Forum > Off-Zone

Slechtste ervaring

(792 reacties. Pagina 6 van 80)
Moderator(s): Dré
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
27-3-2003 21:45
Ik heb morgen een schoolfeest.
Uit ervaring denk ik dat de lichtshow weer super **** (vul maar in) word

Hmpf je zou op de **** ook goed kunnen invullen razz :p

Maar ik denk dat het niet veel soeps word.
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
30-3-2003 21:07
Ja, Dat is echt heel erg hoor die schoolfeesten. Kopen ze voor duizenden euro's aan geluid (toploaders, speakers etc) en dan komen ze aanzetten met dit als licht:

2 x 4 par56 300 W MFL
1 ninja
3 50 W moontjes
1500 W strobe
1 martin voyager

en daar moet dan een zaal met 500 man mee worden verlicht??? onbegrijpelijk!sad :(
...
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
30-3-2003 21:33

Hurricane schreef:

Ja, Dat is echt heel erg hoor die schoolfeesten. Kopen ze voor duizenden euro's aan geluid (toploaders, speakers etc) en dan komen ze aanzetten met dit als licht:

2 x 4 par56 300 W MFL
1 ninja
3 50 W moontjes
1500 W strobe
1 martin voyager

en daar moet dan een zaal met 500 man mee worden verlicht??? onbegrijpelijk!sad :(
Klopt, ik probeer het allebei goed te hebben alleen heb ik nog niet genoeg geld dus draai ik op kleinere feestjes sad :(. New York is ook niet in 1 dag gebouwd
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
Piet FrietStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2003
Laatste: 20-5-2005
Berichten: 120
30-3-2003 21:34
Gelukkig heb ik tot nu toe geen slechte ervaringen gehad happy :)
Doodgaan is wel het laatste wat ik doe :D
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
30-3-2003 22:08
Slechte ervaringen.. hmm, zoeentje heb ik nog wel.

Weekje vantevoren komt er iemand naar ons toe: "kunnen jullie over een week bij ons draaien" Wij waren nog lekker klein en konden alle feesten goed gebruiken, dus wij zeggen ja. "het is daar en daar" later bleek het in een paardenstal te zijn shocked 8O

Maar goed, wij er naartoe. En dat was idd een paardestal. Metertje of 12 hoog, 25 lang en beneden zo'n 7 meter breed. Na 3 meter was het zo'n 15 meter. Ik schrik natuurlijk. Op zo'n grote ruimte had ik niet gerekend. Naja, dan gaan we maar een stuk naar voren staan, er komen toch niet zoveel mensen. Wij opbouwen, tralalala... alles gaat goed. Het was wel beetje fris, maarja, wij waren druk aan het werk, dus merkten het niet.

Toen het eindelijk 8 uur was, was er nog geen kip. half 9, nog nix. Toch maar eens eventjes gaan vragen. We kregen het namelijk toch nogal koud. Buiten vroor het 3 graden en er was geen verwarming binnen shocked 8Osad :( Dus ik loop richting deur, zie ik daar een hele groep mensen onder een of ander paardendroogding staan. Allemaal van die warmtelampen. Ze hadden het allemaal te koud, dus bleven daar staan.

Eindelijk kwamen ze dan toch tevoorschijn. D'r lagen wat strobalen om op te zitten en daar werd natuurlijk een podiumpje van gemaakt, waarop ze lekker konden springen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven. Aan het eind van de avond konden we overal het stro vanaf plukken.

Gelukkig viel het door de kou niet zo op dat we veel te weinig geluid hadden wink ;) Maar op 11 uur kwamen er dan toch 2 straalkacheltjes naar binnen. Beetje laat om zo'n hele stal warm te maken. En tot overmaat van ramp zetten ze die dingen helemaal aan de andere kant. Hebben we onszelf maar staan warmen aan de lampjes die we bij hadden. -5 zonder jas is heeel koud laugh :D

We hebben die avond toch ongeveer een half litertje rookvloeistof er doorheen gejaagd. Das best veel, als je bedenkt dat het zo'n 700W foggertje is.

....

