beter is het boek zeker al zijn geld waard wink ;) .
laugh :D ja. ik zal eens kijken of de bibliotheek het heeft (als ik dat verrekte pasje nog kan vinden)
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
17-8-2005 18:12

Powerbeat schreef:

TCMC schreef:

Een erg leuk boek is o.a. dit boek van elektuur. TCMC
Opzig vind ik dat erg intressant, maar waar ik dan bang voor ben met zo'n boek. Is dat op het moment van kopen de info practisch al achterhaald is. En eigenlijk als 2e punt. Is voor een "leek" het boek wel te begrijpen? Luidsprekerbouw sectie zal wel gaan. Maar filters weerstanden en condensatoren staan niet vooraan in mijn woordenboek.
Dat achterhaalde valt wel mee. Wiskunde, natuurkunde, formules, T/S parameters, dat blijft eeuwig hetzelfde. Wat achterhaald is, is de meetsoftware, maar daar zijn op dit moment betere varianten voor die net zo goed bruikbaar zijn.

Voor een leek met MAVO 4 wiskunde en natuurkunde kennis is het goed te doen. De verhoudingen van de dB schalen zijn ook bij bijna iedereen bekend. Er staan heel veel grafieken in met effecten van verschillende poorten, dempingsmateriaal, serieweersatnden, filters en zelfs de bouw van een losse luidspreker in. Enig probleem wat kan komen kijken, zijn de LCR ketens. Daar is complexe rekenwijze (a+jb) erg handig, maar als je weet dat condensatoren en spoelen in het ijlgedrag tegengesteld zijn, kun je met gewone wiskunde ook goed uit de voeten en valt alles goed te beredeneren.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)