Forum > Licht

Boost Hyper Dragon MK II

(131 reacties. Pagina 6 van 14)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-1-2005 23:14
Wat ook minder is, is dat je de straal niet kan shutten, dit kan alleen als je de stekker eruit trekt
Bedoel je hiermee de netspanning stekker of de "safety" plug die de laser zelf uitschakeld. (indien dit erop zit)

Na gebruik van de laser wordt aangeraden de ventilator door te laten lopen. Vandaar deze vraag.

Stand alone van dit soort lasers valt vaak tegen., (te snel / onrustig)

Martin.
kvm entertainment
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-1-2005 23:16
Helaas moet gewoon heel de netstekker eruit. Over warmte maak ik me tot nu toe nog niet zo druk, ding wordt absoluut niet warm. Er zitten twee fans in, eentje blaast lucht het apparaat in, en vervolgens blaast de aan de andere kant geplaatste fan de lucht er weer uit.
Waar zit de cut op dit apparaat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2005 23:31

Victor schreef:

jeroenvdv schreef:

Zitten er ook meer van die "losse stralen beamshows" in, zoals je bij de grotere lasers ziet dat er een heleboel losse stralen door de lucht gaan, die langzaam bewegen of golven? Niet complete vlakken dus, maar losse stralen met wat ruimte ertussen?
Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt, maar als het zoiets is als dit of dit dan kan dat alleen als de laser beschikt over modulatie (of een PCAOM) én (voor sommige effecten) galvo's. En da's hier niet het geval.
Dat bedoelde ik inderdaad ongeveer, een waaier van stralen met ruimte ertussen. Jammer dat dat niet kan, dat vind ik een ontzettend mooi effect, maar ik begrijp inderdaad dat daarvoor de laser heel snel "aan-en-uit" moet kunnen, of via een shutter.

By the way, ik ben inmiddels begonnen met voorbereiding van m'n praktische opdracht, ik zal je z.s.m. mailen wat ik in gedachte heb. happy :)

kvm schreef:

Wat ook minder is, is dat je de straal niet kan shutten, dit kan alleen als je de stekker eruit trekt
Bedoel je hiermee de netspanning stekker of de "safety" plug die de laser zelf uitschakeld. (indien dit erop zit)

Na gebruik van de laser wordt aangeraden de ventilator door te laten lopen. Vandaar deze vraag.

Stand alone van dit soort lasers valt vaak tegen., (te snel / onrustig)

Martin.
Valt me ook altijd op, vandaar mijn vraag naar de DMX-besturing. Maar als ik het goed begrijp, kun je niet direct de snelheid van bijvoorbeeld een ronddraaiend vlak of een op-en-neer bewegende beam aanpassen, maar pas je de snelheid van de spiegeltjes aan (en dus de vorm)?

Victor Junior schreef:

Btw, Jeroen, heb je Lj savidge(frank) al gesproken over de 11e?
Nope, nog niet aan toe gekomen. Maar, ik heb zojuist een boeking binnen gekregen voor de 11e, dus ik moet zelf de planken op. Ik red het dus niet om te komen kijken bij jouw klus met de laser. Misschien mail of bel ik je een keer als ik in de buurt ben, want ik ben nog veel benieuwder geworden happy :)

@Frank: Sorry dus, ik ga het niet redden naar Victor Jr. te gaan, anders had je meegekund!
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-1-2005 23:34
Vreemd overigens dat je de laser diode niet via dmx aan en uit kan zetten.

Hoe warm hij wordt kan ik niet over oordelen.
Ik heb in de handleiding staan dat ten minste de unit 20 minuten moet afkoelen. (om schade aan de laser diode te voorkomen)

Martin.
kvm entertainment
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
21-1-2005 23:43

jeroenvdv schreef:

Valt me ook altijd op, vandaar mijn vraag naar de DMX-besturing. Maar als ik het goed begrijp, kun je niet direct de snelheid van bijvoorbeeld een ronddraaiend vlak of een op-en-neer bewegende beam aanpassen, maar pas je de snelheid van de spiegeltjes aan (en dus de vorm)?
Ik snap zelf ook nog niet helemaal hoe het zit :P, maar je hebt bijvoorbeeld zo'n plafond, en die kan je met schuif twee bewegen, als je niet schuift staat ie stil. Als je schuif 3 bij zo'n plafond een klein stukje openzet, en je zet schuif2 op een bepaalde positie op gaat ie automatisch op en neer.
ik heb zojuist een boeking binnen gekregen voor de 11e, dus ik moet zelf de planken op. Ik red het dus niet om te komen kijken bij jouw klus met de laser. Misschien mail of bel ik je een keer als ik in de buurt ben, want ik ben nog veel benieuwder geworden happy :)
Ahh jammer...
Waar zit de cut op dit apparaat?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2005 23:45

Victor Junior schreef:

jeroenvdv schreef:

Valt me ook altijd op, vandaar mijn vraag naar de DMX-besturing. Maar als ik het goed begrijp, kun je niet direct de snelheid van bijvoorbeeld een ronddraaiend vlak of een op-en-neer bewegende beam aanpassen, maar pas je de snelheid van de spiegeltjes aan (en dus de vorm)?
Ik snap zelf ook nog niet helemaal hoe het zit :P, maar je hebt bijvoorbeeld zo'n plafond, en die kan je met schuif twee bewegen, als je niet schuift staat ie stil. Als je schuif 3 bij zo'n plafond een klein stukje openzet, en je zet schuif2 op een bepaalde positie op gaat ie automatisch op en neer.
Ghehe dat klinkt mij in de oren als "zo direct mogelijk functies aan faders hangen zonder electronica, hoe goedkoper hoe beter" wink ;) Met een stukkie electronica met wat software ertussen hadden ze je iets beter te begrijpen en bedienen functies onder je faders kunnen geven
Light Image
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
21-1-2005 23:56
Met kanaal 2 kan je dus wel leuke chases maken (bv4 of 8 stappen) die gesynqd zijn aan de muziek. Ik vind het een redelijk logische dmx toewijzing hoor.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
22-1-2005 01:49

Joost schreef:

Met kanaal 2 kan je dus wel leuke chases maken (bv4 of 8 stappen) die gesynqd zijn aan de muziek. Ik vind het een redelijk logische dmx toewijzing hoor.
Redelijk logisch wel, maar ik snap niet dat er een fader is voor snelheid van de spiegels, waarmee je het hele programma verandert, en er een fader voor snelheid van het programma zelf ontbreekt.
Light Image
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
22-1-2005 20:31
weet je ook al waneer je hem gaat gebruiken in het "echt" (feest)
want ik ben benieuwd hoe de boost zich red op een echt feest. (kwa power)
maar mijn complumenten voor de foto's
ja...
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-1-2005 20:35
11 Februari.
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)