Jaartje later, wij waren natuurlijk voorbereid. Lekker dikke truien aangedaan... "maar ons zullen ze niet hebben"... en dat klopte. Wij hadden het niet koud die avond. Enige probleempje: zij hadden het wel koud wink ;)
Die avond met opbouwen, stonden er nog 2 paarden los. Tijdens de soundcheck werd ons vriendelijk verzocht om even te wachten tot de paarden binnen stonden. Die waardeerden de muziek niet echt.

Nog een klein dingetje: tijdens beide feesten bleven de paarden gewoon in de stal bij de herrie staan. sad :(
Volgende keer Peter!
RiteshStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2003
Laatste: 29-5-2024
Berichten: 77
11-9-2003 20:41
Niet lang geleden bij mij was mn eerste keer draaien op een schoolreunie 15 minuten van mijn huis vandaan lopen.

Ik maak me klaar zet al mijn cds klaar in mn adj koffer die ik laatst bij Dré heb gekocht, (zij hadden 2 sony discmans ter waarde van €250 : ik dacht daar kan je toch niet mee draaien, en daar koop je 2 geminis voor!!(ik had eingelijk zin om die mensen te klappen!!))neem mijn eigen cdspeler mee(jammer genoeg een hifi cd speler: maar beatmixen was niet nodig).

afspraak was om 18.00 moest ik er zijn om alles aan elkaar in elkaar zetten en 19.00 zou het feesten beginnen, ja alleen geluid want licht was niet nodig(ze hadden ook alleen maar spots).

Ik stond ik de voorkamer te wachten op mijn zus, die zich nog moest kammen en make-up moest zetten.
Ik schreeuw ''Doe snel mens!!'' zij zegt wat later (10 minuten dus) ga maar alvast ik kom met pappa.
dus ik kapot stressen en laad mn cdkoffer in mn vaders auto(want hij zou mij alvast brengen)
en die hi fi speler van akai mijn neef zou die andere brengen(Sony).

kom ik daar aan wil ik alles upsetten merk ik dat de versterker(behringer) en mixer(ook)geen RCA(Die rood witte tulpkabels toch?)aansluitingen hebben, maar wel mno 6.3 jackpluggen: ik word helemaal gek, mijn zus belt mijn vader even vervolgens thuis mn eigen mixer op te halen.

eenmaal mixer en jack-plug enz aangesloten merk ik dat er maar geluid komt uit een speaker. in de tussen tijd om 1910 waren er weinig mensen.

nou ik geluk hebben dat ik een mono schakelaar zag ik schakel zn mars om geluid uit beide speakers te krijgen.
en ik zuchten van opluchting, halverwege mn zucht merk ik dat ik geen 2e cdspeler heb ik loop mn neef te bellen; die neemt vervolgens niet op ik begon zo &^%((&^$!! hevig te vloeken(gelukkig dat niemand het hoort, want t muziek stonfd hard genoeg aan!;)

zie ik ineens iemand voor me staan en mijn mixer optillen ik denk ''what the %!!%#!$!''
merk ik dat het mijn neef is, snel cdspeler aangesloten en t avond(om 19.30) beginnen.

avond verloopt lekker tot dat de cdspeler bij een van mij liedjes ineens vast blijft lopen voor ongeveer een halve seconden gaat ie verder bij het begin terwijl hij bij 2.40 was, ik denk %@!$^@#%*!!!!

snel andere liedje zetten!.

OK EVEN LATER na een paar halfuurtjes en een biertje wou iemand weten welke cd ik op had gezet.

loopt ze even (per ongeluk) de tafel aan te stoten de cdspeler raakt heel heftig de spoor bijster, iedereen kijkt zo van'' wat gebeurt er''(damn ik had moeten zeggen'' even kijken of jullie aan het opletten waren wink ;))

maar het enigste waar ik aan dacht was dat t avond goed moest verlopen.

en bij het eind van de avond wou ik nog een sample van een cd van een (hindustaanse) dj
zetten waarbij in het begin een explosie (ofzo was) (het sample was iemand die zei: had ik jullie net effe te grazen hmmhehe).

komt de versterker ineens clippen(uitvallen als clippen het niet is)

ik weer vloeken als de !!$#$@@%^!.

bij vertrek stond ik een beetje terleurgesteld te wachten op de auto samen met mn zus en neef.

komen de jufs en de meester zeggen: we weten dat je het voor nix deed omdat je een oud-leerling was, maar we vonden je zo goed om je toch met 50 euro te belonen, het is je eerste keer dus de fouten maken nix uit.

later zat ik in de auto toch met een blij gezicht op weg naar huis laugh :D.
Niet LEZEN wat hier staat aub...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
11-9-2003 21:15
Als jij je zo makkelijk irriteerd aan tegenslagen, zal ik nog maar eens goed nadenken of je dj wil worden.
Improvisatie is het grootste goed wat we kunnen hebben.
Je professionaliteit komt pas ten tonele, als je weet om te gaan met tegenslagen.
Ze ook weet op te lossen, en je vooral niet van je stuk te laten brengen.

