Forum > Licht

Daslight vraagje

(85 reacties. Pagina 6 van 9)
Moderator(s): Dré
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
28-1-2006 18:29
Heb even een paginatje gemaakt waar ik geprobeerd heb om één en ander uit te leggen.
Er staat ook een dlm file op waarin ik een aantal dingen voor geprogrammeert heb.
Ik hoop dat je er iets mee bent.
Als er nog iemand iets weet om aan te vullen, of als er nog vragen zijn, vuur maar af.

Link
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
28-1-2006 20:04
Ik wil ook even zeggen hoe ik het handig vind om dashlight te proggen. Ik maak eerst een scéne aan "innit"(naam afgekeken van Sunlight)genaam. Dit is de begin scene. Dan maak ik transparante chases met: bewegingen, kleurenchases, gopo chases en shutter shases(eventueel ook enkele specials). Dan maak ik ook 2/3 chases waar alles inzit, voor als ik even wegben enz. Ook maak ik bij de effecten de lijst met alle kleuren en gobo's(zodat ik "handmatig" het juiste kleurtje/gobo's kankiezen). Ook staan er bij de effecten dingen zoals shutter strobe full,medium,slow, rot gobo on/off,prisma on/off,... en eventueel ook dingen zoals strobe full/medium/slow, smoke, blind, ACL,...
En indien ik iets nodig zou hebben wat nog niet is voorgeprogd doe ik dit met de faders happy :)
exit night into LIGHT
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
28-1-2006 20:45
Inderdaad.
Zo doe ik het ook meestal.
Want alles met de live faders beginnen doen is echt niet handig.
Gewoon alles appart programmeren is lekker handig.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
28-1-2006 20:51

dj pyro schreef:

Heb even een paginatje gemaakt waar ik geprobeerd heb om één en ander uit te leggen.
Er staat ook een dlm file op waarin ik een aantal dingen voor geprogrammeert heb.
Ik hoop dat je er iets mee bent.
Als er nog iemand iets weet om aan te vullen, of als er nog vragen zijn, vuur maar af.

Link
thx!
het verduidelijkt heel veel !

weet iemand of je er zo'n behringer faders kunt op aansluiten behringer bcf 2000 ?
het zou bv ideaal zijn mocht je op een fader een kleur kunnen steken
en op een andere de gobo's, mss de rookmachine ook ? ... ik zeg maar iets
of enkel een scenesetter bij de dmx in versie ?

*edit* ik kan blijkbaar u voorbeeldje niet gebruiken, ik krijgt de error : bad file!
kan je het eventueel eens mailen ? anders probeer ik het zelf eens aan de hand van uw geschreven uitleg

*edit 2*
wat ik blijkbaar nog niet versta is hoe je een one-two effect kan doen met de shutters
dus ene periode de "even" scanners shutter op en "oneven" periode de shutter toe, terwij de volgende periode juist omgekeerd

hiervoor het je dus 2 stappen nodig, in een effect kan je echter slechts 1 stap recorden?
en als je het als scene zet, dan heb je het probleem dat hij de pan en tilt positie terug op 0,0 zet
wat ook niet echt ideaal is
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
29-1-2006 10:50
Ja dat kan je dan best in een apparte scene steken, of je moet telkens manueel overschakelen, maar dit is niet echt aan te raden.
Gewoon een scene maken waarbij je in de eerste stap de even scanners shutter open zet en dan in de tweede stap de oneven scanners shutter open zet.

- Ik denk dat het programma niet werkt omdat je een nieuwere versie van daslight hebt. Zal deze week proberen om die ook te downloaden en een
voorbeeld programma te schrijven. Zit wel momenteel in examens dus het kan wel even duren.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
DjProbeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 6-8-2009
Berichten: 104
29-1-2006 14:35

dj pyro schreef:

Ja dat kan je dan best in een apparte scene steken, of je moet telkens manueel overschakelen, maar dit is niet echt aan te raden.
Gewoon een scene maken waarbij je in de eerste stap de even scanners shutter open zet en dan in de tweede stap de oneven scanners shutter open zet.

- Ik denk dat het programma niet werkt omdat je een nieuwere versie van daslight hebt. Zal deze week proberen om die ook te downloaden en een
voorbeeld programma te schrijven. Zit wel momenteel in examens dus het kan wel even duren.
ok geen probleem ik zit zelf ook in de examens dus er is geen haast bij
het blijkt nu al beter te lukken !
thx voor alle info !
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
20-5-2007 10:12
Zo! Daslight II is uit. En dat is toch een mooi pakket! Alles compleet vernieuwd! Uitgebreide scene generator, veel nieuwe 3d-objecten. Is er al iemand die er ervaring mee heeft?
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
20-5-2007 21:47
hoi pietje daslight 2 is al even uit hoor,
Heb er al een paar shows mee gedraaid en gaat goed happy :)
Mooi alles open proggen en live in schuiven werkt prima.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
21-5-2007 20:49

dutchspiders schreef:

daslight 2 is al even uit hoor
Ja, dacht ik eigenlijk al. Was al vet lang niet op die website geweest laugh :D
Heb er al een paar shows mee gedraaid en gaat goed happy :)
Mooi alles open proggen en live in schuiven werkt prima.
3d is echt verbeterd, ism ijn speelgoed, bij gebrek aan echte krypton's (stuk of 40 wink ;) )
HermanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-7-2002
Laatste: 17-3-2009
Berichten: 26
21-5-2007 21:47
ff blonde vraag: versie 2 werkt ook op de dongles die versie 1 draaiden?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)