Forum > PC related Forum

Ableton Live 4

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
Ken waldekStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2004
Laatste: 15-6-2007
Berichten: 1
5-3-2006 00:31
ik ben een trouwe ableton live 5 gebruiker voorheen gebruikte ik cubase sl 2.0 ... voor zowel live als studio doeleinden
ik gebruik het wel niet als dj tool of tenminste nog niet. Kwa controllers gebruik ik nu 2 bcr2000, kenton control freak studio... en een eigen gemaakte triggermodule om audio clips enzo te triggeren
--> Less is more
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
27-3-2006 19:29
Voor €249,- is de Lite naar de Full up te graden. Als je nou een niet al te dure M-Audio geluidskaart koopt waar zo'n lite versie bij zit ben je goedkoper dan de €500 uit en heb je een geluidskaart er ook nog bij. https://www.ableton.com/index?main=upgrade&sub=lite-version
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
Harrie ChestStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 30-8-2006
Berichten: 1
24-8-2006 23:35
Heel interessant allemaal. Ik ben ook al een tijdje 'orienterende' maar 'denk dat ik het gewoon maar eens moet gaan proberen. Kan iemand mij alleen uitleggen waar ik rekening mee moet houden wanneer ik daar een laptop bij uit ga zoeken?

Alvast bedankt!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-8-2006 22:44
Dat je het beste een laptop kunt kopen met core duo processor erin ;-). Live 6 support namelijk het gebruik van 2 processoren zodat je dus flink extra power erbij hebt. Als je Apple freak bent is een macbook voldoende, anders een goeie pc laptop. Zou wel een stevig ding nemen als je een beetje on the road wil. Toshiba Tecra's zijn goeie laptops hiervoor, schijn je iemand zijn hersens mee te kunnen inslaan en vervolgens verder gaan op dat ding waar je mee bezig was laugh :D
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
27-8-2006 03:35

DJ Tim schreef:

Dat je het beste een laptop kunt kopen met core duo processor erin ;-). Live 6 support namelijk het gebruik van 2 processoren zodat je dus flink extra power erbij hebt. Als je Apple freak bent is een macbook voldoende, anders een goeie pc laptop. Zou wel een stevig ding nemen als je een beetje on the road wil. Toshiba Tecra's zijn goeie laptops hiervoor, schijn je iemand zijn hersens mee te kunnen inslaan en vervolgens verder gaan op dat ding waar je mee bezig was laugh :D
IBM thinkpad ook. Als je laptop te traag is kan je ze altijd nog als baseplate bij een stuk truss gebruiken.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
29-8-2006 19:31
Ja, de thinkpads zijn ook mooie dingen. Duur maar naar het schijnt het beste wat er op laptop gebied te krijgen is (ik vind ze ook het lelijkste maar dat is een andere zaak)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
8-9-2006 22:03
Let vooral op een snelle harde schijf 7200 RPM, zorg dat er een firewire aansluiting op zit en een dual core CPU sluit ik me bij aan. Zelf zit ik te kijken naar een 12,1' MSI notebook. Deze zijn licht (2 kg), behoorlijk stevig (magnesium behuizing, zijn ook nog neopreen beschermsleeves voor), relatief niet erg duur en bij verschillende shops (kijk eens bij het Duitse ALB) volledig te configuren naar wens. Weet alleen niet zeker of het glanzende display ook erg geschikt is on the road, ivm reflecties.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
10-9-2006 09:36
Wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb is een glossy display best fijn om mee te werken..
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FranticDJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 17-5-2012
Berichten: 96
15-9-2006 10:35
Geen verschil boven ieder ander display hoor..

BTW live 6 is alweer in de maak..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
15-9-2006 12:26

FranticDJ schreef:

Geen verschil boven ieder ander display hoor..
Zeker wel (heb ze beide en zie echt wel verschillen).

Voor beeldkwaliteit is een glossy absoluut de betere keus MAAR je hebt absoluut meer last van reflecties dan bij een mat scherm. Vaak kun je de hoek van het scherm WEL zo plaatsen dat de reflecties minimaal storend zijn (maar zeker bij donkere passages in een film kan het wel eens gebeuren dat je naar jezelf zit te kijken (net als bij een CRT trouwens ;-)

Overigens zijn veel glossy schermen voorzien van een vrij donkere coating waardoor reflecties minder snel opvallen (en er een beetje blauw/paars uit gaan zien). De schermen zijn echter wel zo afgesteld dat de gamma wel precies klopt (als het goed is ;-)

Keuze wat mij betreft: Als het om een kantoormachine gaat (of andersoort werkbak waar minimaal of niet naar films gekeken wordt), pak ik het liefst een mat scherm. Zodra de nadruk echter op films/foto's o.i.d. komt te liggen pak ik liefst een glossy scherm (of de ouderwetse CRT).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)