Ik vloek ook wel eens hoor als er iets het niet doet, of mis gaat,
maar dat doe ik van binnen wink ;)
Dré niet, dat een buitenvloeker laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
11-9-2003 21:39
New York is ook niet in 1 dag gebouwd
Tis Rome schat wink ;)

grtz
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
11-9-2003 22:18
New York is ook niet in 1 dag gebouwd
Maar wel in 1 dag neergehaald :D (ahum, flauwe grap voor vandaag...)

Maar improviseren moet je kunnen. Wat spullen vergeten? Jammerdan, eigen fout, dan heb je niet opgelet wat je aan het inladen was en waar alles is gebleven. Je moet kunnen roeien met de riemen die je hebt. Wij stonden ook met een halfgare controller in eens, tsja, dan zal je dus alleen de werkende kanalen kunnen gebruiken. Beetje creatief zijn en gewoon rustig blijven. Als je kwaad wordt of in paniek raakt kom je nooit tot een goede oplossing. Achteraf gewoon even jezelf stevig tegen je kop rammen, dan vergeet je het niet meer.

Vloeken doe ik ook wel eens, maar liefst niet hardop. Ziet er een beetje vaag uit als je al vloekend en tierend je showtje staat op te bouwen. laugh :D
Volgende keer Peter!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
11-9-2003 22:25
Mijn slechte ervaringen van 2 feesten: (ik ben wel pas 1 jaartje bezig) wink ;)

FEEST #1
========
Naja, het feest begon om 20:00 uur, wij waren niet echt aan de vroege kant (19:30 ongeveer) MAAR hadden alles best snel opgebouwd (40 minuten!) en d8ten gelukkig, er is nog niemand. Muziekje aan en lampen ff uit totdat het donker werd... Toen werd het dus donker eindelijk en was al 22:00 uur, ik dacht HUH!!! Niemand op het feest!!!!!! Nope, er waren maar 4 man gekomen!!!!! 4 man v/d 30 verwachten komers... Héél gelukkig was de moeder van die jongen errug aardig en vond ons zo goed (echt leuk om dit te horen te krijgen na alles wat je voor dat "habbekratsje" doe...) en mochten we terug komen volgend jaar (in de zomer pas) als ze een groot tuinfeest houden (en ze hebben echt een grote tuin!)... Dat word NU wel super!!!

FEEST #2
========
Alles ging goed, helemaal voorbereid (naja, voorbereid) en helemaal zenuwachtig (ben ik altijd voor een feest, tsja, ben nou eenmaal zo) en toen belde hij met te tekst 'Hé Edie! Ik kan niet mee, ik moet werken' GODVERD#MME dacht ik, ik was echt boos en had al bijna geen zin meer omdat ik nou eenmaal niet graag alleen ga (ook i.v.m. opbouwen) enja: tuurlijk toch doorgegaan, anders is het hele slechte reclame voor mij) en alles ging redelijk, gewoon een examen feestje, 30 man (max) alleen muziek keuze was tamelijk moeilijk: sommige wilde echte hardcore, waardoor de "frans brauer" liefhebbers begonnen te zeuren na 10 minutjes dreunen... maja, verder best goed gegaan, met z'n tweenen vind ik gewoon stukken beter (ook met ruzie, wc gaan, opbouwen etc etc) maar het boeit me niet of mijn partner nou alleen staat te kijken, draait of lj doet, als ik maar NIET alleen ben... (ben helaas een verlegen type en durf amper om die 60-70 Euro te vragen... sad :( )

En owja: het ging over echte blunders... die niet echt, mixen ging moeilijk met 2 hifi cd-spelers en alleen op het einde v/d avond knalde het rechter kanaal eruit, stond ook constand in de clip, maarja: skypech hé...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)