Forum > Licht

Schoonmaak Mad 511 scans

(65 reacties. Pagina 6 van 7)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
27-7-2005 16:37
is ook nog in me opgekomen, die boutjes door de wielen zien er hobbybob-achtig uit. maar nadat het kleurenwiel is gekalibreert gaat ie precies met het uitstekende boutje richting het gobowiel staan, en gaat pas dan het gobowiel zich kalibreren. dat lijkt me geen toeval.

ik snap aan de ene kant wel dat Mad het zo heeft gedaan. er is op het schot met de steppers en kleur- en gobowiel geen ruimte voor een lipje. rechts van de as is er een uitsparing gemaakt zodat de gobo's makkelijk te wisselen zijn, links zit er een gat waar wat licht doorheen moet. wink ;) ze wilden misschien alles op een schot houden. aan de andere kant zou dat voor mij geen reden zijn om dan deze oplossing te gebruiken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
4-8-2005 22:04
gister en vandaag weer met de opengelegde scan gespeeld. lijkt dat het probleem met het gobo en kleurenwiel nooit heeft bestaan. het gobowiel gaat niet helemaal rond. in de ruimte tussen de keerpunten van het gobowiel zit het nokje op het kleurenwiel. ho eik erbij kom dat t fout kan gaan vraag ik me nu ook af. maargoed, het werkt. eerste scan is schoon, met de tweede wacht ik totdat de rookmachine weer terug is, en ikeen vieze en een schone kan vergelijken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
5-8-2005 00:37
Martijn, het pakketje is vanmiddag op de post gegaan!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
5-8-2005 10:59
is binnen, bedankt. wink ;)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
5-8-2005 13:42
Dat is snel...! Veel plezier ermee wink ;)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-9-2006 01:04
En precies 13 maanden later gaat het verhaal verder...

Vorige week zondag samen met Sebastiaan weer 4 (achteraf 5) Madjes opgehaald. Kunnen we nu spreken van een gekte of zijn dit soort dingen normaal?? ashamed :$

Ik natuurlijk blij, weer een ladinkje plastic erbij. In de advertentie stond dat het ging om 4 stuks 411 met 250W ELC lampjes. Daarbij begon niet meteen een belletje te rinkelen, aangezien er eerder dit jaar ook al 6 Madjes voorbij kwamen waar ook een 250W ELC lamp in zou zitten. Dus een afspraak gemaakt, daar het spulletje werkend gezien en meegenomen. Wel was de optiek vies en was het bij vol daglicht, dus de lichtsterkte is dan slecht te beoordelen. De 211 color (yep, weer eens wat anders dan scans) met een 150W CDM-T pitje leek op het eerste oog net zo fel, maar is achteraf toch een beste peut feller.

Eenmaal thuisgekomen even een deel in de schuur neergekwakt en er mee lopen spelen. Het verschil in lichtopbrengst tussen de 411's en de 211 werd toen pas echt duidelijk. De 411's vielen behoorlijk weg naast 150W CDM-T. Affijn, Mad en een 250W ELC pitje moet toch best wat licht kunnen geven, dus ik ging er vanuit dat de optiek flink smerig was.

Na het 6 dagen gestaan te laten hebben, kreeg ik een hoop zin om ze op de zaterdagmiddag een open te halen en eens goed schoon te maken. Nadat een van de scans een schone optiek had (was inderdaad behoorlijk vies), bleek het verschil tussen de schone en vieze niet bijzonder groot. Pas toen begon ik me op mijn hoofd te krabben. Ook de reflector het lampje zelf maak ik even schoon, en zag toen dat het een 150W EFR (halogeen) pitje was. Toch nog even de multimeter eraan gehangen, maar ook die gaf 13V aan. Mooi geen ELC dus. Ook die andere aanbieder zat er dus naast, er bestaat helemaal geen ELC uitvoering van Mad. Achteraf had ik het kunnen weten, de brochure die ik toendertijd van Dré heb gehad zegt er ook niks over (...)

Helaas, balen dus. Ik de verkoper weer gebeld, en het hele verhaal uitgelegd. Hij wist 't zelf ook niet, en vond het toch erg lullig. Hij was dus bereid er wat aan te doen, en zou er nog even over nadenken. Vanmiddag maar gebeld om te vragen of hij een oplossing had. Misschien handig om erbij te vermelden: hij heeft nog redelijk wat ander plastic waaronder 4 411's met CDM-T lampen. Ik had dus tijdens het eerste telefoontje al laten merken dat ik daar wel interesse in had. Hij zou dus onder andere over een prijs voor die dingen nadenken.

Uit het telefoontje van vanmiddag kwam naar voren dat hij voor de andere scans toch wat meer wilde hebben dan ik ervoor over had, dus dat ging over. Daarnaast stelde hij voor om de scans weerterug te nemen en het geld terug te geven. Dat vind ik dan weer ronduit keurig. Jammer, maar dat gaat dus ook gebeuren. Overigens is de teller wel van 6 naar 7 gegaan, dus och, ik mag niet klagen. laugh :D

Toch nog even een handje foto's:
Meer Tupperware dan in een gemiddeld huishouden
De nieuwe aanwinsten
Links de schone 411, rechts een vieze 411 en onder de 211 met 150W CDM-T pit
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-9-2006 01:41
Als je een beetje bijlegt kun je nu toch die 4 411's met CDM-T lampen overnemen? wink ;)
Light Image
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
6-9-2006 13:47
Martijn, doe mij even een mailtje met de contactgegevens van die man (van marktplaats neem ik aan?).

Ik had trouwens 411's met 150 W ELC lampen...!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-9-2006 14:13

JeroenVDV schreef:

Als je een beetje bijlegt kun je nu toch die 4 411's met CDM-T lampen overnemen? wink ;)
Nah, toch weer een paar honderd euro duurder. Als het nou 5- of 611's zouden zijn is 't prima. Dit laat ik maar schieten denk ik.

Jurrie schreef:

Ik had trouwens 411's met 150 W ELC lampen...!
Weet je zeker dat dat geen EFR was?

Mailtje met gegevens zal ik straks doen. Evt kunnen we het ook direct afhandelen? razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
6-9-2006 21:45
En na wat creatief onderhandelen valt de prijs best mee. laugh :D Komen dus alsnog 4 411'jes met CDM-T lampen deze kant op. Overigens van beide kanten niet zoveel haast mee, dus voordat er foto's van die schoonmaakbeurt op het forum verschijnen zullen we wel een paar weken verder zijn.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)